PC ruilen tegen MAC: welke config?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem:

CPU: Intel P4C 2.6@3.4Ghz; 1.6Vcore (Costa Rica)
Cooling: Zalman 7000cu met fanmate
HD:
2x 120GB sata Maxtor in Raid0 (7200rpm/8MB cache)
1x 160GB pata Maxtor (7200rpm/8MB cache)
RAM: 2x 512MB PC3200 infineon
MOBO: MSI 865PE FIS2R
VGA: Aopen GFFX5900XT; draait perfect op ULTRA snelheden; standaard koeling
PSU: Q-Tech 550W Silent Big Fan
Coolermaster Aerogate2 fancontroller
CDRW: Plextor 40x/12x/40x
WEBCAM: Creative Webcam NX

In plaats van mijn pc te verkopen, zou ik deze willen ruilen tegen een MAC. Ik heb de smaak ferm te pakken gekregen door een beige G3 met OSX en ik wil simpelweg méér!

Sommigen zeggen dat ik er een laatste generatie iMac G3 nog voor kan krijgen. Anderen beweren dan weer een Powermac G4 ~ 733Mhz. (en ja, er zijn er die beweren dat ik zot ben 8)7 )

Wat schatten jullie van config? Zelf heb ik er absoluut geen idee van. Op verschillende verkoopsites liggen de prijzen van macs véél hoger van van pc's. Blijkbaar is de waarde van een 2e handsmac veel hoger van een pc en blijft deze zijn waarde langer houden.

Zijn er onderdelen die ik kan overzetten naar een bepaalde config? Bv. de webcam: kan ik die gebruiken op OSX? Wat met de HD's?

De bedoeling van deze thread is om de waarde van mijn pc af te wegen tov een Mac.

Ruilen via deze thread is niet mogelijk. Het gaat tegen de policy in en op biedingen zal ik dan ook niet reageren. Aangezien ik in België woon, zal dit toch onmogelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

misschien een rare vraag, maar waarom wil je zo graag een ''oude'' mac :?

dit is een perfect systeem! :)
In plaats van mijn pc te verkopen, zou ik deze willen ruilen tegen een MAC. Ik heb de smaak ferm te pakken gekregen door een beige G3 met OSX en ik wil simpelweg méér!
is dat de enige reden ? :D
Wat schatten jullie van config? Zelf heb ik er absoluut geen idee van. Op verschillende verkoopsites liggen de prijzen van macs véél hoger van van pc's. Blijkbaar is de waarde van een 2e handsmac veel hoger van een pc en blijft deze zijn waarde langer houden.
als je echt graag een mac wil, verkoop deze dan voor zo'n 1500 euro, en koop een nieuwe mac :> ik zie dit nl. als een enorme downgrade :/ leg er eventueel nog wat bij ;) '

offtopic:
correct me if i am wrong

[ Voor 109% gewijzigd door Koekje op 07-07-2004 22:16 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een beige G3 met OSX erop
266Mhz
288MB RAM
20GB HD

OSX is simpelweg zo gemakkelijk! Ik gebruik mijn pc toch nimeer voor te gamen. Enkel DiVx/internet/MP3/email/... etc. OSX vind ik zo mooi, superieur.
Bovendien heb ik het geld niet om een mac te kopen. Dus daarom mijn pc te ruilen tegen een mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou idd deze verkopen en kijken of je een tweede hands G4 700 tot 1200 Mhz kunt vinden, staan er best wel een paar op tweedehandsmac.nl (ja ook voor belgie ;) )

vermoed dat er maar weinig apple'isten hun macje gaan omruilen voor een PC.

Zelf ben ik van een athlon 2200 naar een G4 1ghz gegaan, en moet zeggen bevalt me prima. Zou best naar een G5 willen, maar die dingen zijn zo bloedverziekend duur nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik kan alleen maar adviseren: niet doen. Je krijgt geen cent meer voor die pc en zeker geen 1500 euro, eerder 150 dan 1500.

