[NF7-S]Boot niet met IDE devices aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 15:46

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Topicstarter
Ik zit met een probleempje. Ik heb al op GoT + Internet gezocht, maar kon geen oplossing vinden, dus dacht ik, laat ik het hier eens proberen :) Het verhaal is als volgt:

Ik heb vandaag met een vriend van kast geruild. De enige veranderingen in de configs van onze pcs zijn dat hij mijn kast + waterkoeling kreeg in ruil voor zijn kast + 2x512mb pc2700. Ook heeft hij zijn t-bred 2400+ geupgrade naar een barton-mobile 2500+. De rest van de configs bleven onveranderd. Nadat we alle onderdelen hadden verwisseld, startte mijn pc prima op, maar zijn pc echter niet. Zodra we ALLE IDE devices loskoppelen, start de computer prima op tot de "no disk found, insert system disk" melding (logisch, er zijn geen IDE apparaten aangesloten). Zodra je EEN IDE apparaat aansluit op EEN poort met EEN kabel (we hebben alles verwisseld), blijft hij hangen op "detecting IDE devices". Een cmos reset helpt ook niet.

Ik had eerlijk gezegd nog nooit zoiets gezien, misschien iemand hier wel?

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:56
kabel wel goed? jumpers goed gezet? pobeer anders eens op de s-ata poort oid, of sluit een cd-rom aan met een knoppix live cd

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 15:46

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Topicstarter
probleem opgelost, oorzaak: te veel fans op het moederbord aangesloten? :S Te weird dit... anyway, bedankt :)

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten