Toon posts:

4 pc's en stroomverbruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort op mezelf wonen en ik heb nu nog 4 servers thusi continue draaien die ik gebruik om te testen en ook voor mijn website en mailserver.

2 * amd 2200
1* amd 1333
1* P3 550

Hoeveel stroom verbruikt zoiets?????

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 10:22
Dat kunnen we zo niet zeggen natuurlijk...

Maar wat ze MAXIMAAL verbruiken is simpel uit te rekenen: tel het aantal Watt van iedere voeding bij elkaar op en je weet het.

stel dat ze allemaal een 300 Watt voeding hebben, dan is het dus 4 x 300 = 1200 Watt maximaal... maar dat zullen ze nooit volledig gebruiken, tenzij je er een berg harde schijven en een geweldige videokaart in hebt gehangen...

[ Voor 42% gewijzigd door jurri@n op 07-07-2004 19:24 ]

Verwijderd

euhm wat verbruikt die???
hoeveel watt zijn de voedingen???

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het beste kan je aan de slag gaan met een multimeter. Zo'n dingetje haal je nog voor vrij weinig geld bij de plaatselijke electroboer, en kan het precies meten. Zo hoef je niet te schatten. Het stroomverbruik kan n.l. nog wel eens enorm verschillen per configuatie en er speelt wel meer een rol dan de CPU.

Zie ook:
Verbruik energie PC : full load, normal load, hybernate mode
Stroomverbruik PC
[rml]Opmeten van stroomverbruik [ Windows XP][/rml]
[rml][ voeding]schatten van stroomverbruik[/rml]
Stroomverbruik Enterprise Server
en
• [search=stroomverbruik meten]

Het aantal watt van de voeding zegt natuurlijk niks. Ja, het geeft aan hoeveel de voeding maximaal kan leveren, maar de kans is klein dat deze ook dit precies levert. En tevens zijn er ook voedingen, zoals de Q-Tec 550W, waarvan 550W het piekvermogen is. Bij normaal gebruik zal het dus nooit bij de 550W in de buurt komen, anders zou de voeding het niet eens volhouden. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Laurent op 07-07-2004 19:25 ]