Toon posts:

[win2k3] Blauw scherm door DPC routine problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de volgende error wanneer ik een tijdje UT2004 speel op mijn win2003 systeem :

Afbeeldingslocatie: http://sepers.org/driver_error2.jpg

Ik kom er maar niet achter waar het probleem zit en hoe ik het op moet lossen.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen bij het zoeken naar een oplossing.

Alvast bedankt.

P.S. enkele feiten om wat vragen te voorkomen.

- Windows 2003 staat pas net op mijn systeem.
- UT2004 is niet corrupt (werkt helemaal goed bij alle andere systemen).
- DirectX en harwareversnelling werken zoals het hoort.
- Ik krijg deze foutmelding alleen als ik een groot level probeer te laden in UT of als ik al een tijdje aan het spelen ben.
- Mijn systeem is voorzien van de laatste Nvidia drivers voor mijn Asus v8420

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 22:57 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je je geheugen al eens getest? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 07 juli 2004 @ 23:00:
Heb je je geheugen al eens getest? :)
Hoe moet ik dat doen?

• Riesenbaby
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Riesenbaby

dom geboren, niets bijgeleerd

Met memtest :)

Kun je downloaden bij www.memtest86.com

[ Voor 61% gewijzigd door Riesenbaby op 07-07-2004 23:06 ]

Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het opstarten zie ik bij de Memory test geen problemen.
Ik neem aan dat je dit bedoeld?

----

zag je edit pas later

Zal ff downen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 23:07 ]

• Riesenbaby

Riesenbaby

Het programma memtest (zie mij edit hierboven), test het geheugen in een eigen omgeving, na de post en zonder windows. De memory test waar jij het nu over hebt is een heel oppervlakkige test van de bios, zegt niet veel.

Wat heb je verder nog voor hardware in die bak.

edit: Ik heb een typ cursus nodig, geloof ik... 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Riesenbaby op 07-07-2004 23:11 ]

Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!

Verwijderd

Topicstarter
Riesenbaby schreef op 07 juli 2004 @ 23:10:
Het programma memtest (zie mij edit hierboven), test het geheugen in een eigen omgeving, na de post en zonder windows. De memory test waar jij het nu over hebt is een heel oppervlakkige test van de bios, zegt niet veel.

Wat heb je verder nog voor hardware in die bak.

edit: Ik heb een typ cursus nodig, geloof ik... 8)7
Terwijl ik wacht op de uitslag van de test (momenteel pas op 15 %), de hardware in mijn bak:

Moederbord: Asus P4T Intel 850 ATX Motherboard
Processor : 1.4 Ghz Pentium 4
Geheugen : 1024 MB
Harddisk: Maxtor 120 GB

• Riesenbaby

Riesenbaby

Memtest86 blijft contstant loops doen, is een beetje lullig als je gaat wachten totdat die vanzelf stopt. Ik zou hem wel een aantal keer laten lopen zodat het eens flink gestresst wordt.

Succes.

Btw. ik heb mijn eerste keer memtest, 2 dagen gewacht totdat die klaar zou zijn |:(

Verwijderd

Topicstarter
Riesenbaby schreef op 07 juli 2004 @ 23:33:
Memtest86 blijft contstant loops doen, is een beetje lullig als je gaat wachten totdat die vanzelf stopt. Ik zou hem wel een aantal keer laten lopen zodat het eens flink gestresst wordt.

Succes.

Btw. ik heb mijn eerste keer memtest, 2 dagen gewacht totdat die klaar zou zijn |:(
Goed dat je het verteld. Ik vroeg me net af waarom test 3 nogmaals voorbij komt.

Heb echter geen enkele fout gevonden. Alles lijkt ok met het geheugen.

• elevator
  • Niet online

elevator

Je hebt 1024 mb geheugen - dat krijg je niet (goed) getest in minder dan 35 minuten - laat die test dus nog maar even draaien.

Verder - probeer nou gewoon voordat je iets hier post eerst zelf even te zoeken. Als ik dus zeg 'heb je je geheugen al getest' - in plaats van dan hier te posten 'hoe doe ik dat?' - zoek eens op google naar het ver-engelsen ervan ([google=memory test]) en je 1e hit is raak.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 07 juli 2004 @ 23:37:
Je hebt 1024 mb geheugen - dat krijg je niet (goed) getest in minder dan 35 minuten - laat die test dus nog maar even draaien.

Verder - probeer nou gewoon voordat je iets hier post eerst zelf even te zoeken. Als ik dus zeg 'heb je je geheugen al getest' - in plaats van dan hier te posten 'hoe doe ik dat?' - zoek eens op google naar het ver-engelsen ervan ([google=memory test]) en je 1e hit is raak.
Ik neem aan dat als iemand met de opmerking komt "het geheugen te testen", deze persoon hier ervaring mee heeft. Hij kan mij dan verwijzen naar een programma (of onderdeel van Windows) waar hij goede ervaringen mee heeft. Wat is hier nou vreemd aan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 23:41 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

ik geef het je als tip mee - je moet zelf maar zien wat je er mee doet :)

Je mag me hier over mailen als je er concrete vragen over hebt (mijn mail address staat in mijn profiel) - we gaan er hier in dit topic niet verder over door :)

Verwijderd

Topicstarter
De gehele nacht heeft memtest lopen draaien (zo'n 30x) en er zijn 0,000 fouten gevonden.
Dit is zowel een opluchting als een teleurstelling. Nu weet ik nog steeds niet waar het probleem ligt en hoe ik het moet oplossen :?.

