Toon posts:

verschil in werkgeheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zoek o.a. nieuw werkgeheugen voor mijn PC, en nu zie ik in de PriceWatch verschillende soorten van 512mb staan,

512MB PC2700 DDR € 73,-
512MB PC2100 DDR € 73,-
512MB PC3200 DDR € 75,90

mijn vraag is wat is het verschil hiertussen, qua kwaliteit, prestaties, en wat betekenen de PC2700, PC2100 & PC3200?

En nou is er ook nog werkgeheugen van 512 mb te vinden van wel 100 euro duurder, wat is het verschil daarmee? Het prijsverschil moet toch ergens inzitten lijkt me. Leveren die betere prestaties dan de hierboven genoemde reepjes?

Alvast bedankt!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 00:08 ]

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

PCxxxx is de maximum theoretische doorvoersnelheid in MB/s

de snelheid die je moederbord aankan speelt heir echter ook een rol.
PC1600 = DDR 200
PC2100 = DDR 266
PC2700 = DDR 333
PC3200 = DDR 400
PC3500 = DDR 433
enz... maar dit kon je waarschijnlijk ook allemaal vinden met www.google.com

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:59

Rmg

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 00:06:

En nou is er ook nog werkgeheugen van 512 mb te vinden van wel 100 euro duurder, wat is het verschil daarmee? Het prijsverschil moet toch ergens inzitten lijkt me. Leveren die betere prestaties dan de hierboven genoemde reepjes?
Merk kwaliteit prestatie en extra features. Vaak is het merk en extra dingen erbij :x
Opzich kan je gewoon een no name geheugen module kopen maar dan zal je niet dingen mogen verwachten als extreme overclocks en de pats factor is een stuk lager je kan niet zeggen dat je Kingston of Corsair geheugen hebt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

kijkt u eens: PMG FAQ

Staat een heleboel in...je bent niet de eerste die dit vraagt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Die PC staat voor de geheugen snelheid:

PC133 = 133 mhz
PC2100 = 266 mhz ddr
PC2700 = 333 mhz ddr
PC3200 = 400 mhz ddr

Soms staat er ook nog iets bij als:

Registerd
Ecc
Ecc Registerd
Dit is bedoeld voor spelciale moederborden die speciaal geheugen nodig hebben.

Soms staat er een Cas latency bij,

CL2
CL2,5
Cl3

Dit heeft te maken met de caslatecie, en is voor een normale thuisgebruiker niet intressant

Of zoals sommige andere merken nog wel eens doen:

-LL (low latencys, bedoeld voor die hard tweakers)
-Twinx of Dualchannel o.i.d (Setje van 2 reepjes, die getest zijn voor dual channel).
-Ledjes die geheugengebruik aangeven (corsair pro serie)
-Heatspreaders in allerlij leuke kleurtjes.

Wat jij nodig heb is een normaal reepje geheugen zonder poespas, liefst van een goed merk, zoals bijv. Dane-elec, Samsung, Kingston, Corsair en andere A-merken, dan weet je zeker dat je goed geheugen heb zonder fouten, en dat je goede garantie heb.

De snelheid is afhangelijk van wat voor pc je heb :).

[ Voor 6% gewijzigd door Icey op 08-07-2004 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik ben nu al een stuk verder, alleen met de pc die ik nu heb begin ik niets..;)
maar ik denk dat ik 2 reepjes van 512MB PC3200 DDR (MDT) á 85 euro doe, want ik wil in totaal 1 gieg, en als ik 1 reepje van 1 gieg koop dan ben ik 149 euro minimaal kwijt, maar dan heb ik een mindere snelheid, dan heb ik maar een PC2100. Of ben ik voor PC3200 veel meer kwijt.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Ik zou willen weten wat voor Computer je presies heb, zomenteen koop je een leuk reepje DDR geheugen wat niet past in een Sdram slot.

Bijv een leuk medion 1,8ghz waar nog Duur sdram inmoet (60 euro voor 256mb :P), zoals ik vorige week tegenkwam bij een reparatie.

Het zou ook zonde zijn als je ddr400 koopt en je heb een mobo wat het niet aankan/niet gebruikt.

Dus wat voor pc heb je? merk/type, moederbord, processor etc.

En daarnaast, hoeveel zit er nu in? Wat doe je met je pc dat je 1gb erin wilt? Veel ram betekend niet automatisch dat je alles gebruikt, grote kans is dat als je nu al 512 mb ram heb je er weinig/niks mee opschiet. Afhankelijk van wat je ermee doet dus.

Verwijderd

Topicstarter
nou kijk, ik zal het even uitleggen, de pc die ik nu gebruik, (dit heb ik net volgens mij al gezegt maar dat geeft niet) is een gitantisch prul, (een beetje overdreven) maar hij is wel hopeloos verouderd. dit is een Pentium III 733mHz, 64 + 256 mb SDRAM, Club 3D nVidia FX5200 128mb en verder heb ik een brander, netwerkkaart, 5.1 geluid, cdromspeler en nog wel een analoog modem ook geloof ik + een 230 watt voeding en 2 hdd's, 1 van 20 gieg en 1 van 160, maar omdat ik dit niet genoeg vind en ik geen hele nieuwe pc wil kopen omdat ik er da n dingen bij krijg die ik niet wil, en omdat ik als ik een nieuwe CPU (dus nieuw mobo) wil een nieuwe case moet hebben omdat een mobo voor een 64 bit CPU gewoonweg niet in deze kast past. en dan wil ik die kast zelf bouwen, daarom wil ik dus geen kant en klare pc uit de winkel.

dus ben ik wat nieuwe onderdelen aan het zoeken, ik wil hebben:
- nieuwe CPU (word waarschijnlijkAMD Athlon 64 2800+ (S754, 1,8GHz, 512KB, Boxed)
- nieuw RAM (word dus waarschijnlijk 512MB PC3200 DDR (MDT) (2 x uiteraard))
- nieuw mobo (heb ik me nog niet in verdiept, indien je een suggestie heb HEEL GRAAG, dan kan ik me daaraan vasthouden en dan verder kijken)
- nieuwe voeding (word waarschijnlijk 550W ATX Q-Tec Gold PS)
- FAN-controller (word waarschijnlijk Cooler Master Aerogate II (Silver), dit omdat ik toch een nieuwe case bouw en er dan een heel aantal extra fan's in moet zetten en ik het dan gewoon leuk vind en het mooi vind staan om er een fan-contrloller bij te hebben)

dit is en moet mijn pc worden, ik hoop dat je er iets mee kan

P.S. mijn excuses voor de nogal ongeordende en chaotische uitleg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 00:50 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

heb ik me nog niet in verdiept
De sleutel van dit alles. Doe daar wat aan. Van een tweaker verwachten we dat hij zelf op basis van reviews en ervaringen een keuze kan maken.

GoT Huisregels

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.