| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ik ga er vanuit dat hij legaal is, hij ziet er in ieder geval authentiek uit, inclusief hologram (het woord Microsoft is een aantal keren schuingedrukt op de sticker te vinden als hologram). Ik ben er vrij zeker van dat ik geen typefouten heb gemaakt, ik heb hem 3x gecontroleerdSpider.007 schreef op 07 juli 2004 @ 23:18:
Het enige wat je met licentie problemen kunt doen is Microsoft bellen; wij kunnen alleen maar raden naar mogelijke oorzaken. Waar heeft hij die laptop gekocht dan; en hoe weet je dat het nummer op de sticker legaal is? Heb je geen typefouten gemaakt?
Ik zal in ieder geval eens kijken of ik een ander telefoonnummer kan vinden, het liefst waarbij ik meteen wordt doorverbonden, maar ik denk dat ik dan het niet-gratis nummer nodig heb.
[ Voor 8% gewijzigd door Jaap-Jan op 07-07-2004 23:31 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ik heb het eens bekeken, ik ga het forum maar niet noemen want er wordt gelinkt naar een 'key-computer', maar er zijn in totaal 6 versies van Windows XP, van zowel Home als Professional bestaat een OEM, een retail en een corporate versie. Ik denk dan dat het zo is dat ik een OEM-key op een installatie gedaan met een Corporate CD probeer te krijgen.Jimster schreef op 07 juli 2004 @ 23:33:
Er bestaan geloof ik verschillende versies van Windows, OEM en corporate en misschien wel meer. Ik denk dat jij een corporate versie hebt en die key op die laptop een OEM key is. Je kan proberen een Windows XP Pro OEM cd van iemand te lenen en daar met SP1 een slipstream van te maken en dan met die key op de laptop proberen te installeren. Kan niet garanderen dat het werkt.
De laptop is trouwens een Compaq EVO N1020v. Morgen maar eens kijken of ik de CD nog erbij kan krijgen. Het was namelijk zo dat de vorige eigenaar er niet was en dat zijn zus de transactie geregeld had. Ik ben niet mee geweest, m'n vader en die kennis hebben de laptop bezichtigd en meegenomen. Misschien dat hij de CD gewoon vergeten is. Ik weet zo ook niemand met een OEM-cd.
[ Voor 5% gewijzigd door Jaap-Jan op 08-07-2004 00:20 ]
[edit]
Na het lezen van jouw SP kreeg ik het geweldige idee dat je misschien die cd's niet (meer) kan vinden.
Zelf denk ik dat er toch iets met de key aan de hand is. Aangezien mijn collega's met eenzelfde laptop gewoon een windows xp cd hebben gebruikt (corporate license)
[ Voor 54% gewijzigd door purge op 08-07-2004 00:36 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
ik heb geen idee in hoeverre dat mag op got, dus ik zal geen linkje geven, maar met google kom je en heel eind.