Wederom: jullie hulp is erg welkom _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 08:39 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20

mutsje

Certified Prutser

Windows Server 2003 is een Server Operating System en niet bedoeld om games op te spelen :D misschien is je oplossing om toch gewoon een CLIENT operating system als Windows XP erop te zetten...

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 08 juli 2004 @ 08:54:
Windows Server 2003 is een Server Operating System en niet bedoeld om games op te spelen :D misschien is je oplossing om toch gewoon een CLIENT operating system als Windows XP erop te zetten...
Deze discussie is al te vaak gevoerd. Lees de topics er op na.

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit misschien nog iets te maken hebben met de DirectX versie?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee.
Komt gewoon omdat je een Server OS misbruikt.

Draai je Enterprise of Standard?
If Enterprise:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q318988

Cluster service draait namelijk alleen op Enterprise.

Dit kun je voortaan zelf ook opzoeken door je stop error eens door een zoekmachine te gooien en/of de MSKB search te gebruiken.

Alhoewel: gezien je DX topic in SA lijkt het me eerder dat je je Server OS op een niet geschikte manier op niet geschikte hardware wil laten draaien.

misschien kan je eens een nickchange aanvragen?

[ Voor 60% gewijzigd door alt-92 op 08-07-2004 20:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 08 juli 2004 @ 19:41:
Nee.
Komt gewoon omdat je een Server OS misbruikt.

Draai je Enterprise of Standard?
If Enterprise:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q318988

Cluster service draait namelijk alleen op Enterprise.

Dit kun je voortaan zelf ook opzoeken door je stop error eens door een zoekmachine te gooien en/of de MSKB search te gebruiken.

Alhoewel: gezien je DX topic in SA lijkt het me eerder dat je je Server OS op een niet geschikte manier op niet geschikte hardware wil laten draaien.

misschien kan je eens een nickchange aanvragen?
Het probleem van de SA topic is inmiddels opgelost met de installatie van Nvidia drivers ipv. de drivers van Asus.

De site waarnaar je verwijst is niet van toepassing hier, zie tekst onderaan de pagina:

"The information in this article applies to:
Microsoft Windows 2000 Advanced Server SP1
Microsoft Windows 2000 Advanced Server SP2"

De sleutel van het register waarnaar verwezen wordt, bestaat ook niet bij w2k3

P.S. idd Enterprise editie

P.P.S. Ik ben erg benieuwd welk deel van mijn hardware ongeschikt is!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 23:43 ]

• Riesenbaby

Riesenbaby

Moet eerlijk zeggen dat ik me toch wel bij mutsje en BackSlash32 aansluit. Een server os is niet geschikt om games op te spelen.

Ligt waarschijnlijk nog niet eens zozeer aan je hardware maar aan het os dat je draait!

Je kunt een heel lange discussie voeren, en een heleboel zaken erbij nemen maar een server os is ervoor geschreven om server applicatie uit te voeren en geen games.

Verwijderd

Topicstarter
Riesenbaby schreef op 09 juli 2004 @ 00:59:
Moet eerlijk zeggen dat ik me toch wel bij mutsje en BackSlash32 aansluit. Een server os is niet geschikt om games op te spelen.

Ligt waarschijnlijk nog niet eens zozeer aan je hardware maar aan het os dat je draait!

Je kunt een heel lange discussie voeren, en een heleboel zaken erbij nemen maar een server os is ervoor geschreven om server applicatie uit te voeren en geen games.
Beste Riesenbaby,

Ik weet waar dit OS voor is bedoeld en ik ga het ook gebruiken voor bepaalde zaken die ik nog niet heb vermeld in dit Topic, welke alleen maar met win2k3 kunnen. Thuis heb ik twee computers waar dit systeem er 1 van is. Met regelmaat komen hier een paar neefjes welke ik toesta om UT2004 te spelen tegen elkaar (met beide systemen dus). Nu ik van win2k overgestapt ben naar win2k3 wil ik ze die mogelijkheid niet wegnemen.

Voordat ik begon aan de installatie ben ik o.a. bij GOT gaan zoeken naar info over het geschikt maken van 2k3 voor spellen. Genoeg topics gevonden omdat een hoop mensen dit doen! Voorbeelden:

Windows 2003 Server - Tips en Optimalisaties
http://www.msfn.org/win2k3/tweaks.htm

Er zijn vele mensen die erin geslaagd zijn om deze "metamorfose" uit te voeren. Van deze mensen wil ik ook graag hulp kunnen krijgen. Elke keer als iemand met een opmerking komt als "OS niet gechikt" of vragen als "Waarom zo'n zware OS voor......." moet ik daar weer aandacht aan besteden en raakt deze topic nog verder vervuild!

Ik ben opzoek naar oplossingen!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20

mutsje

Certified Prutser

misschien moet je dan gaan posten in het andere topic.. windows 2003 als desktop. denk dat je daar beter terecht kunt.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuws: Is dus niet zozeer een probleem die verschijnt wanneer ik een spel als UT2004 speel.

Vandaag zat ik een tijd naar een webcam (java) te kijken tot hetzelfde scherm verscheen.

Ik weet nog steeds niet wat dat DPC is en wat ik aan mijn systeem moet wijzigen om deze foutmelding te voorkomen.

Hulp is wederom erg welkom!
Pagina: 1