Macs zijn duur en minder dan 1 ghz wil je niet. Dat gaat dus niet lukken. Geen geld = geen goede mac. Stel nu dat je er nog 500 euro voor kunt krijgen, wat ik betwijfel. Wat kun je er dan voor kopen? Volgens mij niets. Heb geduld en spaar. ;)

http://nl.secondhandmac.com/

[ Voor 24% gewijzigd door Q op 07-07-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals de andere zeggen, niet doen..
Je krijgt waarschijnlijk te weinig terug voor je PC.

Als je een goedkope Mac zoekt, kun je naast 2e hands ook kijken naar een eMac.
Die is zeer aantrekkelijk geprijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergis je niet in de mhz'en zoals de vele pc mensen ook doen!

1ghz G4 == +/- 1.8Ghz INTEL en de G4 desktop heeft i.t.t de power/i-book's dus wel 3rd level cache en dat scheelt aardig wat slokjes op den borrel.

En zeker als je zoals de ts al aan geeft NIET wilt gamen met de machine.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Nu online

Q

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 00:00:
Vergis je niet in de mhz'en zoals de vele pc mensen ook doen!

1ghz G4 == +/- 1.8Ghz INTEL en de G4 desktop heeft i.t.t de power/i-book's dus wel 3rd level cache en dat scheelt aardig wat slokjes op den borrel.

En zeker als je zoals de ts al aan geeft NIET wilt gamen met de machine.
Okee dat 3rd level cache is wel interessant, maar ik zou toch echt even goed oppassen met wat je koopt. Mijn ibook 800mhz zonder dat 3rd level cache is toch niet bijster snel. Ik bedoel: leuk als laptop, heerlijk, maar als desktop wil ik wat snellers...

Hoeveel invloed zal het 3rd level cache hebben?

Mijn idee: spaar zoals gesuggereerd werd voor een emac, of voor een leuke oude dual g4 (zou dat nog wat zijn en in de zelfde prijsklasse?) mocht je nog een monitor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn systeem dus te koop gezet.

Die "Megahertzen" gebruik ik nu echt niet (3.45Ghz!). Die GFFX5900XT gebruik ik niet; spellen speel ik nimeer.

Ik ga dus nu alle onderdelen verkopen en midden september een Powermac G4 proberen te kopen. Hopelijk zullen de prijzen zakken van de 2e handsmacs met de introductie van de 3e generatie iMacs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q schreef op 08 juli 2004 @ 00:26:
[...]

Okee dat 3rd level cache is wel interessant, maar ik zou toch echt even goed oppassen met wat je koopt. Mijn ibook 800mhz zonder dat 3rd level cache is toch niet bijster snel. Ik bedoel: leuk als laptop, heerlijk, maar als desktop wil ik wat snellers...

Hoeveel invloed zal het 3rd level cache hebben?

Mijn idee: spaar zoals gesuggereerd werd voor een emac, of voor een leuke oude dual g4 (zou dat nog wat zijn en in de zelfde prijsklasse?) mocht je nog een monitor hebben.
Die 3rd level cache maakt alles uit, zorgt er voor dat het niet allemaal wat soepeler loopt. Ik merk zelfs nauwelijks verschil in processing speed tussen de athlon en de G4. Wat ik wel merk is dat de HDD doorvoer beetje laag is. Als ik nieuwe versie van DVD2oneX aan het testen ben is de bottleneck toch keer op keer de harddisk en niet de CPU :(

(en dat vind ik dus ook de achileshiel van het G4 design, die ata 66 connectie naar de harddisk toe. Kom op zeg, dat slaat toch nergens op in het ontwerp. Wel DDR geheugen, Wel breed CPU datapad maar geen fatsoenlijke connectie naar je disk i/o toe :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Nu online

Q

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 10:08:
[...]

