Vandaag ben ik in Scheveningen geweest, en bij het foto's maken (van de zee en de horizon) viel me iets op wat me nog niet eerder was opgevallen: de sensor van mijn Minolta G400 zit een paar graden gedraaid! Stel dat je de cam waterpas zet, dan is het beeld dus net een paar graden uit het lood.
Zeer vervelend.
Maargoed, weet ik ook gelijk waarom die camera zo goedkoop verkocht werd. Anyway, ik zou dus graag willen weten of er een klein programma'tje is (irfanview plugin?) die JPEG's lossless kan roteren over elke gradenhoek die je opgeeft. Ik weet dat Irfanview een plugin heeft die het kan met 90, 180 en 270 graden, en ik geloof niet dat de standaard fine rotation van irfanview lossless is.
Wie weet raad?
Zeer vervelend.
Maargoed, weet ik ook gelijk waarom die camera zo goedkoop verkocht werd. Anyway, ik zou dus graag willen weten of er een klein programma'tje is (irfanview plugin?) die JPEG's lossless kan roteren over elke gradenhoek die je opgeeft. Ik weet dat Irfanview een plugin heeft die het kan met 90, 180 en 270 graden, en ik geloof niet dat de standaard fine rotation van irfanview lossless is.
Wie weet raad?
[ Voor 7% gewijzigd door Stereotomy op 08-07-2004 01:38 ]
Alors.