Zijknoppen Logitech MX500 Binden

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste wil ik zeggen dat veel mensen hier problemen mee hebben of hebben gehad. Maar in de search kan ik weinig oplossingen vinden. Of in ieder geval oplossingen die voor mij niet voldoen :(

Ik wil namelijk Logitech MouseWare v9.79.1 [Build 25] [NL] gewoon gebruiken, omdat ik er tevreden over ben en er verder geen problemen mee onstaan B)

Ik heb me suf gezocht op de Logitech homepage omdat ik maar niet kon vinden hoe dit opgelost moest worden.

Uiteindelijk heb ik iets gevonden om het op te lossen, maar het schijnt niet te werken onder het spel America's Army :/

Het gaat om dit programma: Advanced Settings Utility for MouseWare v1.1.0.1 [NL] en dit is de site waar dit programma wordt uitgelegd.

Hier een screenie van dit programma:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/mouseware.JPG

Nu heb ik iets anders gevonden en volgens mij is dat de voorloper op bovenstaand programma. Using Logitech® Pointing Devices in Games Ik kan hiermee de programma's / spellen handmatig toevoegen.

Ik heb dit dus allemaal gedaan, maar het werkt niet echt :(
naam: America's Army
waarde: ArmyOps.exe

Als ik de knoppen wil binden in America's Army dan werkt dat niet. De zijknoppen van de MX500 worden gezien als linker en rechter pijltje 8)7 Dus dit klopt niet helemaal. En dus als ik wil reloaden, doet hij het ok, maar ik kan dan niet meer strafen naar rechts, omdat de rechter pijl al gebruikt wordt. Om elke keer voor een spel de knoppen aan te gaan passen in mouseware is onbegonnen werk.

Ik gebruik deze knoppen namelijk vaak, voor vorige pagina of volgende pagina. En switch vaak tussen ff gamen en even surfen. Dus....

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, want anders heb ik dus voor nix deze muis gekocht. En zou dit ook ergens in de FAQ op kunnen worden genomen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken het probleem, heb er zelf ook last van, en mijn broertje ook. Hij heeft het opgelost door de forward key op te offeren, en de knop te bindenaan shift (met de Logitech software).

Misschien een (tussen)oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik gebruik deze knoppen juist hardstikke vaak bij het surfen, ik vind dat echt relaxed >:)

Er moet toch een oplossign voor te vinden zijn, want waarom zou Logiteche een gamemuis releasen als je er niet eens fatsoenlijk mee kan gamen :?

Er zijn zoveel topic over, maar nergens is eigenlijk een oplossing voor dit probleem en in de FAQ's van de 2 Spielerij-Forums staat er nix over vermeld :r

Kan iemand mij helpen, want heb toch zeker die muis niet voor nix gekocht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:07

PromWarMachine

Forsaken Archer

Waar gaaaat dit over? :?
De samenvatting hiervan is dat je de linkerzij knoppen niet kunt gebruiken in AA?

Toen ik de muis kocht (maand of 2~3 geleden) en de nieuwste versie downloadde (weet ik veel welke build), werkte het gewoon perfect? In AA moest ik de versnelling aanzetten, anders was het niet echt speelbaar. Daarna werkte het perfect, maar ik had nog geen idee waar ik die knoppen aan kon binden.

Later vond ik het wel handig om rechts of links opzij te kijken. De normale toetsen hiervoor zijn ',' en '.'. Die zitten niet echt dicht bij ASDW. Toen ik het wilde binden, ging het gewoon perfect?

Als je het per se wilt, probeer dan dit:
- Deinstalleer in 't configuratiescherm alles waar Logitech in voor komt
- Deinstalleer dat progje waar je het over hebt
- Download nieuwste mouseware
- Installeer deze en reboot
- Bind je muisknoppen in AAO :z

Als je per se jouw build wilt gebruiken, heb je pech. :+

[ Voor 3% gewijzigd door PromWarMachine op 08-07-2004 01:28 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eerst eens op de logitech site zie je dat dit een van de nieuwste build is :? dus ik weet niet of jij in de toekomst leeft ofzo 8)7 maar dan graag de nieuwste build :D

