Toon posts:

[Probleem] Geen beeld van DVD-speler op beamer.

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb vandaag het volgende gekocht:

* BenQ PB6100
* Sony DAV-D150E (DVD/VHS-combo) info
* Bandridge Computer to TV / VCR-kabel. Een SVideo-->Scart kabel. 10M

Ik zie nu eigenlijk pas dat het een S-video naar Scart is, en niet Scart naar S-video.
Maakt dit uit?

Dit is de opstelling:

code:
1
2
3
4
5
Beamer met S-Video-ingang
                   ^
                   |
                   |
DVD-speler met 2 Scart-aansluiting(out)

Wanneer ik de beamer inschakel en een DVD probeer af te spelen, krijg ik geen beeld, enkel het bericht searching, wat hij ook weergeeft bij onaangesloten bronnen.

De kabel is 10M lang, kan dit kwaad? Bovendien bevindt 'ie zich in een kabelgoot waar ook andere kabels (audio) zich bevinden. Het was dus wel even wringen, nogmaals; maakt dit uit?

Mijn laatste vraag is of het uitmaakt welke kabel ik heb gekocht, op internet vond ik namelijk dit plaatje, wat eigenlijk past in mijn idee. Bandridge staat er volgens mij om bekend dat het bedrijf hoge kwaliteit levert.

Als alles blijkt te kloppen, stap ik toch maar eens naar de winkel. Alvast bedankt.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 16:59

megaleo

Special member

Ja het maakt uit dat het een s-video naar scart is. Je moet een kabel hebben die precies de andere kant opgaat. :)
Of 1 die het allebei kan natuurlijk. Die zijn er ook. Gewoon ff bij je locale elektroboer kijken.

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 08 juli 2004 @ 00:05:
Ja het maakt uit dat het een s-video naar scart is. Je moet een kabel hebben die precies de andere kant opgaat. :)
Of 1 die het allebei kan natuurlijk. Die zijn er ook. Gewoon ff bij je locale elektroboer kijken.
Ok, bedankt. Ik ga zo even naar de winkel. Maar de verpakking is nu helemaal gesloopt, ruilen kan denk ik niet (dag 37 euro |:( ). Het vreemde is dat die verkoper precies de zelfde opstelling heeft, en we hebben ook alles bij hem gekocht, sta ik nu in mijn recht om die kabel voor een ander om te ruilen?

Verwijderd

je kan altijd proberen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag terug gegaan naar de winkel, en mag gelukkig de kabel ruilen :D . Nu heb ik de volgende dingen gekocht:

Kabel + SCART-blok
Afbeeldingslocatie: http://www.annemiekevanrosmalen.nl/4.jpg

Deze moet dus als volgt in de achterkant van mijn DVD/VCR-combo:
Afbeeldingslocatie: http://www.annemiekevanrosmalen.nl/2.jpg

En de andere kant moet op de volgende manier in de achterkant van mijn beamer:
Afbeeldingslocatie: http://www.annemiekevanrosmalen.nl/1.jpg

Wanneer ik dit als volgt aansluit, heb ik wel beeld, alleen is dit beeld monochroom. Nu heb ik de search en FAQ van got gebruikt, maar daar vind ik eigenlijk geen duidelijke oplossing voor mijn probleem. Nu is mijn vraag aan jullie dus, wat heb ik nodig?

Volgens mij zijn er 2 oplossingen:

• Verloop S-Video --> Composite:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/adapter1.jpg

Werkt dit? Of blijf ik zwart/wit houden?

• S-Video kabel inruilen voor composite-kabel.:
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-extras.com/images/auvc06.gif

De kabel moet 10M lang zijn, kan dit met composite?

Alvast bedankt!

Edit: Output is PAL.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 16:59

megaleo

Special member

Ik zou ff wat instellingen van je beamer nalopen ook. En van je dvd-speler. Je moet er gewoon, naar mijn weten, kleur uit je beamer krijgen.
De kabels zijn goed. Dus suc6 ff dan. :)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 15:19
die scart-blokken icm s-video is meestal zwart-wit
beter gewoon een composite kabel nemen

zo heb ik het ook met mijn crt beamer -> satelite reciever
ook een extra goede s-video bleef z/w geven terwijl die via me dvd spelers super beeld geeft.

lengte lijkt me geen probleem
echter ik probeer ze zo kort mogelijk te houden

[ Voor 16% gewijzigd door petervandamned op 09-07-2004 08:50 ]

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik maak zelf gebruik van een s-video kabel van 10 meter. Dit is levert opzich geen problemen qua signaal. Alleen heeft mijn DVD speler een s-video uitgang ipv scart out.
Voorheen maakte ik echt gebruik van net zo'n scart blockje als jij hebt Holleboomer. Dit levert gewoon een goed signaal (kleur) op. mijn beamer heeft wel wat moeite om te zien of er een s-video signaal op de ingang staat. Daarom moet ik vaak eerst mijn DVD speler aanzetten en vervolgens mijn beamer.

Verwijderd

Ik heb hier ook eens problemen mee gehad, S-VHS-kabel van videokaart naar tv gaf zwart-wit beeld, composiet gaf wel kleur.
Op mijn tv had ik ook enkel een scart-aansluiting, dus ik had ook zo'n blok gebruikt. Blijkt inderdaad dat die blokken een aantal van de aders van je s-vhs-kabel niet (goed) gebruiken en zo voor zwart-wit zorgen. Een vriend van mij vertelde dat om dit te fixen je een aantal aders in de S-vhs-kabels moest omdraaien.
Uiteindelijk was het probleem opgelost toen ik een nieuwe tv kreeg met een s-vhs aansluiting.
Ik zou dus gewoon voor de composiet gaan, je kunt daarvoor je s-vhskabel gebruiken met twee verloopstukjes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een composite-kabeltje gekocht van 10m, jeej dit werkt :) . Nu nog even een projectiescherm kopen. Zal ik pics posten?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-02 12:12

Nitai

Live the life you love.

ja ben ik wel benieuwd naar :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 18:23
Je weet wel dat compsite een slechtere verbinding is dan S-video (alles in 1 draadje <-> kleur en zwart/wit gescheiden in 2 draadjes)?
Ik zou altijd proberen S-video aan te sluiten als RGB of YUV (component) niet mogelijk is. En een projektor zonder goede (film)videoprocessor op een PC of via component op een goede progressivescan DVD-speler. Heb je megaleo z'n tip al bekeken?
Voor s-video heb je 2 kleurensystemen (PAL en NTSC). Je DVD-speler zal PAL uitgeven (kan je ook nog even nakijken). Dan moet je PJ ook op PAL-kleurensysteem staan, anders krijg je dus zwart wit (het signaal dat over blijft van je 2 S-video-lijntjes).

Hoe ik het heb aangesloten (qua beeld):
DVD-speler met S-video direkt naar projektor
Videorecorder met composite via receiver naar projektor (zodat ik ook OSD van mijn receiver kan gebruiken).
Je kent dit soort praat al?

Succes ermee!

Zin.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog niet uit wat voor scherm ik zal gaan kopen. Ik dacht eerst aan www.beamerscherm.nl (marktplaats), zijn wel betrouwbaar (kon zo afspraak maken om te kijken). Weet alleen de kwaliteit/merk van de schermen niet. Wat ook een optie zou kunnen zijn: Beamax R-serie: 152 X 116. Hier kan je een wandbeugelset bij kopen van 60 euro, wat absurd is. Weet iemand toevallig of ik achter me scherm niet gewoon 2 spijkertjes oid kan hangen?

Een andere optie is zelf een scherm maken, al weet ik niet hoe en evt. waar ik doek moet kopen.

Hebben jullie nog tips? Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 00:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kick! Niemand^ ?

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 15:19
die gasten zijn okay
Ik heb er zelf een 1:1 240 bij 240 vandaan
prima ding voor niet al te veel 249 ofzo
enkel opsturen door de lengte is wat duur

Verwijderd

Topicstarter
petervandamned schreef op 12 juli 2004 @ 10:14:
[...]

die gasten zijn okay
Ik heb er zelf een 1:1 240 bij 240 vandaan
prima ding voor niet al te veel 249 ofzo
enkel opsturen door de lengte is wat duur
Bedankt voor je antwoord, maar het is al te laat. Ik heb gister om half 2 met die gast afgesproken, keurig op tijd, uitermate vriendelijk. Hij had veel schermen op voorraad en hij vertelde mij dat de schermen merkloze-Beamax-schermen zijn (R-serie lijkt mij). Ik zal vanavond wat pics schieten.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Ik zou gebruik maken van die VGA-ingang als ik jou was. Je DVD-speler heeft vast een RGB-scart uitgang. Dit is dmv een converter wel om te zetten in een VGA-signaal. Da's absoluut beter dan svideo en ZEKER beter dan composiet.

Groetjes, FaceDown.

Pagina: 1