Toon posts:

[Mozilla Thunderbird] Hotmail via Hotmail Popper werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Normaal gesproken kan ik mijn eigen computer problemen (en die van vrienden/familie) wel aardig af, maar nu loop ik tegen iets vreemds aan...

De situatie:

Hotmail account via een mail client kunnen benaderen, maar Outlook/Outlook Express niet gebruiken

Ok, heb dus Hotmail Popper geinstalleerd & Mozilla Thunderbird
Waneer er nu mail opgehaald wordt, komt niet alles in de lokale INBOX tevoorschijn.
Er staan pakweg +50 mailtjes op Hotmail, maar in de lokale INBOX staan er maar 10 ofzo..

Meerdere keren geforceerd de mail ophalen heeft geen effect
Mail ophaal instelling op 1 minuut staan, ook dit heeft niet het gewenste effect

Gebruikte programma's:

Windows XP Prof.
Hotmail Popper
Mozilla Thunderbird

en ja... de "gebruikelijke" reboot heeft ook geen effect..

Heeft een van jullie misschien enig idee hoe dit op te lossen is?
(en zoals hierboven staat...Outlook/Outlook Express is geen optie)

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 14:01

Unverter

Rediscover the web!

Ik gebruik zelf mr postman voor mn hotmail en daar moest ik de eerste keer opgeven dat ik de mr postman opties aangeven dat ik alle messages wilde downloaden (niet alleen de nieuwe). Staat verder ook Automatically download new messages aangevinkt in je server settings van je hotmail in Thunderbird?

En welke mail krijg je binnen, is dat de nieuwste/oudste etc.?

[ Voor 20% gewijzigd door Unverter op 07-07-2004 22:44 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 22:39:
Ok, heb dus Hotmail Popper geinstalleerd & Mozilla Thunderbird
Waneer er nu mail opgehaald wordt, komt niet alles in de lokale INBOX tevoorschijn.
Er staan pakweg +50 mailtjes op Hotmail, maar in de lokale INBOX staan er maar 10 ofzo..

Meerdere keren geforceerd de mail ophalen heeft geen effect
Mail ophaal instelling op 1 minuut staan, ook dit heeft niet het gewenste effect
Staan die mails niet in onder folders van Hotmail? Hotmail Popper haalt alleen de mail uit je inbox op, tenzij je in de options aanvinkt dat hij dit ook voor andere folders moet doen. Dan kun je ook nog eens aanvinken dat hij hierbij ook de bulk mail folder mee moet nemen. Dat is handig want zodoende kun je meteen de spamfilter van thunderbird trainen met de nodige spammails.
Selecteer dan wel eerst even alle goede mails en markeer die als "not junk".

Verwijderd

Topicstarter
@Gert-Paul

Hmmm jouw tool kende ik nog niet, die zal ik ook eens proberen, misschien heeft dat wel het juiste effect

En als antwoordt op jouw vraag, ik krijg juist niet de nieuwste mail binnen.
Zoals het er nu uitziet wordt ergens onderaan begonnen (de oudste mail dus)

Ook weer zoiets, want je zou juist verwachte dat de nieuwste mail juist wel binnenkomt....

@ppl

De mail staat allemaal in de INBOX, er zijn verder geen folders aangemaakt en/of in gebruik

De tip over SPAM zal ik zeker onthouden, ty!
Maar.. eerst dit maar eens aan de gang krijgen...

-------

Ik vermoed haast dat Mozilla Thunderbird de spelbreker is, maar kan nergens vinden waaraan dat evt zou kunnen liggen
POP via localhost (-> Hotmail Popper), zou dus gewoon moeten werken, toch?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 00:42 ]

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:27

FlashBang

Hoi.

Web2Pop werkt zeker!

Het is shareware helaas :( maar je moet er wel een crack voor kunnen vinden (nee ik ga niet helpen :7 ).

Web2Pop werkt met:

AmexMail
Aol
BigMailBox (Generic)
CanBox (Generic)
Caramail
Chek (Generic)
CommTouch (Generic)
CommuniGatePro (Generic)
Critical-Path (Generic)
DayByDay
Excite
Fastmail
Germany
Hotmail
Inbox.net (générique)
I-p (Generic)
Lycos (Generic)
Mail.com (Generic)
Mailbox.gr
MailNow (Generic)
MailSpace (Generic)
MyOwnEmail (Generic)
OneBox (Generic)
Outblaze (Generic)
T-Online
UReach
Voila
WebUMake
Yahoo
Zzn (Generic)

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb met Hotpopper en zowel Mozilla mail als Thunderbird geen enkele problemen gehad om hotmail op te halen...

Maar misschien had ik minder mail of zo, i.i.g. geen 50+. Maar heb het nu toch niet meer draaien, geen hotmail meer :-).

Aurë Entuluva!

Verwijderd

Topicstarter
@Russian Phoenix

Ook jouw tool zal ik onthouden
(wordt een echt test weekend :P )

@Feanaro

ow! :/
vaak zit de oplossing in eenvoud...
ik zat dit ook even testen, door de inbox eerst eens even op te schonen

Verwijderd

Even een behoorlijke schop, maar de vraag die ik heb past wel redelijk bij dit topic.

Ik heb ipv TB outlook 2003 icm Hotpopper, zodat Hotmail en Gmail in 1 map komen te staan (post in), en zodat ik eprompter kan laten lopen die dan netjes in de systray laat zien hoeveel nieuwe mailtjes iedere account heeft (zodat outlook niet de hele tijd open hoeft te staan).

Nou heb ik de laatste tijd het probleem dat hotpopper ineens alle mailtjes dubbel ophaalt. Als outlook gaat verzenden en ontvangen vindt ie ineens 750 emails! En dan staat alles dus 2-, 3-m of 10-dubbel in de outlook lijst.
Ik kan maar niet ontdekken hoe het komt dat hotpopper denkt dat al die mails nieuwe emails zijn. Iemand al eens met dit bijltje gehakt?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wat je zegt, een behoorlijke schop ;)

En bovendien snap ik het niet. Het topic gaat over het niet ophalen van mail in Thunderbird en jij hebt het probleem dat hotpopper mailtjes dubbel binnenhaalt. Ik denk echt dat je beter een eigen topic kunt openen in [SA].

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.