ADSL basisschool Particulier Account

Pagina: 1
Acties:

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik vroeg mij het volgende af. Mag een basisschool een particulier adsl abbonement gebruiken voor hun schooL? Volgens mij niet, maar wat andere mensen denken hier anders over. Heb al op meerdere ISP sites lopen zoeken,maar kan nergens vinden of dit nu mag of niet. Zo ja, als dit niet mag, wat zijn de consequenties?

Aan de ISP zelf vragen is natuurlijk vragen om problemen :) dus ik dacht misschien kan iemand me hier helpen.

Verwijderd

Ik zie niet zo'n probleem, mits je je aan de datalimieten houdt.
Kan natuurlijk een probleem zijn als je volgens de voorwaarden geen netwerk mag aansluiten, maar dat zie je bijna nergens meer.

Verwijderd

Kan prima.
Bij m'n pa op z'n school hadden ze tot voordat Kennisnet kwam gewoon een Chello abo lopen en daarvoor een inbel abo van een of andere ISP.
No problemo!

Enne... een ISP komt er toch wel achter als ze een adres/postcode check doen + de factuur versturen. Gaat altijd op basis van de KPN telefoongids.

• clownmasson
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Topicstarter
Waarom krijgen ze dan van in godesnaam eerder van Kennisnet uit een veel duurde, bussiness abbo? Vind het wazig ;)

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:58
Waarom ga je niet voor die aanbiedingen speciaal voor scholen, die zijn meestal goedkoper, je krijgt een btw factuur en je krijgt er misschien nog wel een domeintje met een aantal pop boxen bij.

Als het goed is kan een school zijn btw terugvragen van de belasting, maar alleen met een correcte btw factuur. Particuliere facturen voldoen hier meestal niet aan, daarvoor zijn ze uiteraard ook niet bedoeld.

[ Voor 36% gewijzigd door siknu op 07-07-2004 22:19 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Eh... las ik een paar maanden terug niet in de krant dat KPN. ondanks bezwaar van concurrenten, wél gratis ADSL mocht leveren aan scholen ?
En denk je dat een andere breedband-aanbieder dan problemen gaat maken als je als school een abonnement wilt nemen ?

Overigens vind ik een school géén particulier. Anderzijds heeft een school - normaliter - geen winstoogmerk. Maar er zal wel weer sprake zijn van een veelheid aan data en aan PC'sdie het "portal" gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Brothar op 07-07-2004 22:18 ]

eagle

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Perbericht kpn: http://www.kpn.com/kpn/show/id=359173/sc=daa0eb
Als uw school voor 15 november 2004 kiest voor KPN, krijgt u in het primair onderwijs per locatie
3 jaar lang gratis een ADSL Fast-verbinding* van 4480 kbit/s downstream en 704 kbit/s upstream. Daarbij krijgt u per locatie de beschikking over 100 POP-mail boxen en 100 Mb ruimte voor een eigen website.

Voor de praktische realisatie van dit aanbod maakt KPN gebruik van de diensten van haar internetdochter XS4ALL.
Meer info via bovenstaande link :) Alleen wat is "Primair onderwijs" ? Basischolen?

[ Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-07-2004 22:27 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Niemand maakt daar een probleem van, bij adsl leveranciers. Alleen hou er rekening mee dat als je adsl verbinding eruit ligt, er niet binnen 8 uur iemand op de stoep staat om het te fixen. Betalen als een consument betekent dat je ook geen service level agreement van zeg 1dag max ofzo af kan sluiten en dat het zou kunnen gebeuren dat je een week lang geen internet hebt ofzo... En dan kan je heel hoog gaan springen en ga je jezelf enorm voor je kop slaan als blijkt dat je toch wel vrij afhankelijk bent van die verbinding.

Da's een gok die je dan neemt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
JvS schreef op 07 juli 2004 @ 22:41:
Niemand maakt daar een probleem van, bij adsl leveranciers. Alleen hou er rekening mee dat als je adsl verbinding eruit ligt, er niet binnen 8 uur iemand op de stoep staat om het te fixen. Betalen als een consument betekent dat je ook geen service level agreement van zeg 1dag max ofzo af kan sluiten en dat het zou kunnen gebeuren dat je een week lang geen internet hebt ofzo... En dan kan je heel hoog gaan springen en ga je jezelf enorm voor je kop slaan als blijkt dat je toch wel vrij afhankelijk bent van die verbinding.

Da's een gok die je dan neemt.
Sommige ISP's hebben nog een gratis (inbegrepen) backup-inbel-verbinding bij een ADSL abonnement.

Is een goed punt van JvS inderdaad!

Zorg als je voor particulier abbonnement gaat voor een degelijke inbel-backup dat je zo kan omschakelen mocht het mis gaan/zijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:06
Illegal_Alien schreef op 07 juli 2004 @ 22:26:
Perbericht kpn: http://www.kpn.com/kpn/show/id=359173/sc=daa0eb

[...]

Meer info via bovenstaande link :) Alleen wat is "Primair onderwijs" ? Basischolen?
Ik zit bij een werkgroepje op een basisschool hier in het dorp, maar wij kregen een 2,2mbit lijn van xs4all, geen 4,4 mbit...

Verwijderd

het antwoord staat er al, maar om een vergelijking te maken: een basisschool kan ook gewoon bij de plaatselijke buurtsuper particulier inkopen gaan doen :)

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

nautaonline schreef op 07 juli 2004 @ 23:58:
[...]

Ik zit bij een werkgroepje op een basisschool hier in het dorp, maar wij kregen een 2,2mbit lijn van xs4all, geen 4,4 mbit...
* Indien ADSL Fast niet leverbaar is, levert KPN binnen het ADSL-dekkingsgebied de best mogelijke variant.

of dit:

Het gratis aanbod geldt alleen voor onderwijsinstellingen die zich bevinden binnen het adsl-dekkingsgebied van KPN. De geografische dekkingsgraad is eind dit jaar 97%. Onderwijsinstellingen die buiten het ADSL-dekkingsgebied vallen, wordt een betaald alternatief aangeboden. KPN mag dit soort aansluitingen niet gratis leveren.
Pagina: 1