Toon posts:

Problemen met router / @home modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sind kort een Motorola SB5100E modem van @home ontvangen ter vervanging van COM21.Deze werkt zonder router perfect.
Mijn Sitecom router een WL122 wireless network Broadband router 100g+ werkte met het COM21 modem perfect.Met het nieuwe modem kan ik met de router helemaal geen verbinding krijgen.Ik kom helemaal niet op de sitecom site wizzard om alles te kunnen instellen.De explorer geeft dan aan dat hij de server niet kan vinden.Heb de router meerdere malen gereset.Zonder succes.Wie kan me helpen aan een oplossing.

Met vriendelijke groet Gerard

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:56

tozzke

aka tozzert

ook al een keer een harde reset uitgevoerd?
resetknopje ingedrukt houden, spanning eraf, spanning er weer op en dan de knop loslaten als de ledjes/het ledje geknipperd heeft

krijg je overigens wel een ip toegewezen van de router?

Verwijderd

MAC-adres van de netwerkkaart al eens gecloned naar de Router ?

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:56

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 21:32:
MAC-adres van de netwerkkaart al eens gecloned naar de Router ?
is niet nodig bij @home

Verwijderd

ook geen firewall aan staan op de PC, of kom je vanaf een andere PC ook niet op de router?

Deelt de router DHCP uit?

Je komt niet op de router zo lees ik, heb je vast IPs ingesteld op je windows clients? Probeer anders eens ... wat heeft Sitecom voor default IP in zijn routers 10.0.0.X ?

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:59
Ok, heb je toevallig MAC filtering aan staan in de router ? Je moet effe je PC in dezelfde range gooien als je router (handmatig). Daarna configgen zodat je PC weer gewoon via DHCP een IP krijgt.

Kijk effe in de manual van je router. Daar staat vast iets over.

Kan je wel connecten naar de router als hij niet aan het modem zit ?

Verwijderd

quote van www.troublesathome.nl
Motorola modems stellen zichzelf in op 100Mbps als de router dit aankan, maar sommige Motorola's kunnen daar niet goed tegen. Indien mogelijk, stel de WAN aansluiting van de router in op 10Mbps/half duplex.
misschien is dit dus het probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens.Ik weet niet wat er nu is gebeurt maar na een paar keer proberen doet de router het opeens.Heb dus niets moeten instellen zelfs het CP nummer niet.DHCP staat ook nog gewoon aan.
Pagina: 1