Beamer via PC @ ati9800 & DVI aansturen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:55
Het probleem:

de hardware

Panasonic AE500
PC met ati 9800 videokaart
Iiyama 19 inch hangt aan de normale vga uitgang

wat wil ik bereiken?

Lekker mijn beamer @ its native resolutie aansturen, 1280*720

wat gaat er mis?

In het begin was het helemaal erg, zodra ik de DVI kabel in mijn videokaart drukte --> POEF
knalde mijn monitor uit en had ik compleet geen beeld meer. Ook niet met de beamer.
Was toen veel aan het prutsen met Powerstrip om de gewenste resolutie + Hz voor elkaar te krijgen.
Misschien heb ik een wat oude versie van powerstrip want het enige wat hij veranderde is de resolutie+hz van
mijn monitor!

Daarna UltraMon geinstalleerd. Met wat prutsen de 2e "monitor" op 1280*720 ingesteld en deze ge-enabled.
Het positieve: mijn monitor blijft aan, alleen geen beeld op de beamer!
Misschien ligt het aan de te hoge hz die wordt meegestuurd?
Echter ik zie niks verandereren op de beamer, scherm blijft gewoon blauw, ook geen error melding ofzo.

(heb tijdens het prutsen met powerstrip en rebooten wel eens het inlog-scherm van XP met de beamer gezien)

Zijn er ati-eigenaars die mij wat tips kunnen geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:55
werkt je monitor wel op je dvi uitgang? werkt de beamer op de vga uitgang?
vreemd dat je met het booten wel de beamer werkend zag. Dat is nl dezelfde resolutie en refreshrate als in windows zelf dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:55
Gody schreef op 08 juli 2004 @ 17:09:
werkt je monitor wel op je dvi uitgang? werkt de beamer op de vga uitgang?
vreemd dat je met het booten wel de beamer werkend zag. Dat is nl dezelfde resolutie en refreshrate als in windows zelf dacht ik.
Heb inmiddels eventjes de beamer op de DVI uitgang aan de praat gekregen en het zag er fantastisch uit.

ECHTER, er zit een gigantisch vieze vette bug in de ati drivers.

Als je via de normale VGA uitgang (=primary uitgang) je monitor hebt en je wilt daarna je Beamer op de DVI uitgang (=secondary uitgang) aansluiten verandert ineens de primary ineens in secondary!!!

Aangezien je het beeld van de beamer gigantisch moet tweaken, betekent dit dus dat je op de beamer niks ziet EN je een wazig blauw scherm voor je neus hebt.

Echt hopeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Red devil schreef op 08 juli 2004 @ 22:23:
[...]

Heb inmiddels eventjes de beamer op de DVI uitgang aan de praat gekregen en het zag er fantastisch uit.

ECHTER, er zit een gigantisch vieze vette bug in de ati drivers.

Als je via de normale VGA uitgang (=primary uitgang) je monitor hebt en je wilt daarna je Beamer op de DVI uitgang (=secondary uitgang) aansluiten verandert ineens de primary ineens in secondary!!!

Aangezien je het beeld van de beamer gigantisch moet tweaken, betekent dit dus dat je op de beamer niks ziet EN je een wazig blauw scherm voor je neus hebt.

Echt hopeloos
Volgens mij is dat op te lossen door je beeld te klonen? En dat zit wel weer standaard in de Ati-drivers :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 11:28
Dat probleem had ik ook met gewone dual monitor setup. Ineens zette hij de VGA op primary terwijl dat de DVI had moeten zijn. Ik had toen gewoon de computer uitgezet en opgestart eerst met de DVI alleen, en daarna nog een keer gereboot met de VGA erbij...