Toon posts:

Afgedankte computers vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op 7-7 een advertentie geplaats waarin ik vraag of er mensen zijn die afgedankte computers vanaf 1ghz beschikbaar willen stellen voor een onderwijsproject in Nicaragua. Hierop kreeg ik een mailtje dat dit niet mag zonder uitdrukkelijke toestemming. Iemand een idee hoe ik die toestemming wel kan krijgen, of suggesties om die computers bij elkaar te krijgen. Een opmerking in het mailtje dat ik kreeg was dat de eis te hoog was, blijkbaar leven we in Nederland nog in de veronderstelling dat de rest van de wereld niet door heeft dat wij hier 64 bits processoren hebben |:(

Voor meer informatie over het project kun je contact met me opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij moet je een vergunning hebben (goede doelen iets :?)

Maar ik vind je verwachting ook wel hoog.
Ik denk niet dat je veel mensen zal vinden die een 1ghz+ pc over hebben :)
We kunnen hier wel 64bit cpu's krijgen, maar wat dat met elkaar te maken heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:00
De rest van mijn familie werkt nog met een p2 333mhz, ik heb alleen iets snellers omdat ik Hogere informatica studeer. Het spijt me zeer maar mensen die 1 ghz nodig hebben gebruiken dat niet om word te leren maar of commercieel of om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Ja leuk een computer voor die gasten, maar hebben ze stroom?

En dan nog, je kunt beter een ei daar naar toe sturen. Ik zou heel de wereld wel eens een gebakken ei op een broodje willen geven. Daar hebben mensen pas iets aan. (wel goed hoor dat je je inzet, maar geef ze eerst wat nodig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je een mailtje gehad van een van de FP Admins? Heb je al met die persoon gemaild en hem enige zaken gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 19:48
1GHz computers voor een onderwijsproject in Nicaragua!? Vind ik wel ERG hoog ingeschat... helft van de basisscholen in Nederland heeft dat nog geen eens terwijl we hier subsidie krijgen met zn allen.

Op een 500MHz bakje kan je prima Word enzo doen.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zullen we verder niet inhoudelijk ingaan op het project van de TS? Hij heeft deze doelen gesteld en overleg erover kan ongetwijfeld elders.

TS: heb je een antwoord op mijn vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-09 22:44

Sosabowski

nerd

Het feit dat we hier 64 bit processors hebben betekend nog niet dat we ook allemaal een oude >1GHz computer over hebben.

Als je succes wil hebben met dit project moet je toch echt kunnen aantonen dat je betrouwbaar bent en dat de computers daar ook echt nodig zijn (hard to believe >1GHz).

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Harm schreef op 08 juli 2004 @ 00:54:
Zullen we verder niet inhoudelijk ingaan op het project van de TS? Hij heeft deze doelen gesteld en overleg erover kan ongetwijfeld elders.
Wat is er onduidelijk aan het bovenstaande? Buyers Zone is nadrukkelijk niet bedoeld voor inhoudelijke discussies over reacties / advertenties et cetera op de Frontpage, begin hier dan alsjeblieft niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op 08 juli 2004 @ 00:21:
Ja leuk een computer voor die gasten, maar hebben ze stroom?

En dan nog, je kunt beter een ei daar naar toe sturen. Ik zou heel de wereld wel eens een gebakken ei op een broodje willen geven. Daar hebben mensen pas iets aan. (wel goed hoor dat je je inzet, maar geef ze eerst wat nodig is).
Zo zien we maar weer, dat sommige mensen geen flauw benul hebben wat er in de rest van de wereld gebeurt. Ik probeer samen met nog een heel groep enthousiaste mensen, mensen daar een toekomst te geven. Je kan ze wel een ei geven, maar dat is morgen op en dan. Als je ze een opleiding aanbied en zorgt dat ze zelf dat ei kunnen verdienen ben je veel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op 08 juli 2004 @ 00:22:
[...]
Heb je een mailtje gehad van een van de FP Admins? Heb je al met die persoon gemaild en hem enige zaken gevraagd?
Ja ik heb een mail gehad van de Admins, alleen vanaf noreply@tweakers.net, zonder verder e-mailadres erin om te reageren. Alleen een link naar buyers zone op GoT vandaar mijn post hier.
Wanneer ik iets heb gedaan wat tegen de regels is, mijn excuses, misschien heeft iemand tips zodat ik wel mijn doel kan bereiken. Voor meer info over het project, kun je contact met me opnemen.

P.s. Waarom 1ghz, dit omdat je nou eenmaal een grens moet trekken, en je snapt ook wel dat 900 ook mee mag. Maar we willen een structurele oplossing bieden die een paar jaar mee kan en dan loop je toch snel tegen de lamp als je ook WinXP en Office wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 11:09:
[...]

Ja ik heb een mail gehad van de Admins, alleen vanaf noreply@tweakers.net, zonder verder e-mailadres erin om te reageren. Alleen een link naar buyers zone op GoT vandaar mijn post hier.
In dit geval heb je geen reactie gehad van een FP-Admin maar van iemand die op je advertentie heeft gereageerd. Wanneer je replied zie je het mail-adres van diegene die deze mail naar je heeft verzonden.

De mail opzichzelf wordt echter door Tweakers.net verzonden.
From: "Tweakers.net Vraag & Aanbod" <noreply@tweakers.net>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

De nick 'Oom Dago' heb je zeker niet vanwege je grote geldpakhuis :)

Ik geloof dat alles vanaf de Pentium 2 nog genoeg gebruikt wordt in NL, zo heb ik er zelf een nodig voor mijn zoontje van 3 (ok, luxeprobleem, ik had die van mijzelf doorverkocht)... |:(

Ik ben bang dat de 1GHz negatieve 'laat ook maar' reacties losgemaakt heeft. Iedereen zal zijn Pentium nix.xix wel gratis willen weggeven. En wat doe je qua beeldschermen? OS? Alles preinstalled? - niet dat ik je project onderschat, ik zou er gewoon meer over willen weten als potentiele donor...

Modbreak
Wat is er onduidelijk aan de opmerking van Harm die Steve herhaalt?

[ Voor 28% gewijzigd door Longbeard op 08-07-2004 11:50 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 22:25
Longbeard schreef op 08 juli 2004 @ 11:21:
[...]

In dit geval heb je geen reactie gehad van een FP-Admin maar van iemand die op je advertentie heeft gereageerd. Wanneer je replied zie je het mail-adres van diegene die deze mail naar je heeft verzonden.

De mail opzichzelf wordt echter door Tweakers.net verzonden.

[...]
Lijkt me duidelijk :)
Verder niet iets voor Buyerszone, dus deze gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.