Die 3rd level cache maakt alles uit, zorgt er voor dat het niet allemaal wat soepeler loopt. Ik merk zelfs nauwelijks verschil in processing speed tussen de athlon en de G4. Wat ik wel merk is dat de HDD doorvoer beetje laag is. Als ik nieuwe versie van DVD2oneX aan het testen ben is de bottleneck toch keer op keer de harddisk en niet de CPU :(

(en dat vind ik dus ook de achileshiel van het G4 design, die ata 66 connectie naar de harddisk toe. Kom op zeg, dat slaat toch nergens op in het ontwerp. Wel DDR geheugen, Wel breed CPU datapad maar geen fatsoenlijke connectie naar je disk i/o toe :( )
Alleen de allernieuwste hardeschijven halen die 66 mb/s daadwerkelijk. Zoals de wd raptor en de nieuwste hele grote schijven. Ik zou eens meten of je uberhaupt die 66 mb wel haalt en of een snellere hd niet uitkomst bied.

Verder heb ik nog nooit achter een desktop g4 met level3 gezeten dus ik weet het verder niet .Klinkt echter wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Vergeet ook niet dat veel Mac-gebruikers niet snel hun bak inruilen voor een PC (of uberhaupt een PC kopen).

Je doet er denk ik het best aan om je huidige setup in 1x te verkopen, en tweedehands een Mac te kopen.

Succes met je zoektocht :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q schreef op 08 juli 2004 @ 10:27:
[...]

Alleen de allernieuwste hardeschijven halen die 66 mb/s daadwerkelijk. Zoals de wd raptor en de nieuwste hele grote schijven. Ik zou eens meten of je uberhaupt die 66 mb wel haalt en of een snellere hd niet uitkomst bied.

Verder heb ik nog nooit achter een desktop g4 met level3 gezeten dus ik weet het verder niet .Klinkt echter wel goed.
Nieuwe schijven halen dat idd wel, heb even zitten testen met een nieuwe maxtor 160Gb met 8Mb cache en die was een heel stuk sneller dan de 60Gb seagate die er standaard door apple is in gestopt :) (maar dit gaat nu way of topic vrees ik) :)

Dus mijn tip aan de TS is, hou die snelle 160 Gb schijf en leg die straks in je 2e hands G4 desktop, ga je best plezier van hebben denk ik zo maar :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 10:21
edit: ik zou toch zweren dat dit 'mijn' topic was. Sorry

[ Voor 114% gewijzigd door |orion op 08-07-2004 11:56 . Reden: Spelvaudt gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou die PC wel even terugklokken voordat je hem verkoopt, ik zou tenminste niet graag een PC kopen waarmee gerotzooid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 11:31:
[...]

Dus mijn tip aan de TS is, hou die snelle 160 Gb schijf en leg die straks in je 2e hands G4 desktop, ga je best plezier van hebben denk ik zo maar :)
B) Juist hetzelfde idee!

Op die HD zal ik al mijn films/MP3's/email/...etc bewaren. Gisteren heb ik via IRC op #apple gevraagd of OSX wel in staat was om NTFS en FAT32 partities te lezen. Blijkbaar enkel lezen.

Vraagje nog: ik heb een 6.1 onboard geluidskaart. Bezit zo'n G4 ook een surround geluidskaart? Kheb immers een surround setje, zou jammer zijn indien ik die nimeer kan gebruiken.

Ik heb gezocht voor OSX ondersteuning voor de SBLive! kaart, blijkbaar is dit onmogelijk :( Zijn er goedkope kaartjes geschikt voor de mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Ok, wil je een Mac hebben en je wil ook fatsoenlijk kunnen werken moet je toch wel uitgaan van een 700 á 800 MHz G4. Een Powermac G4 700 MHz moet nu ongeveer tussen de 800 en 1200 euro opbrengen afhankelijk van de configuratie. Een iMac brengt tussen de 1000 en 1200 euro op denk ik.

