[php]Inlog script werkt offline maar online niet

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04-2025
Gegroete mede tweakers :)

Ik heb zoals de meeste mensen hier een probleempje met mijn php script. Ik heb een inlog script gemaakt, deze werkt met behulp van sessions. Dit script draait local 100%. Maar zodra ik hem online druk gaat ie fout.

Op de localhost kun je gewoon inloggen. En bij de checks op de volgende pagina's is ook niks aan de hand. Je blijft gewoon ingelogd. Maar als ik deze scripten online zet, de server ondersteunt php en mysql, dan kun je nog wel inloggen maar bij de check of de sessie bestaand in de vervolg pagina's zegt die dat dit niet waar is en wordt je weer terug gezet naar het inlog scherm.

Je kunt dit zo vaak als je wilt proberen. Je kan dus wel inloggen maar bij de check online gaat iets mis, terwijl het off line wel goed gaat. Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad en hoe heb je dit toen opgelost?

Alvast bedankt

Joost

Windsoft

Verwijderd

Wat is precies de melding die je van PHP krijgt?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Op welke manier check je dat trouwens? Zou je zo vriendelijk willen zijn om een stukje code te posten?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik denk dat het te maken heeft met waar de sessies opgeslagen worden.
Omdat ie ze lokaal wel op kan slaan, in de door jou gedefineerde map, wil natuurlijk niet zeggen, dat het op de online webpagina wel lukt... ;)

Met andere woorden: controleer de instellingen van PHP bij de online-kant...
Of draai je zelf de webserver? :?

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
en geef anders aan elke pagina je sessie-id mee. Best kans dat die niet meegegeven worden door een hoog-beveiligde php-config ... (naja, hoog beveiligd, weet ff geen andere manier om het uit te leggen).

Want je probleem ligt echt aan het ontbreken van een SID (Session ID) .... (huk, check php.net maar op de session documentatie)

• JoostMartijn
Hier is mijn code ide check of de gebruiker is ingelogd. Dit stuke zorgt ervoor dat je weer terug gaat. Dus ik krijg geen melding van php zelf. En nogmaals op de localhost werkt het goed maar online niet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
    session_start();
    function kickback ($message, $location)
    {
    printf ("<SCRIPT language=\"JavaScript\">window.alert(\"s\");                window.location.replace(\"%s\");</script>",$message, $location);
    }   

if(session_is_registered('naam') == True){
    }
    else{
    session_destroy();
                kickback("Toegang geweigerd","login.php");  
    }
?>

Windsoft

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 13:32
session_is_registered is depreciated. Gebruik de $_SESSION array. http://www.php.net/session zoals je zelf ook wel had kunnen zoeken.

• JoostMartijn
Nee, dat moet ook niet kunnen. Als het locaal werkt dan moet het ook online zo kunnen werken. Ik heb voor deze manier gekozen omdat andere mensen ook snel het script moet kunnen aan passen en dat dit de makelijkste manier is.

Windsoft

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 10:44

oscarvdb

and like that...

JoostMartijn schreef op 08 juli 2004 @ 10:27:
Nee, dat moet ook niet kunnen. Als het locaal werkt dan moet het ook online zo kunnen werken. Ik heb voor deze manier gekozen omdat andere mensen ook snel het script moet kunnen aan passen en dat dit de makelijkste manier is.
Niet dus. Andere veiligheidsinstellingen en waarschijnlijk ook nog eens een andere PHP versie.

... he's gone.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

oscarvdb schreef op 08 juli 2004 @ 10:32:
[...]

Niet dus. Andere veiligheidsinstellingen en waarschijnlijk ook nog eens een andere PHP versie.
^^^

Geen deprecated functies gebruiken, je kunt er nooit vanuit gaan dat jij en je hoster dezelfde security en applicatieversies hebben. Sterker nog: ga er altijd maar vanuit dat bij je hoster alles tig keer strakker staat afgesteld. Omdat dit daardoor een 'lees de handleiding en debug zelf wat'-topic wordt gaat er nu een slot op :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.