Toon posts:

[Afbeeldingenarchief] Vreemde datum plaatje en dubbelpost

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik door het afbeeldingen archief aan het browsen was, kwam ik dit plaatje tegen. Zoals je ziet is de datum niet helemaal correct :)

Hiernaast wou ik nog even ter attentie brengen dat één afbeelding dubbel in het archief staat, namelijk deze en deze.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:58

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
er staat wel meer dubbel, en er missen ook een aantal plaatjes door diverse crashes ;)

overigens zijn die twee niet dubbel, de filesize van de een is groter dan die van de ander ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar hoe zit het met die vreemde datum van het andere plaatje?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat is geen vreemde datum. UNIX-timestamps hebben een begindatum en -tijd op 1 januari 1970 0:00 uur. Als er een correcte timestamp dus ontbreekt, maakt de software er dus automatisch 1 januari 1970 van, en dat is daar gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op 07 juli 2004 @ 21:16:
Dat is geen vreemde datum. UNIX-timestamps hebben een begindatum en -tijd op 1 januari 1970 0:00 uur. Als er een correcte timestamp dus ontbreekt, maakt de software er dus automatisch 1 januari 1970 van, en dat is daar gebeurd.
Aha. Er is toch ook een soort UNIX tijd? Tijd vanaf de geboorte van UNIX of iets dergelijks? Ik heb hier de System V handboeken wel staan, maar ik kan het er niet in terug vinden.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 21:19:
[...]

Aha. Er is toch ook een soort UNIX tijd? Tijd vanaf de geboorte van UNIX of iets dergelijks? Ik heb hier de System V handboeken wel staan, maar ik kan het er niet in terug vinden.
UNIX-tijd is het aantal seconden na 1 januari 1970 0:00 uur.
Pagina: 1