Jouw setup brengt denk ik zo'n 300 á 500 euro op.

Dan kom je dus maximaal 900 euro te kort en minimaal 300 euro. Ruilen wil sowieso niet want ik denk niet dan een maccer (of het moet al een dixons maccer die een laptop kocht die wit is) z'n juweeltje (zo gaan ze er meestal mee om, ik tenminste ;) ) wil omruilen voor een windowsbak...

Verkopen, geld bijlappen en een Mac kopen is mijn advies... maar daar was je al mee bezig :)

[ Voor 4% gewijzigd door chem op 08-07-2004 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 16:06
misschien niet helemaal wat je wil. maar als je nu eens windows xp met een leuke apple theme installeert op je pc ;)
is linux niks voor je? krijg je misschien wel meer het apple gevoel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
savale schreef op 08 juli 2004 @ 13:36:
misschien niet helemaal wat je wil. maar als je nu eens windows xp met een leuke apple theme installeert op je pc ;)
is linux niks voor je? krijg je misschien wel meer het apple gevoel van...
Jij hebt duidelijk dus nog nooit met OS X gewerkt, als je denkt dat een OS X theme of Linux het zelfde effect geeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WinXP met OSX theme? Jij rijdt toch ook niet met een Peugeot 103SP met een Ducati sticker erop? ;)

Iemand die een antwoord weet op de vraag van de geluidskaart?
Vraagje nog: ik heb een 6.1 onboard geluidskaart. Bezit zo'n G4 ook een surround geluidskaart? Kheb immers een surround setje, zou jammer zijn indien ik die nimeer kan gebruiken.

Ik heb gezocht voor OSX ondersteuning voor de SBLive! kaart, blijkbaar is dit onmogelijk Zijn er goedkope 5.1 kaartjes geschikt voor de mac?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 16:06
Bigs schreef op 08 juli 2004 @ 13:51:
[...]

Jij hebt duidelijk dus nog nooit met OS X gewerkt, als je denkt dat een OS X theme of Linux het zelfde effect geeft :X
Ik heb inderdaad nog nooit met OS X gewerkt... maar het enige wat echt naar voren kwam als ik plaatjes enzo zie is de gave GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Duh.. de GUI is het enige wat je op de plaatjes ziet :) Maar er is meer hoor, trust me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 12:25:
[...]

Ik heb gezocht voor OSX ondersteuning voor de SBLive! kaart, blijkbaar is dit onmogelijk :( Zijn er goedkope kaartjes geschikt voor de mac?
Nee, de G4 heeft geen x.y kaart, maar gewoon ouderwets stereo.

Andere kaarten zijn wel verkrijgbaar, kijk eens bij xlr8yourmac.com/audio oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
OK, ik heb de hele draad even vluchtig gelezen, en als voormailg switcher (inmiddels 5 jaar geleden) wil ik wel even wat op/aanmerkingen plaatsen.

- Als je een leuke nieuwe desktop zoekt, Apple levert de
PowerMac G4 nog steeds, en voor redelijke prijzen.

- NIET alle desktops hebben L3 cache,
alleen de PowerMac, en niet de iMac / eMac.

- L3 cache scheelt heel veel. Een 1,25 Ghz G4 met L3 cache
is 2 tot 3 keer zo snel als een G4 800 zonder L3.

- Macs houden inderdaad veel langer hun waarde, daarom
zijn ze ook op de lange termijn goedkoper dan PC's.

- Als je een beetje wilt doorwerken met videomateriaal, moet je
kijken naar een G4 op 700 mHz of hoger. Ga je alleen foto's
bewerken e.d. heb je aan 500 mHz al genoeg.

Ik hoop dat je iets aan deze info hebt...
:)

[ Voor 3% gewijzigd door unSOUND op 08-07-2004 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 14:23:
WinXP met OSX theme? Jij rijdt toch ook niet met een Peugeot 103SP met een Ducati sticker erop? ;)

Iemand die een antwoord weet op de vraag van de geluidskaart?

