Het probleem:
de hardware
Panasonic AE500
PC met ati 9800 videokaart
Iiyama 19 inch hangt aan de normale vga uitgang
wat wil ik bereiken?
Lekker mijn beamer @ its native resolutie aansturen, 1280*720
wat gaat er mis?
In het begin was het helemaal erg, zodra ik de DVI kabel in mijn videokaart drukte --> POEF
knalde mijn monitor uit en had ik compleet geen beeld meer. Ook niet met de beamer.
Was toen veel aan het prutsen met Powerstrip om de gewenste resolutie + Hz voor elkaar te krijgen.
Misschien heb ik een wat oude versie van powerstrip want het enige wat hij veranderde is de resolutie+hz van
mijn monitor!
Daarna UltraMon geinstalleerd. Met wat prutsen de 2e "monitor" op 1280*720 ingesteld en deze ge-enabled.
Het positieve: mijn monitor blijft aan, alleen geen beeld op de beamer!
Misschien ligt het aan de te hoge hz die wordt meegestuurd?
Echter ik zie niks verandereren op de beamer, scherm blijft gewoon blauw, ook geen error melding ofzo.
(heb tijdens het prutsen met powerstrip en rebooten wel eens het inlog-scherm van XP met de beamer gezien)
Zijn er ati-eigenaars die mij wat tips kunnen geven??
de hardware
Panasonic AE500
PC met ati 9800 videokaart
Iiyama 19 inch hangt aan de normale vga uitgang
wat wil ik bereiken?
Lekker mijn beamer @ its native resolutie aansturen, 1280*720
wat gaat er mis?
In het begin was het helemaal erg, zodra ik de DVI kabel in mijn videokaart drukte --> POEF
knalde mijn monitor uit en had ik compleet geen beeld meer. Ook niet met de beamer.
Was toen veel aan het prutsen met Powerstrip om de gewenste resolutie + Hz voor elkaar te krijgen.
Misschien heb ik een wat oude versie van powerstrip want het enige wat hij veranderde is de resolutie+hz van
mijn monitor!
Daarna UltraMon geinstalleerd. Met wat prutsen de 2e "monitor" op 1280*720 ingesteld en deze ge-enabled.
Het positieve: mijn monitor blijft aan, alleen geen beeld op de beamer!
Misschien ligt het aan de te hoge hz die wordt meegestuurd?
Echter ik zie niks verandereren op de beamer, scherm blijft gewoon blauw, ook geen error melding ofzo.
(heb tijdens het prutsen met powerstrip en rebooten wel eens het inlog-scherm van XP met de beamer gezien)
Zijn er ati-eigenaars die mij wat tips kunnen geven??