Zie hier en aanschouw in een qoute van een eerdere post van mij, waarop ik de nadruk leg op de versie ;)
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 19:14:
....
Ik wil namelijk Logitech MouseWare v9.79.1 [Build 25] [NL] gewoon gebruiken, omdat ik er tevreden over ben en er verder geen problemen mee onstaan B)
...
Dus heel jou manier is niet van toepassing :) omdat ik dat allang gedaan heb. Als ik de twee zijknoppen/duimknoppen indruk in America's Army worden ze gezien als rechterpijltje en linkerpijltje |:(

Volgens mij heb je het bericht hierboven niet goed gelezen, want ik wil mijn knoppen in windows gewoon hetzelfde houden. Niet dat in de duimknoppen bind als 'q' en 'w' en deze 2 letters op hun beurt weer bind in AA :Y) Ik denk dat je dat overgeslagen hebt, maargoed iig bedankt voor je post, maar lost dus niet echt mijn probleem op.

edit:
Wat betekent overigens: ASDW ? :?

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen :? B) want wil graag kunnen gamen met deze knoppen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit doet de truc

Using Logitech® Pointing Devices in Games

Even handmatig invoeren omdat AA er niet tussen staat >:) En even rebooten en klaar is keer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 03:38:
Dit doet de truc

Using Logitech® Pointing Devices in Games

Even handmatig invoeren omdat AA er niet tussen staat >:) En even rebooten en klaar is keer :*)
Die pagina had je ook al in je start-post staan? :?

edit:
Of bedoel je dat handmatig invoeren? :o

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 08-07-2004 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mx700 en al die Logitech mouseware installeer ik nooit.

En ik kan in AA:O gewoon mijn zijknopjes gebruiken.

Misschien dat deinstalleren van mouseware je verder helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet het spel gewoon handmatig in het register zetten :)

Even opnieuw opstarten en het werkt, en kan mouseware gewoon gebruiken in Windows XP B) Alleen de zijknoppen, scroll, middelmuisknop, linkermuisknop, rechtermuisknop werken.

De ene boven de scroll en de twee eronder niet, maar het is voldoende zo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 02:54:
Je moet het spel gewoon handmatig in het register zetten :)

Even opnieuw opstarten en het werkt, en kan mouseware gewoon gebruiken in Windows XP B) Alleen de zijknoppen, scroll, middelmuisknop, linkermuisknop, rechtermuisknop werken.

De ene boven de scroll en de twee eronder niet, maar het is voldoende zo :Y)
Ik heb geprobeerd om dit ook te doen maar dan met MOHAA maar het wil mij helaas niet lukken.
In het register een nieuwe tekenreeks aangemaakt voor moha en laten verwijzen naar moh_Breakthrough.exe. De boel afgesloten en laten rebooten maar helaas kan ik nog geen zijknoppen binden in het spel. Ligt dit nu aan de game of doe ik iets fout.

Ik hoor graag van jullie als iemand het wel voor mekaar heeft gekregen.

Ik gebruik de laatste drivers voor mijn MX500 muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer anders ook ff de 9.80v van logitech software of een herinstall
maare ik heb een mx510 en hier mee kan ik bij alle spellen de side knoppen binden ;)

wat betekend asdw??
Het is WSAD :) hier loop je mee ipv de pijltjes toetsen :)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Of anders probeer LogiGamer: http://www.geocities.com/gpkgpk13/

Wist zelf niet eens dat het bestond tot vorig weekend op een LAN. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd maar anderen zeggen dat het prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:07

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 10:24:
probeer anders ook ff de 9.80v van logitech software of een herinstall
maare ik heb een mx510 en hier mee kan ik bij alle spellen de side knoppen binden ;)

wat betekend asdw??
Het is WSAD :) hier loop je mee ipv de pijltjes toetsen :)
Wat maakt die volgorde nou uit? 8)7

Zonder mouseware zou ik niet aanraden, omdat je dan niet de standaardfuncties voor de andere knoppen in Windows kunt aanpassen. Dat zou ik wel missen.

