scrollwiel 'lag'

Pagina: 1
Acties:

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 09:19
In de hoop de meeste problemen met mijn iBookje weg te nemen zodat ik niet terug hoef te stappen op een windows lappie open ik dit topic. :)

Sinds dat ik mijn mac heb heb ik een soort van lag als ik het scrollwiel van mijn externe muis(Microsoft Intellimouse wireless explorer; ik kan de woorden verkeerd om hebben, ik heb geen zin om nog eens achter de kast te duiken ;)) gebruik. Eerst dacht ik dat het hoorde en probeerde er mee te leven totdat ik merkte dat ik het probleem in alle applicaties had, behalve in Safari. Als ik in Safari een paar slingers heen en terug geef dan stopt het scrollen keurig als ik stop met scrollen (duh :P), maar in andere applicaties zoals Mozilla Firefox, Microsoft Word, enz. blijft het heen en weer scrollen nog een paar seconden voort duren.

Nu hoop ik dat het een bekend probleem is met een simpel antwoord zodat ik weer fijn kan klooien met verschillende browsers (ik ben vreemd hoor ik zo nu en dan, hoe zou dat toch komen? :+) en andere applicaties. Heeft iemand het verlossende (ant)woord?

Ik heb een iBook G4 933 Mhz met 640 MB ram met OS X 10.3.3.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Toevallig kwam ik daar afgelopen week ook achter, bij Word. Ik heb een Microsoft Wheelmouse Optical en een Microsoft Wireless Optical Mouse, die laatste heeft een iets stugger scrollwiel en dat scheelt een beetje, maar ik dacht eerst dus dat het aan het wieltje van die wheelmouse lag. Niet helemaal blijkbaar.
Met Camino heb ik er trouwens geen last van.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:34

Nik

Ik heb er ook last van onder Word, ik denk dat het gewoon zo geprogrammeerd is? En misschien moet je niet een harde ruk aan je muiswiel geven, maar hem tussentijds laten "klikken". Zo werk ik nu en dat gaat prima (is even wennen).

Verwijderd

ja is een word probleempje heb er ook last van :/

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 11:17:
ja is een word probleempje heb er ook last van :/
Aha, weer een goede reden erbij dat ik nu mijn scriptie in textedit typ.
Word (v. X) gebruik ik voorlopig niet meer.

Verwijderd

Canaria schreef op 08 juli 2004 @ 11:21:
[...]

Aha, weer een goede reden erbij dat ik nu mijn scriptie in textedit typ.
Word (v. X) gebruik ik voorlopig niet meer.
Dat doe ik ook :P heb word alleen omdat mijn school alles in dat walgelijke formaat aan levert :P

inDesign en Quarkexpress voor de layout :)

Alleen als ik iets moet typen van 1 pagina of kleiner wil ik wel eens Word gebruiken, maar alles groter doe ik daar echt niet meer in :P

• |orion
In ieder geval (tot nu toe) bedankt voor de reacties.

Ik gebruikte Word slechts als voorbeeld, ik heb het helaas ook in andere applicaties welke ik misschien nog wel vaker gebruik. Ik heb daarnet de allerlaatste versie van Camino gedownload (versie 0.8) en op drie verschillende websites (de eerste drie van verschillende renderings 'moeilijkheidsgraden' die ik kon verzinnen) geprobeert het scrollprobleem te repliceren. Op www.tweakers.net en www.microsoft.com (ik ben trouwens geen grote MS fan ;)) ging dat makkelijk, maar op www.slackware.org bijvoorbeeld kon ik 'em niet gek krijgen.

Ik heb wel eens gelezen dat mensen een probleem van een vertraagde muis (of iets dergelijks) op losten door middel van een andere driver, en hoewel ik hiervan geen last heb/had heb ik die driver toch geprobeert, helaas zonder effect.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

|orion schreef op 08 juli 2004 @ 11:58:
Ik heb wel eens gelezen dat mensen een probleem van een vertraagde muis (of iets dergelijks) op losten door middel van een andere driver, en hoewel ik hiervan geen last heb/had heb ik die driver toch geprobeert, helaas zonder effect.
Welke driver gebruik je? Ik heb helemaal geen driver geïnstalleerd. Had alleen maar problemen met de MS drivers, zonder werkt het prima.

• |orion
Canaria schreef op 08 juli 2004 @ 12:11:
[...]

Welke driver gebruik je? Ik heb helemaal geen driver geïnstalleerd. Had alleen maar problemen met de MS drivers, zonder werkt het prima.
Ik heb laatst een herinstalatie gedaan en heb daarna geen andere drivers geinstalleerd. Ik bedenk me trouwens net dat ik OS X 10.3.4 draai en niet 10.3.3, mocht dat iets uitmaken. Ik heb het probleem wel gehad in beide versies.

• |orion
subtiel schopje B)

Is er iemand die hetzelfde probleem heeft meegemaakt en/of een oplossing heeft?

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 20:02

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb hetzelfde probleem en heb er eigenlijk alleen last van zodra er iets met tabellen gedaan moet worden. Van de browsers die ik gebruik is camino 0.8 de snelste met scrollen. De rest is zo traag als wat (met FireFox als hoogtepunt ;))

Ik denk dat het komt doordat alles anti-aliased wordt. Dat zorgt namelijk ervoor dat alle karteltjes weggaan. Dit heeft ook een negatief effect op de performance... Maar waarom het dan weer alleen bij tabellen is weet ik ook niet....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Heeft dat niet te maken met een instelling zoals die onder Windows bestaat: Smooth scrolling. Is een optie in IE die ik altijd als eerste uitzette. Daardoord werd het scrollen supertraag en ging het scrollen inderdaad nog ff door nadat je niet meer aan het wieltje draait. Heb alleen nog geen Mac om dit uit te proberen dus zomaar een hint :).

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Pagina: 1