Toon posts:

[98] Opstart Prob. Config+Stacks

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo,

Ik zit met een groot probleem, heb de search gebruikt, maar kwam 1 topic tegen met het zelfde probleem maar hier werdt geen antwoordt gegeven.

Het probleem is als volgt:

Op een celeron met win98 hebben we de hele avond zitten spelen, toen we drivers voor een webcam hebben geinstalleerd vroeg hij om de computer te rebooten, zo gezegt zo gedaan.
Nu probeerd windows te starten maar halverwege de boot krijg ik een fout melding en die luid als volgt:

`Beschermingsfout van Windows. U dient de computer opnieuw op te starten.`

Na enkele seconden geeft hij de volgende error er onder en die luid als volgt:

`een interne stapeloverloop heeft deze sessie tot stilstand gebracht. wijzig de instelling STACKS in het bestand CONFIG.SYS, en probeer opnieuw`

Nou ben ik een behoorlijke n00b in Dos en kom via dos in de map c:/Windows/config

Maar dan slaat het voor mij vast. ik moet dus in een prog komen om de STACKS te wijzigen maar HOE?

Zelf heb ik ook nog g00gle geprobeert maar ook die is mn vriend niet vandaag. (Buiten een paar freaking oude site´s)

Kan iemand mij helpen. het is helaas erg belangrijk dat deze pc vandaag nog weer normaal gaat werken.

Alvast bedankt!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk even in je C:\CONFIG.SYS en (als er nog geen stacks=xx,xx regel staat) zet dan daar even iets in als:

STACKS=9,128

Zie ook dit Microsoft KB artikel: http://support.microsoft.....aspx?scid=kb;EN-US;84300 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor je reactie MAAR:

Hoe kan ik dingen editen in mn config.

Moet dit via dos en zo jah hoe kan ik in de sys dir komen?

Of kan dit via veilige modus? en zo jah hoe moet dit.

Sorry maar zoals ik al zij op dit gebied ben ik echt een n00b helaas.

================================================--

Via de windows site kom ik hier ook niet achter, maar nou moet ik wel vertellen dat mijn technisch engels niet opperdetop is.

Alvast wederom bedankt voor de snelle reactie

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 22:57 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Je config.sys staat in de C:\ - je moet dus gewoon met een diskette opstarten (of Windows 98 kent dacht ik zelfs nog een echte DOS mode die je kan benaderen door bij het opstarten op F8 te drukken en dan "DOS" ofzo te kiezen) - vervolgens kan je met 'edit' het bestand bewerken.

Verwijderd

Topicstarter
zou je me nog ff verder willen helpen:

Ik start mn pc op zoals gezegd in dos..... alles ok

maar hoe kan ik in mn config.sys komen ik weet de command er niet van.

----------------------------------------------------------------------------------

Als ik dus in mn C:/ zit en ik typ: DIR dan zie ik wel Config.sys staan, maar hoe kan ik dit openen/starten een dir zou je met cd ervoor kunnen openen maa hiervoor weet ik de pad niet

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 23:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
EDIT:

Ik heb nu de sys veranderd maar het probleem blijft er zitten.

Ik heb als eerst geprobeerd:

STACKS=9,128

En later zoals microsoft aangeeft:

STACKS=64,512
FILES=60
BUFFERS=40

Ook dit werkt niet

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 23:27 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Vermoedelijk is het dan een ander probleem - start je PC nog wel in veilige modus op (F5 tijdens het opstarten indrukken)? :)

Verwijderd

Topicstarter
Jah veilige modus is geen probleem..... ik vertel het je nog even dit erbij.

Het is een computer die alleen gebruikt wordt voor licht en geluid verhuur bedrijf. deze computer is tand alone en zorgt ervoor dat onze laser kan werken.

We hebben van de laser fabrikant een stukje software gekregen om het beeld dat wordt gecaptured via een webcam om te zetten in een laser show wat je kan projecteren op een scherm (Erg grappig klinkt het)

We hadden nog een Philips webcam liggen en wouden deze instaleren, van de ene pc eraf en op de andere pc neer drivers geinstalleerd alleen vergeten dat het drivers zijn voor XP terwijl de "laser pc" op win98 draait (Wegens speciale hardware)

Halverwege de instalatie van de webcam kregen we problemen. we moesten de pc opnieuw opstarten en vanaf toen deze problemen.

Alle drivers zijn via veilige mode verwijderd en zoals jij beschreven hat hebben we ook geprobeerd...

Dus veilige modus werkt maar dan houdt het op

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

kanzijn dat je per ongeluk de verkeerde dos hebt opgestart bij het editten...als op die PC eerst DOS heeft gestaan, en w98 is er naast gezet, heb je de oude dos nog. Dan heb je zowel een bestand config.sys als config.dos.
Kijk in je windows-verkenner even in je map C:\ (wel even zorgen dat ook systeembestanden weergeven staat aangevinkt bij je mapopties ;) ). Als daar beide bestanden staan, denk ik haast dat je de verkeerde aangepast hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1