@TS: Is het inmiddels gelukt?

offtopic:
LoL doroN, je computer werkt btw perfect in zijn nieuwe leven. :w

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Jullie zijn ook niet slim he 8)7

Ikzelf heb ook de MX500, Als je het volgende bestand er voor installeerd: (gedownload van logitech.com)

mw9791nld.exe

Vervolgens open je eigenschappen voor muis, dan ga je naar knoppen, en bind je de knoppen die je voor het spel wilt gebruiken, aan de knop, dat doe je zo:

Selecteer de knop, vervolgens klik je op Toetsaanslag gebruiken, en toets je daar een toets in, die overeen komt, met die in het spel (bijv accelerate = W, dan bind je de muis, via toetsaanslag ook W, en voila!, je drukt op de toets van de muis, en je gaat vooruit!)

Zo simpel is het :):)

Have Fun! (Ik heb mijn toetsen zo, en ik ben er vet blij mee, het is echt handig:
Zijkant, pijl links, binded: Alles Minimaliseren
Zijkant, Pijl rechts, binded: Toepassing Sluiten (sluit ook active vensters :P)
Bovenste knop, binded: F5 (Vernieuwen)
Cruisknoppen, binded: Cruisecontrol up/down :)
Mousewheel click: Dubbelklik
En de rest standaard

Have Fun!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonder mouseware werkt het prima hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeFoRcE schreef op 09 juli 2004 @ 11:25:
Jullie zijn ook niet slim he 8)7

Ikzelf heb ook de MX500, Als je het volgende bestand er voor installeerd: (gedownload van logitech.com)

mw9791nld.exe

Vervolgens open je eigenschappen voor muis, dan ga je naar knoppen, en bind je de knoppen die je voor het spel wilt gebruiken, aan de knop, dat doe je zo:

Selecteer de knop, vervolgens klik je op Toetsaanslag gebruiken, en toets je daar een toets in, die overeen komt, met die in het spel (bijv accelerate = W, dan bind je de muis, via toetsaanslag ook W, en voila!, je drukt op de toets van de muis, en je gaat vooruit!)

Zo simpel is het :):)

Have Fun! (Ik heb mijn toetsen zo, en ik ben er vet blij mee, het is echt handig:
Zijkant, pijl links, binded: Alles Minimaliseren
Zijkant, Pijl rechts, binded: Toepassing Sluiten (sluit ook active vensters :P)
Bovenste knop, binded: F5 (Vernieuwen)
Cruisknoppen, binded: Cruisecontrol up/down :)
Mousewheel click: Dubbelklik
En de rest standaard

Have Fun!
Dit gaat niet werken want nu kan je niet een apart profiel maken die alleen in de game werkt. Nu ga je toetsen binden die EN in de game werken en die normaal werken. Maar in de game wil ik de knoppen anders gebruiken dan wanneer ik me pc normaal gebruik. Dan gebruik ik de zijknoppen om voor- en achteruit te bladeren en zoals jij zegt dan gaat het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

start>settings>config>mouse>3e tabblad. (ervan uitgaande dat je de correcte mouseware van logitech hebt geïnstalleerd)

button x keystroke(letter)

dus bv button 2 (voorste knop aan de linkerzijkant) keystroke [ (keystroke selecteer je door op modify te drukken en dan keystroke te selecteren, hier wordt gevraagd welke lekker of leesteken je wilt binden)

nu in spelletjes kan je de knop [ binden aan een actie(bv use item ofzo) en vervolgens als je op knop 2 drukt van je muis dan werkt het.

tis ff pielen ik weet het, maar het lukt je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand al LogiGamer v1.7.4 gebruikt?

Zou wel zeer relaxed zijn als die knoppen boven en onder scroller zou kunnen gebruiken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hele middag zitten pielen met Logigamer en mousesoftware maar ik krijg me zijknoppen niet aan de praat in MOHAA dus volgens mij komt het puur door de game dat het niet werkt.

Als iemand het wel lukt, ik hou me aanbevolen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet .NET downloaden van Microsoft, maar welke :? Er zijn zoveel versies en mijn Engels is er één van niet al te hoog niveau :+

Dit is de link 8)

Iemand al goede ervaringen over dit programma (LogiGamer v1.7.4) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 02:15:
Je moet .NET downloaden van Microsoft, maar welke :? Er zijn zoveel versies en mijn Engels is er één van niet al te hoog niveau :+

Dit is de link 8)

Iemand al goede ervaringen over dit programma (LogiGamer v1.7.4) B)
Het .NET kan je gewoon downloaden via windows update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb alle windows updates dus het zou gewoon moeten werken dan? Maar hij geeft aan van niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 17:48:
heb alle windows updates dus het zou gewoon moeten werken dan? Maar hij geeft aan van niet :?
Vreemd..... ik neem aan dat je xp hebt draaien en als ik kijk staat ie bij de update's onder het hoofdstuk "windows XP" als 1 van de laatste update's genaamd " Microsoft .NET Framework versie 1.1 (Nederlands)*" .

