Visitekaartjes drukken - waar en prijs

Pagina: 1
Acties:
  • 946 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 15:27
Ik heb hier een ontwerp voor een visitekaartje, een fullcolor en tweezijdig ontwerp op normaal kaartjesformaat. Kan ik hier niet posten denk ik, dat zou spam zijn? enfin,

Nu ben ik aan het rondzoeken naar een bedrijf die voor mij de kaartjes kan laten drukken of printen. Wie heeft er ervaring en kan me iets vertellen over de prijs per kaartje uiteindelijk? dingen als levertijd etc. zijn ook goed om te weten. De prijzen lopen nogal uiteen. Ik wil een EPS bestand kunnen opsturen.

Zo vond ik deze site: http://www.visite-kaartjes.com zij kunnen voor rond de 100 euro ex. btw. 1000 kaartjes drukken, tweezijdig full-color. heel apart, omdat in nederland de prijzen zeker 2 keer zo hoog liggen voor offset druk.

is dit betrouwbaar is ook de vraag, je moet nml. vantevoren betalen... heeft er iemand tips? ook voor andere drukkers natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
www.print99.com is behoorlijk betaalbaar, maar of het met de levertijden ook goed zit daar zijn de grafische jongens hier in het pand nog niet helemaal over uit ;)

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

http://www.happycopy.nl :?

http://www.goudengids.nl/...ij&l=&image.x=0&image.y=0
U zocht 'drukkerij' in 'Nederland'
Er zijn in de rubriek 'Drukkerijen' in 'Nederland' in totaal 2604 vermeldingen gevonden.
meerdere mensen met hetzelfde probleem

Je moet het gewoon goed regelen. Alles opschrijven en bewaren. Als er iets mis is, kan je altijd met die documenten over de brug komen :)

[ Voor 37% gewijzigd door Outerspace op 08-07-2004 09:23 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
[...]

meerdere mensen met hetzelfde probleem

ik heb geen probleem met het maken van die dingen, alleen het afdrukken. De prijzen heb ik al opgevraagd van een aantal drukkerijen, maar ze lopen behoorlijk uiteen. vandaar mijn vraag. 2604 drukkerijen afbellen is een beetje te veel van het goede ;)

[ Voor 9% gewijzigd door BuG2FiX op 08-07-2004 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Volgens mij doet Color Graphics in Geldermalsen dat ook, moet je maar even bellen. Ze leveren iig snel en hebben goede kwaliteit drukwerk.

(http://www.color-graphics.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-05 12:29

André

Analytics dude

Er zijn zoveel bedrijven die dat doen, maar laat je niet oplichten: 100 euro voor 1000 visitekaartjes is echt veeeeeels te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
André schreef op 08 juli 2004 @ 09:27:
Er zijn zoveel bedrijven die dat doen, maar laat je niet oplichten: 100 euro voor 1000 visitekaartjes is echt veeeeeels te duur.
noem eens een goedkoper bedrijf dan? ik vind het nog best meevallen die prijs? wat is een normale prijs dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101933

Wat dit soort sites doen is. Ze verzamelen een heel aantal van de zelfde items, en laten dit in een drukgang drukken.(dus 10 visitekaartjes op een drukvel) 10 *100 = 1000 Euro. Daar kun je een 4 kleuren pers wel voor aanzetten hoor.
Wat je wel bij dit soort sites ziet is dat je weinig tot geen service hebt, langere levertijden etc.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om deze kaartjes te laten printen.
Voordelen: full color vanaf 100 kaartjes is geen probleem, print kwaliteit zeer goed.
Nadeel: Kaartjes blijven minder lang mooi. Offset is krasvaster.
Kijk maar eens op www.printjob.nl. Website van een goede drukkerij/copyshop.
Kunnen je vast wel verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

André schreef op 08 juli 2004 @ 09:27:
Nee hoor, valt echt wel mee als je offsetdruk hebt. Papier, films etc..

Als je toch echt goedkoper wilt kun je eens kijken bij wat mensen met digitale drukpers.. minder mooi dan offset maar ok.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69832

Ik heb goede ervaringen met www.drukwerkvoordeel.nl. Ook zo'n 'discount drukker' die opdrachten verzamelt tot er meer op één drukvel passen om zo goedkoper te zijn. Zijn overigens best snel, bijna altijd binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:18

samo

yo/wassup

Ik heb vandaag mn visitekaartjes binnen. 250stuks vooro ngeveer 6 1/2euro verzendkosten. Thats it. Wel reclame van het bedrijf op de achterzijde, maar dat is vrij discreet. www.vistaprint.com je kan er ook voor bijtetaling kaartjes bestellen. Maar de mijne zijn eigenlijk voor persoonlijk gebruik, dus die reclame is niet erg. Achterop staat namelijk: Buisness Cards are FREE at www.vistaprint.com! en een klein logo. Wil iemand daar een foto van?

