Haal de 1Ghz niet

Pagina: 1
Acties:

• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
Met mijn abit kt7-raid en duron 700 en een spire cooler zou ik toch de 1ghz moeten halen denk ik.

Zodra ik de multiplyer bij 9.5 of hoger zet. Boot hij gewoon niet. Of mijn beelscherm blijft gewoon blank bij het booten, of hij komt met een vage biosmelding insert systemdisk etc ( Voor de post ). Kan iemand mij helpen mijn Vcore = 1,86 volgens wcpuid bij 900 mhz ( 9.0 x 100 ). Temp = 36 graadjes na flink gamen. Valt opzich best wel mee, dus hij zou nog wat harder moeten kunnen. Als ik mijn fsb hoger zet start win2k gewoon niet meer op zelfs bij 101. Iemand suggesties?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

dan heb je helaas een minder goed overclockbaar exemplaar.

39

Verwijderd

heb je al es ged8 aan een andere cooler? ze zeggen wel dat ie ~1,5 Ghz maar dat ding kan amper of zelfs niet een 1 Ghz coolen.

• Lucky_me
Hoe kan dat nou. Andere mensen op deze site met exact dezelfde specs lukt het wel! Kun je me dat dan uitleggen? Abit KT7-Raid = Abit KT7-Raid. Dat lijkt mij massa productie kunnen ook geen verschillen tussen zitten lijkt me

• Lucky_me
Lijkt me ook sterk want de temp Zelfsmet een ventilator aan de zijkant komt na gamen niet eens over de 30 C! Dus verkeerde cooler lijkt mij niet

Verwijderd

Maar niet elke Duron700 is hetzelfde...

Buurjongen van mij met Duron800 trekt 950 Mhz, ik 1050 :P...

Verwijderd

Die 700 van mij trekt zonder problemen 950 maar op 1000 wil hij niet POSTen. (Met chrome orb).

Verwijderd

Je hebt een minder exemplaar. AMD doet het volgende ze maken een Duron processor die wordt getest, (maar niet 1 voor 1) er komen er 100 aan die worden getest, als 25 niet 800 halen ofzo dan wordt het een 600, (dus alle 100).. nou dan heb je kans dat dus 75 wel meer kunnen halen, jij hebt net zo'n slecht exemplaar

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Overklokken is geen wetenschap.
Overklokken is een sport.

* RubZie heeft gezegd... ugh :P

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Hurricane
  • Laatst online: 27-08 11:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik ben zo'n iemand die dan wel een exemplaar heeft die verder wil. Ik kan hem zelfs op 1100Mhz laten lopen maar dan is ie me te onstabiel in windows. Hij post ook nog op 1122 (11 * 102) maar dan loopt ie diect vast als ie windows wil starten.

Zie specs hier onder.
Greetz.

Verwijderd

Mijn Duron 600 heeft geen enkel probleem met 1071 op dit ogenblik :) 1.85V
1081 lijkt even stabiel enkel 3D mark wil soms niet.
1100 zou lukken met een voltage mod ... maar daar zie ik het nut niet van in eigenlijk :)

DuronDude

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:33
Ga naar AMD en spreek er schande van: dat ze je zomaar een Duron700 verkopen die geen eens op 1GHz draait!

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
(lol!)

ja en als je dan toch effe bezig ben, plant een bom bij microsoft omdat hij op 1003434mhz crasht in windows!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 23:19

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tja, het kan gebeuren. Je hebt nu eenmaal een "minder" exemplaar getroffen.

Als je de FSB niet op kan krikken zit je vast aan 900 MHz. Extra koeling en extra voltage kun je gebruiken om een systeem dat niet stabiel is goed te krijgen, maar het zijn geen wondermiddelen. Als je systeem op 950 niet eens wil booten dan heeft het geen zin om geld uit te geven aan extra koeling. Misschien dat ie dan wel wil booten maar stabiel werken...vergeet dat maar :)

Je zou kunnen proberen de multiplier lager te zetten en dan met de FSB te werken. Misschien dat bijv. 8.5 x 110 (935) wel wil werken

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*Snik* daniel, je hebt het prachtig en zo duidelijk uitgelegd dat ik er tranen in m'n ogen van krijg. :'(

enne mijn duron 650 loopt zelfs op 1200 (wel op 2.00V) >:)

39

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Hmmz. Ik heb ook een Duron700@1000mhz draaien met een Chrome Orb. Hij kan gewoon POSTen en komt ook lekker in Windows.

Hij is gewoon stabiel op die snelheid (en het staat ZOOOO stoer!) :)
Pagina: 1