Ik hoor en zie zo nu en dan eens de term "I2C" langskomen. Ik heb er verder nooit aandacht aan besteed, maar toen ik gisteren mijn nieuwe Epia bestelde, zag ik dat er ook zo'n connector op zat. Dus ik meteen gaan zoeken op Tweakers.net, maar ik zit toch nog met een aantal vraagjes:
1. Bestaan er display's met ingebouwde controllers, zodat ik het display er zo maar aan hoef te hangen en meteen werkt? Waar zijn ze te krijgen?
2. Wat geeft zo'n display precies weer? Alleen maar voltage's, fan RPM's en CPU speed? Of scheelt dit per fabrikant/type of is dit zelf in te stellen in de bios?
3. Is er enige software nodig om het geheel aan de praat te krijgen?
Ik heb zelf al gezocht (ja echt waar!!!), maar kwam tot nu toe niet echt op duidelijke antwoorden, of de antwoorden waren veel te technisch voor me.
Alvast bedankt!
1. Bestaan er display's met ingebouwde controllers, zodat ik het display er zo maar aan hoef te hangen en meteen werkt? Waar zijn ze te krijgen?
2. Wat geeft zo'n display precies weer? Alleen maar voltage's, fan RPM's en CPU speed? Of scheelt dit per fabrikant/type of is dit zelf in te stellen in de bios?
3. Is er enige software nodig om het geheel aan de praat te krijgen?
Ik heb zelf al gezocht (ja echt waar!!!), maar kwam tot nu toe niet echt op duidelijke antwoorden, of de antwoorden waren veel te technisch voor me.
Alvast bedankt!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 21:41 ]