[...]
Daar zeg je toch wat, ik heb op m'n 12e oid toch heel wat geleerd en plezier gehad van een Peug 103 :+

@ TS, wat ik je aanraad om te doen is het in de gaten houden van sites.
Tweedehandsmac.nl, marktplaats, en hou vooral de 'n00bs' in de gaten.

Als je goed op je hoede bent kan je leuke slagen slaan.
Zo heb ik vorig jaar een iBook gekocht voor een prijs die nu nog overboden zou worden op MPlaats, en 3 weken terug een iMac DV 400 voor 175 die ook wel meer kan opbrengen.
Wanneer je een aantrekkelijke advertentie ziet; gelijk toeslaan. Probeer een beetje dmv de schrijfstijl te weten te komen wat voor vlees je in de kuip hebt aan de andere kant. Gelijk bellen, subtiel de nadelen noemen ('geen brander he?...jammer', 'weinig geheugen', 'toch jammer van die langzame schijf') maar niet te doorzichtig doen, er zijn ook genoeg kenners die je wel doorhebben.
Probeer de boel zo snel mogelijk af te handelen en op te halen als je tot een deal/goeie prijs komt, ik heb ook al eens na een 'deal' een overbieding gehad waardoor ik toch nog buiten de boot viel.

De 'stelregel' op de diverse sites is vaak zo'n 1 euro met megahertz voor een G4, wat mij betreft is het 0.75 euro / megahertz en vaak is dat met een beetje zoekwerk en snel handelen zeker mogelijk.

Probeer je pc ook juist weer ordinair te verkopen in een huis-aanh-huiskrantje oid, de gekken bieden wel...

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgende onderdelen verkocht voor 740euro:

2x 120GB sata maxtor
Aopen Aeolus GFFX5900XT
2x 512MB PC3200
Q-Tec 500W PSU
Intel P4C 2.6Ghz cpu + 7000cu
MSI 865PE FIS2R

en voor 800euro gekocht:

PowerMac G4 Quicksilver 2002
G4 800Mhz cpu
1GB RAM
60GB HD
Radeon 7500 32MB
Sony CDRW
17'" Apple Vision display
en nog een pak software erbij

Kheb ook nog een ATA-133 controller ervoor die nu werkt in de beige G3. Daar sluit ik mijn 160GB maxtor en 80GB seagate aan. Bovendien vermoed ik dat mijn 19"IIyama er ook aangesloten kan worden, zo zou ik een dual-setup kunnen hebben.

Vanavond gaan halen, kzal dan pics posten zodra ik terug ben :)

Qua prestatie wel een downgrade, maar het totale pakket is voor mij het zeker waard! Wat denken jullie? redelijke deal of niet?

Nog een vraagske: een G4 800Mhz met een Radeon 7500: hiermee kan ik toch mijn Divx films terug full screen bekijken? Op de G3 266 gaat dit gewoon niet vooruit!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
QuickSilver is moooi :) Voor 800 euro is het volgens mij geen slechte deal nee en die DivXen moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

wow... da's best een mooie setup die je daar hebt :) Ik denk niet dat je hier als niet-gamer spijt van zult hebben. Ik heb persoonlijk mijn pc er nog bij voor het betere gamewerk. Gamen zal je hier namelijk niet echt bijzonder goed op kunnen... maar daar kocht je hem ook niet voor toch?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op een G4 667 draai ik zonder problemen DiVX/XViD en DVD's.

Mooie deal heb je gemaakt, niet slecht hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog vergeten te vragen:

Hoe kun je gemakkelijk zien op een mac of alles werkt? Geen geheugen of harde schijf fouten?

