Toon posts:

CPU met boxed cache of niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben opzoek naar een nieuwe CPU voor mijn PC, en nu zie ik bij bijna alle uitvoeren van AMD Athlon CPU's een 'Boxed' versie staan, en een niet 'Boxed' versie, want misschien mijn keuze zou kunnen worden is de AMD Athlon 64 2800+, maar hier heb je ook weer een Boxed versie en een niet Boxed versie van, mijn vraag is, wat is precies het verschil? En welke kan je het beste nemen?

Example:
AMD Athlon 64 2800+ (S754, 1,8GHz, 512KB, Boxed) voor € 177,-
AMD Athlon 64 2800+ (S754, 1,8GHz, 512KB) voor € 178,-

Ook wil ik er dan nieuw werkgeheugen in gooien, en nu wil ik daarvoor 1 gieg, maar is het dan beter om 2 x 512 te nemen of 1 stick van 1 gb? En zit er nog veel verschil in kwaliteit in? De prijzen lopen namelijk nogal uiteen.

Alvast bedankt voor je hulp!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:54

UTM

Boxed is met cooler ;). De boxed coolers zijn _wel_ goed. Met nadruk op wel, want er zijn veel betere CPU coolers in omloop. Orienteer je bv eens op Zalman :)

Wat betreft geheugen: Heb je al een moederbord? Ondersteunt deze Dual Channel? Zo niet, dan zou ik voor 1024 MB aan ram gaan. Heb je wel Dual Channel dan zou ik voor 2*512 MB gaan aangezien dit toch een aantal procenten sneller is :)

[ Voor 119% gewijzigd door UTM op 07-07-2004 23:08 ]

• TrickShot
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Bij de boxed versie wordt een cpu koeler bijgeleverd. Aangezien hier de versie met koeler goedkoper is dan de versie zonder zou ik toch voor de boxed gaan. :)

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:28
boxed = ingepakt in een mooi amd doosje :) @ cooler
tray = uit een plastic traytje (wordt meervoudig ingekocht)

raadt je toch de tray aan, die boxed coolers zijn meestal toch niks

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47

Thandor

SilverStreak

Ik raad je momenteel de Boxed aan. Die is 1€ cheaper. ;)
Je krijgt er een mooie doos bij.
En volgens mij zijn de nieuwe boxed coolers niet eens zo slecht meer als vroeger.
Desnoods koop je later een andere koeler als de huidige niet bevalt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• pyrocyd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 21:34
en op een boxed heb je ook 3 jaar garantie en op een niet boxed 2 jaar

Verwijderd

Morphine schreef op 07 juli 2004 @ 23:04:

De boxed van de amd 64 zijn wel goed.

edit:
http://www.madshrimps.be/...7&artpage=517&articID=135

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 23:13 ]

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Morphine schreef op 07 juli 2004 @ 23:04:

edit:
/me is blijkbaar een klein beetje leesblind! :X

Zelfs voor een meerprijs van een handjevol euro zou ik zeker voor de Boxed versie gaan.

2 redenen:
• Garantie zit officieel alleen op boxed modellen. Een 'tray' versie kan al gebruikt zijn. Een boxed verpakking is gesealed, dus dan heb je zeker weten een ongebruikt nieuw exemplaar.
• Zelfs als je investeert in een goeie stille koeler (Zalman werd al genoemd) dan nog kan het geen kwaad om een backup koeler achter de hand te houden. Die standaard koeler erbij nemen, voor de zekerheid, kan dus nooit kwaad.

edit:
Dank u Freak. Ik moet maar eens mijn nest opzoeken! 7(8)7

[ Voor 14% gewijzigd door JumpStart op 07-07-2004 23:14 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47

Thandor

SilverStreak

@Jumpstart

De BoXeD is juist 1 euro goedkoper ;), niet duurder :9

edit:

@ JumpStart
Truste...:P

[ Voor 32% gewijzigd door Thandor op 07-07-2004 23:23 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt allemaal,

het antwoord (de antwoorden) zijn/waren al wel ongeveer wat ik verwacht had maar het is toch beter om het zeker te weten.

En wat betreft het geheugen, ik heb nog geen mobo, want ik moet een nieuwe processor hebben, dit word dus waarschijnlijk de AMD Athlon 2800+ 512 kb, Boxed, en daarbij moet ik nog een moederbord, en werkgeheugen (1024mb of 2 x 512) en met een sterkere voeding erbij heb ik dan een pc waar ik voorlopig mee toe kan dacht ik zo.

Maar wat betreft moederbord en werkgeheugen, wat is daarovoor aan te raden volgens jullie? (p.s. geluidskaart, netwerkkaart e.d. heb ik al, dus die hoeven niet geïntegreerd op het moederbord te zitten, liever niet zelfs)

Alvast bedankt

• UTM
  • Laatst online: 13:54

UTM

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 23:24:
Hartelijk bedankt allemaal,

het antwoord (de antwoorden) zijn/waren al wel ongeveer wat ik verwacht had maar het is toch beter om het zeker te weten.

En wat betreft het geheugen, ik heb nog geen mobo, want ik moet een nieuwe processor hebben, dit word dus waarschijnlijk de AMD Athlon 2800+ 512 kb, Boxed, en daarbij moet ik nog een moederbord, en werkgeheugen (1024mb of 2 x 512) en met een sterkere voeding erbij heb ik dan een pc waar ik voorlopig mee toe kan dacht ik zo.

Maar wat betreft moederbord en werkgeheugen, wat is daarovoor aan te raden volgens jullie? (p.s. geluidskaart, netwerkkaart e.d. heb ik al, dus die hoeven niet geïntegreerd op het moederbord te zitten, liever niet zelfs)

Alvast bedankt
Mischien is het slim om jezelf een beetje te orienteren van wat er zich allemaal afspeelt qua PCgebied. Geschikt hiervoor is de PMG FAQ en de CSL FAQ. Daarin wordt enorm veel uitgelegd over CPU's, Moederborden en geheugen. Wat past wel bij elkaar en wat niet, hoe is dit systeem etc... Met deze informatie zal je een eigen keus moeten maken, want daar komt het allemaal op neer bij de Tweaker. Jij hakt uiteindelijk zelf de knoop door ;) Daar komt ook nog bij dat jezelf het beste weet wat je met de nieuwe computer wilt gaan doen. Gamen? Internetten? Het is wel handig om dat er eventueel bij te vermelden aangezien het systeem wel aan jou eisen moet voldoen :)
Succes iig

[ Voor 17% gewijzigd door UTM op 07-07-2004 23:33 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie post hierboven, dit komt regelmatig voorbij, daarom staat het ook gewoon in de FAQ...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.