Mijn Maxtor 30GB HD is erg langzaam bij het opstarten, als ik WinME opstart duurt het een paar minuten voor ik erin zit. In de bios herkend hij hem automatisch als ATA66, het is een 100ATA maar dit kan ik nergens wijzigen. Wat gaat er verkeerd?
- Misschien heb je DMA niet geactiveerd?
- Wat is je moederbord, misschien ondersteunt deze helemaal geen UDMA100 maar alleen UDMA66
- Die lange opstarttijd, weet je zeker dat dat iets met je HDD te maken heeft en niet met een netwerkkaart of CDROM speler oid ...
- Wat is je moederbord, misschien ondersteunt deze helemaal geen UDMA100 maar alleen UDMA66
- Die lange opstarttijd, weet je zeker dat dat iets met je HDD te maken heeft en niet met een netwerkkaart of CDROM speler oid ...
Ja moederbord ondersteunt het wel, abit kt7raid. De kabel is ook goed. De cd-rom zit niet op dezelfde kabel. Ik snap er niks van, koop ik een snelle computer is hij nog niet snel, mooi kloten.
zit hij wel op de ata100 connector op je boord met zo'n speciale ata66 kabel
Verwijderd
Ik heb dat programma gebruikt, maar mijn maxtor wordt niet eens herkend. Er wordt alleen gezocht naar de primary en secondary IDE en niet naar mijn aparte ata100 aansluiting ( van asus a7v ) . Dus daar heb ik niks aan ... of heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden ??
om dat setacm te draaien, moet je je schijf ff aan de normale ide controller hangen... setacm draaien, acoustic management uitzetten en dat kun je m weer terughangen aan de promise controller... maar ik denk niet dat dat zorgt voor die lange boottijd... alleen de accesstime gaat drastisch omlaag met acoustic management uit namelijk... probeer eens nieuwere (build 25 dacht ik) drivers voor de promise controller... de oudere builds zorgen er namelijk voor dat je lang moet wachten tijdens het booten...
suc6 n mzzl, lg
suc6 n mzzl, lg
Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.
Verwijderd
Dat is het merk ATA/100 IDE controller wat door Asus op jouw MB is bijgebouwd. Dus jij hebt een "standaard" IDE controller en extra een Promise ATA/100 controller (die anderen los als insteekkaart kunnen kopen dus).Op maandag 25 december 2000 11:21 schreef Simonbuikje het volgende:
Wat is een promise controller?
Vergelijkbaar met onboard sound, onboard video, onboard SCSI.
In je hardware staat deze Promise controller overigens apart aangegeven. Dus zijn de drivers ervoor ook apart te installeren. Moet je wel de nieuwste drivers ff van de site van Promise (wellicht ook op site Asus beschikbaar?) afhalen.
Ik heb 4 van die controllers, 2 gewone..ide1 en ide2 en twee keer voor de Raid, ik denk dat ik die raid moet gebruiken dan?
JA slimmerik, heb je hem dus niet aan een ATA-100 aansluiting gehangen want alleen die 2 RAID aansluitingen op die Abit zijn ATA-100 de andere 2 zijn "gewoon" ATA-66..
(Dat staat trouwens ook in de handleiding wel, maybe moet je die eens lezen?
)
PS. Er zijn hier weer eens mensen die niet zo goed lezen. Simondinges, als jij een ABit hebt heb je geen Promise RAID controller maar een High Point volgens mij en moet je dus daar drivers voor hebben, de Asus borden hebben een Promise
(Dat staat trouwens ook in de handleiding wel, maybe moet je die eens lezen?
PS. Er zijn hier weer eens mensen die niet zo goed lezen. Simondinges, als jij een ABit hebt heb je geen Promise RAID controller maar een High Point volgens mij en moet je dus daar drivers voor hebben, de Asus borden hebben een Promise
Laat maar.. .
Die boekjes zaten er niet bij, alles was in een doos geflikkerd en ik moest het zelf maar uitzoeken.
Pagina: 1