[XP] schijfruimte weg na nieuwe install

Pagina: 1
Acties:

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:58

timovd

Voorsprong door techniek

Topicstarter
http://gathering.tweakers.../16985207#hddschijfruimte
Prima FAQ
(alleen mijn antwoord staat R niet in :()

Ik zit zelf met het volgende probleem, maar weet niet waar het aan kan liggen

Mijn C schijf is 8GB groot. Hier staan alleen de Windows programma’s op en wat Program files. De verborgen mappen en bestanden heb ik zichtbaar gemaakt. Als ik naar de C schijf ga, alles selecteer en de eigenschappen daarvan neem, om te zien hoe groot dit totaal is, wordt er 2,79GB aangegeven. Mijn C schijf heeft volgens Windows slechts 700MB vrij.
Waar is de 4,5GB gebleven?

Ik heb Windows op deze schijf drie keer opnieuw moeten installeren. Steeds hield ik hier minder schijfruimte aan over. Ik heb 1024MB aan geheugen en hybernate is uitgeschakeld(omdat dit nu niet mogelijk is) wat voorheen wel kon.

Ik denk dus dat er 2x 1024MB schijfruimte nog ergens "verstopt" zit voor de hybernate en de overige ruimte nog ergens zit voor system restore.

Hoe krijg ik weer deze ruimte terug?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens in deze faq: Windows Operated Systems - FAQ ? :)

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Topicstarter
Wat zou dan mijn probleem zijn? "Slackspace"?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik zou meer denken aan:

• Verborgen bestanden
• System Restore
• Beveiligde directories

? :)

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Topicstarter
elevator schreef op 07 juli 2004 @ 23:39:
Ik zou meer denken aan:

• Verborgen bestanden
• System Restore
• Beveiligde directories

en die bestanden zijn bijelkaar 4,5 GB?
Hoe komt het dan als ik Windows opnieuw installeer, dat ik daarna minder ruimte overheb?
verborgen bestanden zijn momenteel zichtbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door timovd op 07-07-2004 23:53 ]

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jij hebt zeker die irritante Norton prullenbak? Die moet je even goed legen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Azer schreef op 08 juli 2004 @ 01:39:
Jij hebt zeker die irritante Norton prullenbak? Die moet je even goed legen.
Deze tip staat al in de door de topicstarter aangehaalde FAQ vermeld ;)

Maar timow, ik zie nergens in de topicstart terug of je Spacemonger hebt uitgeprobeerd?

• elevator
  • Niet online

elevator

timow schreef op 07 juli 2004 @ 23:53:
en die bestanden zijn bijelkaar 4,5 GB?
Dat is nu voor jou om eventjes uit te zoeken? :)
Hoe komt het dan als ik Windows opnieuw installeer, dat ik daarna minder ruimte overheb?
Zoals al uitgelegd staat in de FAQ heb je bij een nieuwe Windows installatie geen toegang meer tot bv. de My Documents van de vorige installatie. Omdat je geen toegang hebt weet je ook niet hoeveel ruimte dat inneemt :)

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Topicstarter
Norton heb ik niet
Mijn Documenten heb ik op de F-schijf staan.

SpaceMonger is SUPER!!!
hybernate files waren 1024MB

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hm, de Hibernate files vallen onder verborgen/systeemfiles en je hebt deze niet kunnen zien :?

Of kan dat alleen als je als administrator bent aangelogd?

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 09:06
Zo te zien heb je toch al een paar keer geinstalleerd. Doe dit keer gewoon een low level format (programma's te downen bij je hd fabrikant) en probeer het dan nog eens. Doet ie het dan nog is dan moet je hier ff verder lullen met de andere GoT'ers, want dan weet ik het niet.

• JohnD
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

elevator schreef op 07 juli 2004 @ 23:39:
Ik zou meer denken aan:

• Verborgen bestanden
• System Restore
• Beveiligde directories

^^ met modje.
ik heb dit al vaker gezien. als je alles gaat optellen zit je al snel op 3~4 GB

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Volgens mij hebbie je HD niet geformateerd (volledig!) voor het installeren van Windows. De standaard sys-mappen blijven dan dus gewoon gehandhaaft, incluis je prullenbak.....

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 14:54
Ja precies, ik had het probleem gisteren ook en toen heb ik de schijf volledig geformateerd en niet "snel" en toen was het probleem opgelost. Dus ik adviseer je dit ook te doen en dan is het probleem waarschijnlijk opgelost.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Topicstarter
Ik heb de schijf helemaal niet geformatteerd. Ik heb alleen de windows installatie opnieuw gedaan en de docs en sets overgeplaatst.

Verwijderd

Het is altijd verstandig om bij een fresh install (!!! dus geen HERinstallatie !!!) van windows, je HD te formateren met (bijv.) fdisk.
En als je dan toch bezig bent, is het ook nog raadzaam om partities aan te maken.
Pagina: 1