@ André - B) & gratis= tegen alleen de verzendkosten dus...

[ Voor 7% gewijzigd door samo op 08-07-2004 09:47 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Hier heb je al 250 gratis:
http://www.vistaprint.nl/vp/ns/bcfree.aspx?

Voor de rest is die site niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

OzBoz schreef op 08 juli 2004 @ 09:41:
[...]

Nee hoor, valt echt wel mee als je offsetdruk hebt. Papier, films etc..

Als je toch echt goedkoper wilt kun je eens kijken bij wat mensen met digitale drukpers.. minder mooi dan offset maar ok.
Dan nog, er hoeft maar 1 keer wat voorbereid te worden en dan is het gaan met die banaan. Je komt dat op 10 cent per kaartje, 3 a 4 cent komt volgens mij meer in de richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04

TeeDee

CQB 241

Als je het echt goedkoop wil, in kleine oplage en toch goede kwaliteit zou je kunnen kijken naar Digital Printing. De kwaliteit tegenwoordig van die apparaten is redelijk tot goed, en voor een visitekaartje valt het verschil bijna niet te zien tussen offset en digital.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

André schreef op 08 juli 2004 @ 09:50:
[...]

Dan nog, er hoeft maar 1 keer wat voorbereid te worden en dan is het gaan met die banaan. Je komt dat op 10 cent per kaartje, 3 a 4 cent komt volgens mij meer in de richting.
Klopt, maar voor lullige duizend visitekaartjes moet wel de pers afgeregeld worden, films gemaakt en moeten ze gesneden worden. Als je goedkoper uit wil zijn moet je gewoon meer drukken. Dan wordt het papier het duurst en niet de voorbereiding.
TeeDee schreef op 08 juli 2004 @ 09:52:
Als je het echt goedkoop wil, in kleine oplage en toch goede kwaliteit zou je kunnen kijken naar Digital Printing. De kwaliteit tegenwoordig van die apparaten is redelijk tot goed, en voor een visitekaartje valt het verschil bijna niet te zien tussen offset en digital.
Als je goed kijkt wel.. daarnaast ligt de inkt/toner er veel losser op waardoor ze enorm slijten. Offset zal voorlopig echt mooier blijven.

[ Voor 33% gewijzigd door OzBoz op 08-07-2004 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
André schreef op 08 juli 2004 @ 09:45:
Hier heb je al 250 gratis:
http://www.vistaprint.nl/vp/ns/bcfree.aspx?

Voor de rest is die site niet duur.
welk beetje professioneel bedrijf wil er nou 'printed bij vistaprint' of iets dergelijks op zijn kaartje? leuk voor thuis maar staat niet echt serieus. geen optie dus ook geen vergelijkbare prijzen.

digitaal printen heb ik ook bekeken, de kwaliteit is wel ok maar echt niet te vergelijken met offset, de finishing is veel beter bij offset en de dekking al helemaal, daarbij kun je op dikker papier drukken (en al het papier dat je wilt), bij laserprint komt dat wel wat nauwer.

[ Voor 37% gewijzigd door BuG2FiX op 08-07-2004 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91341

Ik denk niet dat je het goed begrepen hebt,

Ik heb ook visitekaarten laten drukken bij vistaprint incl eigen logo.
Je betaalt een klein bedrag en dat heb je geen reklame van hun op de achter kant staan. ook de print en papier kwaliteit is goed. dus ik zou zeker voor vistaprint gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
Anoniem: 91341 schreef op 08 juli 2004 @ 09:58:
Ik denk niet dat je het goed begrepen hebt,

Ik heb ook visitekaarten laten drukken bij vistaprint incl eigen logo.
Je betaalt een klein bedrag en dat heb je geen reklame van hun op de achter kant staan. ook de print en papier kwaliteit is goed. dus ik zou zeker voor vistaprint gaan. ;)
ok, ik wil dus dubbelzijdig fullcolor, volledig eigen ontwerp. offsetdruk, geen prints. wat heb je uiteindelijk betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15119

Compleet prijsoverzicht kun je hier lezen

http://www.vistaprint.nl/...splash_businesscards.aspx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:18

samo

yo/wassup

De 'gratis' versie, voor andere mensen die dat wel zien zitten, ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36603/thumb.jpg

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
valt me op dat er veel mensen niet door hebben dat je DRUKKEN hebt en dat je gewoon PRINTEN hebt. Al die goedkope prijzen zijn doorgaans PRINTEN waar de hogere prijzen DRUKKEN voorsteld.

