Hoi,
Heb een tijdje gezocht op het forum, maar kom er niet helemaal uit.
Heb een server met Debian 2.2 erop. Daarop heb ik apache en php4 geinstalleerd (handmatig, omdat de packages van apache broken pakaches waren). Dit werkt allemaal goed.
Toen heb ik proftpd geinstalleerd. User aangemaakt voor de htdocs en werkt ook goed.
Toen heb ik met apt-get install mysql-server mysql-client mysql geinstalleerd. En toen dat was gedaan het root-wachtwoord aangepast.
Toen kon ik in de directory: /usr/local/bin met het commando
mysql -u root -p mysql inloggen op de mysql-server (met root-wachtwoord). Dus de mysql-server werkt ook.
Echter als ik op de webserver
uitvoer kan ik niet connecten met de mysql-databse.
Ik dacht dat ik dus php.ini moet aanpassen. Maar daarin staat mysql supported, no dll needed.
Dus wat moet ik nu nog aanpassen zodat ik via php mijn database kan benaderen
Heb een tijdje gezocht op het forum, maar kom er niet helemaal uit.
Heb een server met Debian 2.2 erop. Daarop heb ik apache en php4 geinstalleerd (handmatig, omdat de packages van apache broken pakaches waren). Dit werkt allemaal goed.
Toen heb ik proftpd geinstalleerd. User aangemaakt voor de htdocs en werkt ook goed.
Toen heb ik met apt-get install mysql-server mysql-client mysql geinstalleerd. En toen dat was gedaan het root-wachtwoord aangepast.
Toen kon ik in de directory: /usr/local/bin met het commando
mysql -u root -p mysql inloggen op de mysql-server (met root-wachtwoord). Dus de mysql-server werkt ook.
Echter als ik op de webserver
PHP:
1
2
3
4
5
| <?php $link = mysql_connect("localhost",root,wachtwoord); if (! $link) die("Couldn't connect to MySQL"); ?> |
uitvoer kan ik niet connecten met de mysql-databse.
Ik dacht dat ik dus php.ini moet aanpassen. Maar daarin staat mysql supported, no dll needed.
Dus wat moet ik nu nog aanpassen zodat ik via php mijn database kan benaderen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 18:43 ]