[CHMOD]Een complete directory (werkt niet)

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Hallo allemaal.

Ik ben beetje nieuw hierin maar ik probeer plog te installeren een weblog in php. Nu heb ik alles geupload naar mn ftp server en nu geeft ie aan dat ik chmod moet toepassen om juiste rechten te krijgen 777 ik moet dit via ftp doen. Nu is het probleem dat ik een vrij grote map structuur heb.

- class
file 1
file 2
file 3
- class 2

bedoel hier mee te zeggen dat het vrij diep gaat. Met leechftp kan ik chmod instellen alleen dan moet ik elke map en onderliggende bestanden steeds selecteren en chmodden. Ik kan niet zeggen de hele map + alle bestanden en mappen die er onder liggen krijgen chmod 777 met zich mee. Ben ik nu als een randdebiel bezig, of is het zo dat je dat allemaal zelf moet doen.

alvast bedankt!

De hoster heeft een linux bak en cpanel

stukje uit men manual

code:
1
2
3
4
5
Please refer to your FTP client's help files on how to use the chmod command.

1. every folder and file needs to, at the very least, have the following attributes/permissions -rw-r--r-- if not you will need to perform a "chmod 644" on every file and folder
   2. plog/tmp needs to be "chmod 777" if its attributes/permissions aren't -rwxrwxrwx
   3. plog/config/config.properties.php file needs to be "chmod 777" for installation purposes, but should be reverted to something like "chmod 644" after the installation has been completed.

[ Voor 30% gewijzigd door iNickx op 08-07-2004 10:06 ]

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zou bij de verste verte niet weten wat dit uberhaupt met programmeren te maken heeft. Als je op zoek bent naar een ftp programma dat recursief chmod kan toepassen moet je in SA zijn

Programming & Webscripting -> Software Algemeen

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-08 22:19

MJV

Janoz schreef op 08 juli 2004 @ 10:19:
Ik zou bij de verste verte niet weten wat dit uberhaupt met programmeren te maken heeft. Als je op zoek bent naar een ftp programma dat recursief chmod kan toepassen moet je in SA zijn

Programming & Webscripting -> Software Algemeen
FlashFXP kan dat..

[ Voor 92% gewijzigd door MJV op 08-07-2004 10:23 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heb je je handleiding wel goed gelezen? Ze hebben het er aleen maar over dat de map plog/tmp en het bestand plog/config/config.properties.php ge-CHMOD moeten worden naar 777. De rest kun je gewoon laten staan zoals het staat. Lijkt me namelijk ook een beetje overbodig dat in ieder bestand geschreven moet kunnen worden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-08 15:17

Coach4All

I'm a Coach 4 All

En zelf ook ontdekt.... als je in ./tmp en ./gallery zelf een map /1 aanmaakt (en dus niet door plog zelf laat maken) en die 775 chmod, dan werkt alles ook op een server waar PHP in safe-mode staat...

B)

[ Voor 11% gewijzigd door Coach4All op 12-11-2005 19:03 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
vanaf de shell "chmod -R directorynaam" zou het gewoon moeten doen.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mjah; dit is wel een redelijk oud topic om te schoppen met een tip die uit niets meer bestaat dan wat basic unix rechten :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.