Ik weet niet meer wat ik destijds heb betaald maar het was ZEKER meer dan 100 euro voor 1000 kaartjes. Dat was 2 kleurige enkelzijdig.

ps. tip. Zoek even op de goede afmetingen van een visitekaartje en hoe ze er uit moeten zien enzo. Dubbelgevouwen en dubbel bedrukte visitekaartjes zijn minder handig als ik een aantal artikelen moet geloven.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat ik er voor betaalt heb kun je hier vinden;

http://www.vistaprint.nl/...splash_businesscards.aspx

Ik wilde toen een fullcolor visitekaart met op de achterkant mijn adres gegevens:
ik was toen 29.98 (glans) + 4.99 (opstart) = 34.98 voor 250 kaarten kwijt.

Jij zou dus 49.96 kwijt zijn:
29.98 (voor glans) +14.99 (achterzijde) + 4.99 (eenmalige opstart)

als je nog meer visitekaarten op een later tijd stip wil hoef je voor het zelfde ontwerp geen opstart kosten meer te betalen.

veel succes.... :)

P.S.

Vistaprint print de kaarten ja als je dat echt niet wil....

En inderdaad er is natuurlijk een verschil tussen printen en drukken, maar dat verschil word steeds kleiner en de vraag is wil je er zoveel meer voor uit geven als het geprinte resultaat ook goed en professioneel over komt.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 91341 op 08-07-2004 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
www.visite-kaartjes.com beweert wel dat het echt om offset drukken gaat. vandaar mijn eerste vraag ook idd.

de levertijd van 'print99' is overigens 3 weken... net gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

BuG2FiX schreef op 08 juli 2004 @ 10:00:
[...]

ok, ik wil dus dubbelzijdig fullcolor, volledig eigen ontwerp. offsetdruk, geen prints. wat heb je uiteindelijk betaald?
Volgens mij kun je bij vistaprint een volledig eigen ontwerp vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan bij vistaprint wel je eigen ontwerp kwijt..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Anoniem: 91341 schreef op 08 juli 2004 @ 10:18:
Je kan bij vistaprint wel je eigen ontwerp kwijt..... ;)
Dan hoop ik niet dat je dit bedoeld, http://www.vistaprint.nl/vp/ns/bchome.aspx?category_id=38646

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

idd maar zoals BuG2FiX al eerder aangaf het komt gewoonweg niet professioneel over als je zon standaard ontwerp hebt die iedereen van het web kan halen
leuk zeg als je een visitekaartje afgeeft aan een client met de reclame van de drukker op de achterzijde.

er zal dan snel geredeneerd worden dat het niet al te veel geld mag kosten bij de firma naar mijn mening is het alleen maar slechte reclame
zijn ook van die programma's in de handel waarmee je je eigen visitekaartjen kan maken en afdrukken (koop wel genoeg inktpatronen in voor je kleurenprinter :+ )

voor die 100 euro heb je natuurlijk wel een eigen visitekaartje met een eigen ontwerp eerlijk gezegd gezien de moeite die ze ervoor moeten doen is dat een heel redelijk bedrag.

het is het 1 of het ander

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 24-05 16:12

alienfruit

the alien you never expected

Hmm. Ik betaalde laatst 180euro voor offset drukken met 3 pantone kleuren :(:( voor 250kaartjes :'( Ik heb zelf nog niet echte een hoge pet op van digital drukken, ik gebruik het zelf voor personalisatie dingen (leuk voor folders etc.) en kleine oplages maar ik vind het vaak toch niet echt mooi worden. Lijkt gewoon laserprinter :+

[ Voor 56% gewijzigd door alienfruit op 08-07-2004 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
André schreef op 08 juli 2004 @ 09:50:
[...]

zo duur is dat nu ook weer niet, hangt allemaal volledig van de grondstoffen van je kaartje af.... Wanneer je bijvoorbeeld naar plastic visite kaartjes kijkt (in het formaat bankpasje) dan kan het tarief oplopen tot 2 euro per kaartje...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

alienfruit schreef op 08 juli 2004 @ 10:39:
Hmm. Ik betaalde laatst 180euro voor offset drukken met 3 pantone kleuren :(:( voor 250kaartjes :'(
Op zich niet raar hoor.. ze moeten de pers ook schoonmaken etc. en je krijgt eerst nog zooi pulp eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-01 14:01

SillyJW

der Gemutlichkeit

alienfruit schreef op 08 juli 2004 @ 10:39:
... Lijkt gewoon laserprinter :+
De meningen zijn verdeeld over wat nou 'digital drukken' is. Hier op het werk is het inderdaad een 'gewoon laserprintertje'. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

