Toon posts:

Videobanden omzetten naar DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bijna alle posts die aan dit onderwerp gerelateerd zijn doorgenomen, maar geen van allen leidt naar een goede oplossing voor mijn "probleem".

De videorecorder is aangesloten op de s-video ingang van mijn (ASUS) TV-kaart. Ik heb een NEC DVD-brander. Alles is goed aangesloten; ik heb zowel beeld als geluid.

Nu wil ik graag mijn videobanden omzetten naar DVD. Het digitaliseren lukt prima. Met Nero 6 (NeroVision Express 2) is dit prima te doen, en Windows Movie Maker gebruik ik ook af en toe.

Maar! Nu heb ik in Nero een stukje van de videoband opgenomen. Dit heb ik gedaan in het MPEG2-formaat. Als ik hem wil branden naar DVD, krijg ik een foutmelding met de mededeling dat er iets mis is gegaan tijdens het transcoderen. :(

Nu vraag ik mij af...
:? Wat doe ik fout?
:? Wat is transcoderen?
:? Welke programma's gebruiken jullie (met succes)?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zal vast wel iets over in de FAQ staan, maar ik denk dat je net als ik nu weinig zin hebt om daar in te kijken ;) Bij deze een url: http://www.videohelp.com/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...zal daar morgen even rondkijken. Zal zo eerst even slapen! ;) :Z

Misschien dat iemand mij ook kan vertellen hoe zijn volgorde van programma's is om het omzetten van VHS-->DVD te voltooien?!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
a.u.b in het vervolg een duidelijkere topic title, want dit geeft niet echt een omschrijving van je probleem.

Ik gebruik het programma PowerDirector van Cyberlink. Ik vin het echt een superprogramma...

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg een tip van iemand om eens Ulead DVD Moviefactory 3 te proberen. Dus ik heb even een trial gedownload, en het ziet er goed uit! Precies wat ik nodig heb, althans zo ziet het er wel uit... :)

Ik zal de volledige versie "aanschaffen" en alle functies eens proberen. Misschien is het voor andere gebruikers die ook bezig zijn met videobewerking, om ook eens Ulead DVD Moviefactory 3 te proberen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 11:28
Ik heb vandaag nog met succes een videoband naar DVD overgezet. Eerst opgenomen met Virtualdub. Daarna omgezet met TMPGEnc.
Pagina: 1