Vanavond ga ik achter die powermac. Bestaat er een tooltje gelijk memtest/scandisk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Misschien nog intressant voor je:
Voor de SoundBlaster Live! for Mac editie zijn er beta drivers, of het ook met een 'normale' (pc) Live! kaart werkt weet ik niet. Een andere optie is de M-Audio Revolution 7.1 PCI geluidskaart, die ben ik zelf ook van plan om te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nette deal! Vooral icm dat geheugen en monitor, de gemiddelde prijs van je setje ligt wel een stuk hoger normaal.

DivX/Xvid ging nog goed op mijn 500 mhz G3 ibook, moet hier helemaal perfect op gaan.

Om het geheugen te checken kan je simpelweg doen door Appeltje->'About This Mac' aan te kllikken. Je ziet weliswaar geen fouten, maar kan iig de hoeveelheid checken.
Door de computer met de installatiecd op te starten (C ingedrukt houden) en vervolgens voor 'Diskutility' te kiezen kan je je schijf controleren. Maar zolang OSX goed draait hoef je je niet zo'n zorgen te maken, een nieuwe schijf kost weinig en zelfs zonder schijf mag je dat systeem niet laten gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben herboren

Sinds een 3-tal uur:

Powermac G4 Quicksilver 2002
800Mhz G4
17" en 19" dual-setup
1GB RAM
Sony CDRW
300GB aan HD's erin (plaats voor 4HD's)
Radeon 7500
OSX.3 geinstalleerd.

Man man man, zo'n bak!!!! en dat OS! bye bye PC :D

Morgen eens pics posten!

Upgrades die ik wel nog wil doen:
Een dual-layer DVD writer; zou een NEC 2510 hierop gaan?
Een goedkope webcam erop

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 11:13:
Nog vergeten te vragen:

Hoe kun je gemakkelijk zien op een mac of alles werkt? Geen geheugen of harde schijf fouten?

Vanavond ga ik achter die powermac. Bestaat er een tooltje gelijk memtest/scandisk ?
Als je de originele CD's erbij gead hebt, moet op de restore CD een hardware test staan, en anders los op een aparte CD.

Hardware test CD in de la, Mac afsluiten, en opstarten met de option ( oftewel: alt-toets ) ingedrukt. Nu kun je kiezen uit de verswchillende manieren van opstarten, en als het goed is staat de hardware test daar dan tussen. De hardware test kan echter geen RAM modules testen, maar daar schijnen aparte programma's voor te zijn.

Die NEC zal wellicht wel gaan passen, maar wel even kijken naar de firmware... en je hebt kans dat Apple's eigen programma's de brander niet herkennen, maar daar zijn patches en hacks voor...

[ Voor 13% gewijzigd door unSOUND op 14-07-2004 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik geloof dat je met Toshiba en Pioneer sowieso gebakken zit, maar Toast ondersteunt vrijwel alle (externe) branders wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tim.dehoucke/mac/Apple%20G4%20-%201.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Nu online

Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog rap tweetal pics omdat jullie mij zo goed geholpen hebben :) :
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tim.dehoucke/mac/Apple%20G4%20-%202.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tim.dehoucke/mac/Apple%20G4%20-%203.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt dat niet irritant met die mooie apple precies in het midden en links en rechts een scherm ?

voor de rest puike machine !!! veel plezier dervan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Een van de mooiste G4's vind ik :9
Jammer dat je er geen Apple tobo'tje bij hebt, hoe bevalt ie tot zover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hydraulik-Phunk schreef op 14 juli 2004 @ 23:01:
Een van de mooiste G4's vind ik :9
Jammer dat je er geen Apple tobo'tje bij hebt, hoe bevalt ie tot zover ?
Heb ik wel, Apple Pro keyboard (Qwerty :( ) en Pro muis; maar die logitech set voelt gewoon beter aan.

Mijn bureau moet ik nog verder van het schuine dak plaatsen, anders kunnen de monitoren niet naast elkaar staan. Zal ze morgen es deftig plaatsen.
Pagina: 1