Kijk anders eens onder installatie geschiedenis, staat iets lager in het linker rijtje en daar kan je zien wat jij zoal hebt geinstalleerd via windows update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het programma is wel zeer handig, alleen heeft iemand optie gevonden om de knoppen bijvoorbeeld aan. QWERTY te binden, deze knoppen, want die gebruik ik niet in games.

Kan ik daar de knoppen boven en onder de scroll aan binden ;)

Iemand een idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wat een tyfus onzin dat je eerst iets van microsoft site moet hebben, zodat je die LogiGamer v1.7.4 kan downen!

Bullshit is het!

Heeft iemand logigamer gewoon op z'n pc in exe? Zoja, kan iemand mij die mailen? want om nou speciaal daarvoor shit te installeren, dank u feestlijk.

Duss, dat zou wel ffies mooi zijn :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb gewoon .NET Framework gedownload :/ Waarom moeilijk doen, werkt zo toch ook gewoon. Met de verbinding van tegenwoordig heb je hem zo binnen.

Maar ken mijn knoppen alleen binden aan de knoppen die ik vaak gebruik zoals DEL, BACKSPACE, enz. Wil ze liever ergens binden richting de QWERTY.

Iemand een idee hoe ik dit gefixed krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _E-RaZoR_
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
NeFoRcE schreef op 13 juli 2004 @ 13:04:
Wat een tyfus onzin dat je eerst iets van microsoft site moet hebben, zodat je die LogiGamer v1.7.4 kan downen!

Bullshit is het!

Heeft iemand logigamer gewoon op z'n pc in exe? Zoja, kan iemand mij die mailen? want om nou speciaal daarvoor shit te installeren, dank u feestlijk.

Duss, dat zou wel ffies mooi zijn :)
LOL, jij snapt het echt niet hè! Het .Net Framework heb je nodig om applicaties te draaien die in het .Net Framework zijn gebouwd. Als Logigamer in C#.Net of VB.Net is gebouwd MOET je dus wel het Framework installeren, anders gaat het simpelweg niet werken.

N.B. Als je het framework nu nog niet via windowsupdate hebt geïnstalleerd, loopt je compu aardig achter. Edit: ik hoop niet dat jij er zo 1 bent die nooit windowsupdate draait???!!!

[ Voor 6% gewijzigd door _E-RaZoR_ op 13-07-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is altijd mooi voor virussen >:) Of ben je bang dat ze dan gaan kijken of je wel een legale windows copie hebt :9 Nou ik heb dat al zoveel jaar niet en heb nog nix gehoord. Sinds kort heb ik wel de legale windows _/-\o_ Achja kreeg hem erbij.

Maar iemand een idee hoe ik de knoppen kan binden aan A of S of D enz :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hele middag zitten kl**ien om het met MOHAA voor mekaar te krijgen maar mooi niks. Ik zou dus weleens willen weten op welke games het proggie WEL werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je mouseware wel geinstalleerd :? en goed de help doorgelezen van dit progje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 04:17:
Heb je mouseware wel geinstalleerd :? en goed de help doorgelezen van dit progje :)
Ik had alles geinstalleerd zoals het moet maar kreeg de boel niet aan de gang.
Enige wat er gebeurde was dat als ik een knop toewees in MOHA dat hij het wel aannam maar hij liet niks zien verder en in de game reageerde hij niet.
Dus ik heb het vermoeden dat het bij MOHA niet wil werken.
Maar mocht jij het tegendeel kunnen bewijzen dan hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar heb dat spel niet tot mijn beschikking anders graag gedaan B) voor je!

Maar geen nieuws over andere mensen die dit programma gebruiken :? Heb het heel druk allemaal. Werken, fitnissen, golfen vandaag (personeelsdag) en zo op stap.

Test het wel een andere keer, eerst goed doorlezen hoe het moet ;)
Pagina: 1