In deeze zin staan drie fauten
http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/1125/
Vraag
Is ergens komaf mee maken in de betekenis van 'ergens een eind aan maken' algemeen Nederlands?
Antwoord
Nee, die uitdrukking is Belgisch Nederlands. Algemeen Nederlandse alternatieven zijn een einde maken aan, iets goed aanpakken, iets voltooien
waarvoor mijn excuses, ik pas het meteen aan
Vraag
Is ergens komaf mee maken in de betekenis van 'ergens een eind aan maken' algemeen Nederlands?
Antwoord
Nee, die uitdrukking is Belgisch Nederlands. Algemeen Nederlandse alternatieven zijn een einde maken aan, iets goed aanpakken, iets voltooien
waarvoor mijn excuses, ik pas het meteen aan
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Hmmm... nu ik hem teruglees is mijn melding nogal lomp,
ik had er niet aan gedacht dat het Vlaamse zou kunnen zijn
. Zo was het niet echt bedoeld.
In ieder geval had er een "met" toegevoegd moeten worden in de laatste zin
, aangezien het "komaf maken met", en niet "komaf maken" is.
ik had er niet aan gedacht dat het Vlaamse zou kunnen zijn
In ieder geval had er een "met" toegevoegd moeten worden in de laatste zin
In deeze zin staan drie fauten
Was ook helemaal niet lomp opgevat door mij hoor 
Sommige uitdrukkingen denk ik eraan van ze eerste te checken op hun nederlandsheid, maar sommige lijken mij zo logisch dat ik dat over het hoofd zie
Sommige uitdrukkingen denk ik eraan van ze eerste te checken op hun nederlandsheid, maar sommige lijken mij zo logisch dat ik dat over het hoofd zie
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
[Compliment alert]
Ik vind dat de nieuwsberichten door Yoeri geschreven over het algemeen heel duidelijk en prettig leesbaar geschreven zijn. Niets ten nadele van de andere posters, maar de stijl van Yoeri spreekt mij erg aan. Ga zo door
Ik vind dat de nieuwsberichten door Yoeri geschreven over het algemeen heel duidelijk en prettig leesbaar geschreven zijn. Niets ten nadele van de andere posters, maar de stijl van Yoeri spreekt mij erg aan. Ga zo door
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Verwijderd
zie ik het nu verkeerd of is het nog steeds niet aangepast? ik vind het maar een vaag zinnetje :x
Dan pak je er een woordenboek bij om uit te zoeken wat er wel staatVerwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 13:39:
zie ik het nu verkeerd of is het nog steeds niet aangepast? ik vind het maar een vaag zinnetje :x
Pagina: 1