Toon posts:

Seagate SATA HDD levert ntfs.sys error op, datarecovery?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,...

ik heb 2 schijven,... een Maxtor ATA-100 van 40 Gb. en een Seagate SATA 160Gb.

Wat is er nu gebeurd;...
mijn Maxtor was zo goed als leeg en had geen OS meer staan,.. alles,... maar dan ook alles staat stond toen nog op mijn SATA-schijf,.. incl. XP-Pro en alle andere data waaronder een héle pak mp3's en digitale foto's.
De bedoeling was alle belangrijke data terug over te plaatsen naar mijn oude Maxtor schijf als back-up maar een blue-screen is mij voor geweest :(

Ik startte mijn PC op welke boot vanop sata en kreeg een blue-screen ntfs.sys error.

Ik heb mijn Maxtor terug in orde gekregen en er een clean install van XP-Pro kunnen opzetten,.. dit incl. de sata silicon drivers om mijn sata te kunnen herkennen.
Nu als ik achteraf mijn sata erbij aankoppel,.... dan geraakt mijn systeem niet meer door zijn boot-scherm en gaat steeds over in een spontane reboot.
Ik denk dat er nog wat boot-data achtergebleven is op mijn sata die dus voor problemen zorgt hier.
De eerste partitie op mijn sata, waar XP opstond, is geformateerd via rescue discs van partition Magic 8.0.

Vraag: de sata-schijf word herkend in mijn bios,... ook in PM 8.0 rescue discs,... hoe krijg mijn sata-schijf terug OK zodat ik mijn data er eventueel van kan récuperen,.. hoe zorg ik er m.a.w. dus voor dat de boot-up met sata aangesloten terug lukt :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verander je bootsequence eens zodat hij netjes van je P-ATA blijft booten ipv je S-ATA.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 08 juli 2004 @ 00:20:
Verander je bootsequence eens zodat hij netjes van je P-ATA blijft booten ipv je S-ATA.
De boot-sequence op mijn Maxtor bedoel je :?
Kan je me even helpen hierbij :?
Maakt het iets uit of er nog een partitie primair en/of actief staat op mijn sata :?

Heeft er iemand hier trouwens ook al ervaring gehad met die fameuze ntfs.sys error

Ter info;... er zou een probleem zijn met cross-linked clusters,... beschadigde clusters en ook heb ik nog iets tegengekomen, tijdens het checken met PM 8.0 rescue discs,. over "partition improperly dismounted" op mijn Seagate S-ATA schijf.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:22
heb je wel de standaard dingen geprobeerd als Windows XP cd erin en met recovery console chkdsken, etc.. ?

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Yep,.. niks van die dingen lukt,.... een herinstall van XP lukt tot aan het Set-up scherm,...installeren, repairen, set-up afluiten.

Ga ik vandaar verder dan gaat hij in blue screen ntfs.sys error, gelijk welke optie ik neem,... behalve afsluiten dan wel te verstaan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De bootsequence kun je instellen in de BIOS :) Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" onder het gedeelte Bootvolgorde.

Alle antwoorden mbt datarecovery kun je ook terugvinden in de FAQ van dit subforum. Kijk aldaar onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" onder de sectie Harddisks.

Wat betreft ervaringen met de ntfs.sys error: wist je dat GoT een heel ervaringenforum is waarin je de ervaringen via de Search kunt terugvinden..? :)
[search=ntfs.sys error]

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 08-07-2004 08:05 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
in pm kun je bij advanced ergens 'activate partition' uitzetten, hierdoor kan hij er zowieso niet meer van booten. die is een simpele en veilige ingreep.

Verwijderd

Topicstarter
Alles is terug OK na het runnen van Seatools Diagnostic.
Dat programmatje van Seagate zelf had een bad sector op mijn HD gevonden, na herstellen verliep de boot-up terug vlekkeloos.

Gelukkig niks van data-loss ondervonden, hehe ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een vraagje waar ik mij toch een beetje zorgen maak :?

Al blijkt alles hier terug goed te werken,.... toch krijg ik nu wel regelmatig een korte 'toet' vlak voor de BIOS POST 'beep'. bij opstart van mijn PC.

Iemand een verklaring wat dat juist is :?

Mijn systeem,... zie sig.

+

- Maxtor ATA-100 op IDE1 als master ---> hier staat XP-pro op geinstalleerd.
- Seagate S-ATA 160 Gb. op de sata raid-controller.

Als je eens de volledige voorgeschiedenis van mijn problemen wil lezen, zie volgende link.
Pagina: 1