Sony MDR-G74SL i.c.m. Ipod 15 GB 3gen

Pagina: 1
Acties:

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-08 10:31
Ik heb sinds kort een Ipod en ben niet geheel ontevreden over de standaard dopjes die erbij zitten, maar ben hier en daar toch een beetje aan het rond snuffelen naar iets nieuws / beters (als vanzelfsprekend ;) )

Ik mis een beetje de bas in mijn dopjes van de Ipod en ook vind ik ze niet zo helder klinken. Ook gaat de Ipod snel ‘schreeuwen’ als ik de EQ gebruik. Die ik gebruik ik dus het liefst niet (momenteel speel ik btw meestal met EQ op ‘meer hoog’). Verder zitten ze niet echt lekker meer na een tijdje luisteren…
Ik ga voor een goed uitgebalanceerd geluid en de keuze tussen nieuwe oordopjes of (streetstyle) headphone heb ik nog niet echt kunnen maken.

Allereerst ben ik geïnteresseerd in de Sony ‘streetstyle’ MDR-G74SL. Vroeger had ik de 1ste generatie van deze ook al bij mijn MD-speler.
Ik denk dat de Ipod geen probleem heeft om deze hoofdtelefoon aan te sturen aangezien je ook het volume van je individuele mp3tjes harder kan zetten m.b.v. de ID3-tag.

Op deze site worden ze vrij goed beoordeeld. Alleen wil ik eens vragen wat jullie hier op Tweakers van deze hoofdtelefoon vinden. Nu had ik over deze hoofdtelefoon de volgende vragen aan jullie?
• Hoe is het draaggemak?
• Uitbalancering van het geluid?
• Hoe is de basweergave van de headphone?
• Ik neem aan dat je deze hoofdtelefoon eerst in moet spelen? M.a.w. vooraf beluisteren is nutteloos? (als dat überhaupt al kan)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Ik ben best wel audiofiel, maar prijs/kwaliteit verhouding is niet geheel onbelangrijk. Eventuele alternatieven (dopjes) zijn voor mij:
• Sony MDR-E888
• MDR-EX71SL

• Bashy
En jawel hoor... *kick* :)

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:48
Hier al gekeken?
Wat zijn goede oordopjes?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:43

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Als je van bas houd zijn de EX71 dopjes echt iets voor jou :)

Veel meer bas ga je niet krijgen uit een oordopje. Bovendien schermen deze dopjes je gehoor af (wel oppassen in het verkeer), waardoor je je walkman niet zo hard hoeft te zetten en dat is weer beter voor je gehoor.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Bashy
Over die dopjes heb ik al heel veel gelezen ja. Het komt erop neer dat veel menden die EX71 dopjes erg mooi vinden, maar er zijn dr ook weer die deze dopjes waardeloos vinden.

Ik was juist benieuwd naar gebruikerservaringen met die MDR-G74SL...