Toon posts:

[netgear router] inet toegang afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik zit met een aantal mensen in een studenten huis en er is 1 persoon die geregeld zijn pc aan laatstaan terwijl hij er niet is met allerlij up en downloads aan staan waardoor het internet van de rest van het huis het niet meer doet.

het netwerk in ons huis is als volgt

[netgear adslmodem/router]-[switch]-[pc's]

ik heb toegant tot die router in command mode en vroeg me dus af of iemand weet hoe ik iemand zou kunnen afsluiten van het internet (ie routing pc-> dev/null)
ik heb gezien dat ik statische routes kan invoeren maar zou niet goed weten hoe ik dit precies doe, kan iemand mij hierbij helpen? (of evt anderemanieren om te zorgen dat zijn pc niet meer zo'n bak data heen en weer stuurt)

alsvast bedankt voor evt hulp.
-pieter

[nb praten heeft geen zin, al meerdere malen geprobeert zonder succes]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Stekker er uit trekken bij die kerel (serieus antwoord).

[ Voor 23% gewijzigd door Nik op 08-07-2004 00:08 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me idd handig als je die persoon tot de orde roept; zonder bandwith limiter op een aparte PC die je als gateway gebruikt kom je niet ver denk ik.
Stekker er uit is wat dat betreft best een goede optie als ie niet wil luisteren. Hij heet recht op die verbinding; jullie ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
proller schreef op 08 juli 2004 @ 00:07:
Stekker er uit trekken bij die kerel (serieus antwoord).
idd goed idee :)

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik weet niet 123 of het vanaf de commandline kan maar je kan op de netgear router die ik heb (rp614v2) per ip de internet verbinding afsluiten/schedulen, maar ik weet zeker dat het via de webinterface kan

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:24

Klippy

Still Game

Je zou hem ook bijvoorbeeld vriendelijk kunnen vragen of hij netlimiter oid wil installeren op z'n eigen PC.

Ik neem aan dat het hier op P2P programma's gaat. Die hebben meestal niet echt een super download snelheid, maar het zijn de uploads die het verpesten. Als je maximale upload gebruikt wordt, doet de rest het ook niet, zeker niet als het oo knog eens een groot aantal connecties zijn.
Had er zelf ook last van.

Met NetLimiter ofzo op de helft van je maximale upload zou je al goed moeten zitten.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
kan helaas niet via de web interface, k heb gekeken, en de stekker eruit kan ook niet gezien de router in een kast zit die op slot zit en ik geen sleutel van heb.

(ik kan op de router omdat mijn huisbaas het default passwd nooit heeft gewijzigd..) hierdoor weet ik dus ook helaas niet precies het type..

mar goed bedank voor de hulp zover iig.

pieter

Verwijderd

Netgear eruit en een draytek vigor 2900 routert kopen , die kan nl. ook netjes bandbreedte verdelen per poort.. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 07:21 ]

• Virtugon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09-2025
In deze Netgear handleiding staat een paragraaf "Blocking access to internet services" in het hoofdstuk "Content filtering" Mischien heb je er wat aan.

ftp://downloads.netgear.c...14v2_reference_manual.pdf

"A loaf that attempts to twist it's own fate is not a loaf at all, but is, in fact, a pretzel."

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik denk toch dat praten de oplossing is tot dit probleem, ik zou het igg niet waarderen als iemand me zomaar afsloot, zonder ooit een keer te hebben overlegt :P

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
SithWarrior schreef op 08 juli 2004 @ 10:10:
Ik denk toch dat praten de oplossing is tot dit probleem, ik zou het igg niet waarderen als iemand me zomaar afsloot, zonder ooit een keer te hebben overlegt :P
[nb praten heeft geen zin, al meerdere malen geprobeert zonder succes]
hij heeft het dus al meerdere malen geprobeerd, zonder succes. Dan lijkt mij internet afsluiten/stekker eruit halen de enige optie om hem tot de orde te roepen...

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ow idd, arg dat krijg je als je het onder bedankt etc en je naam zet, dan lees ik er over heen, nou ja dan afsluiten die handel!

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-04 22:21
Misschien kan je nog wel de porten die zijn p2p programma gebruikt zo mappen dat ze iig niet meer naar hem toe gaan, gewoon naar een niet bestaand ip adres of het adres van je eigen pc, dan kan jij nog wel leechen. Moet je wel weten wat hij gebruikt. De meeste p2p programma's geven een duidelijke omschrijving van de gebruikte porten. Sluit dan iig de upload ports af en wil je hem helemaal pesten de download ports.
Pagina: 1