SillyJW schreef op 08 juli 2004 @ 10:56:
[...]
De meningen zijn verdeeld over wat nou 'digital drukken' is. Hier op het werk is het inderdaad een 'gewoon laserprintertje'. :P
Tis ook niet echt anders natuurlijk, ook toner-based. Laatst demo gezien van HP Indigo (digitaal met max 6 inkten). Erg flexibel voor sommige toepassingen als 1op 1 mailings, maar offset blijft gewoon zoveel mooier. Voordeel is ook dat je met huisstijlen vaak met PMSen zit en dan is offset handiger. Hoewel die Indigo door extra kleuren ook veel dichter in de buurt kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Wij drukken ook op PVC, heb je een mooi buigbaar, maar enorm sterk kaartje. Nadeeltje ; je schrijft er wat minder gemakkelijk op. En ik heb geen flauw idee hoeveel het kost, dat is nogal afhankelijk van de oplage / kleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04

TeeDee

CQB 241

OzBoz schreef op 08 juli 2004 @ 11:07:
[...]
Laatst demo gezien van HP Indigo (digitaal met max 6 inkten). Erg flexibel voor sommige toepassingen als 1op 1 mailings, maar offset blijft gewoon zoveel mooier. Voordeel is ook dat je met huisstijlen vaak met PMSen zit en dan is offset handiger. Hoewel die Indigo door extra kleuren ook veel dichter in de buurt kan komen.
offtopic:
Toevallig de 3050? Mooi apparaat.
In Maastricht geweest zeker?
De Indigo 3050 kan ook gewoon PMS aan hoor. Je kan er zelfs je eigen mengstation bij kopen om PMS (95% uit de Pantone waaier is na te maken) te mengen en te gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door TeeDee op 08-07-2004 11:57 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

TeeDee schreef op 08 juli 2004 @ 11:56:
[...]
offtopic:
Toevallig de 3050? Mooi apparaat.
In Maastricht geweest zeker?
De Indigo 3050 kan ook gewoon PMS aan hoor. Je kan er zelfs je eigen mengstation bij kopen om PMS (95% uit de Pantone waaier is na te maken) te mengen en te gebruiken.
Was de 3000 in de 6-kleuren variant. Maar lekker om de hoek: http://www.ovimex.nl/indigo/ Staan er niet veel in NL met 6 kleuren trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Maarja, visitekaartjes zijn natuurlijk ook niet spannend. Zou liever een GOEDKOPE oplossing zien voor het volledig bedrukken van enveloppen :) Nu moet je dit bij de enveloppen fabrikant laten doen, en dan meteen een ziekelijke oplage
(waar je de komende vijf jaar genoeg aan hebt ;)) afnemen om het nog wat betaalbaar te laten worden (stukprijs).

[ Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 08-07-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW

SillyJW

der Gemutlichkeit

alienfruit schreef op 08 juli 2004 @ 14:17:
Maarja, visitekaartjes zijn natuurlijk ook niet spannend. Zou liever een GOEDKOPE oplossing zien voor het volledig bedrukken van enveloppen :) Nu moet je dit bij de enveloppen fabrikant laten doen, en dan meteen een ziekelijke oplage
(waar je de komende vijf jaar genoeg aan hebt ;)) afnemen om het nog wat betaalbaar te laten worden (stukprijs).
De nieuwe docutech serie van Xerox, de Nuvera, kan enveloppen beprinten. 1 nadeeltje, tis alleen in zwart. :) Maar goe, zoiets ontwikkelt zich dan ook nog wel naar kleur.
edit:
Ik zie het woordje volledig nu wel staan..

[ Voor 5% gewijzigd door SillyJW op 08-07-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Cool. Toch eens wat meer opletten, zijn er niet bepaalde sites om zulke dingen bij te houden? Ik heb zelf niet elke dag met drukwerk/durkken te maken, dus hoor ook niet vaak wat het nieuwste van het nieuwste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW

SillyJW

der Gemutlichkeit

offtopic:
Wordt wel een beetje offtopic geblaat, maar nee ik ken geen goeie grafische-nieuwtjes site. Mocht je er een tegenkomen hou ik me van harte aanbevolen. Heb pas een flinke dosis nieuwtjes tot me genomen op de DRUPA. Enveloppen beprinten leuk? Wacht maar tot je een laser-stans machine live in aktie ziet.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19150

www.printweb.nl heb ik goede ervaringen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenesiZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 19:51
Zo, even een huge-ass kick.

Heeft iemand ervaring met Logiprint.nl? Hier kun je 500 kaartjes bestellen a 29,- bedrukt met een offset drukker (Heidelberg Speedmaster Offsetdrukmachine).

http://www.logiprint.nl/i...=gnl_visitekaartje_prijs#

IG MarkMeisner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100445

sorry, geen ervaring mee... Onze standaard drukker is studio 17.... levert altijd kwaliteit en goede prijs/kwaliteit verhouding:

www.studio17.nl
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.