Toon posts:

Epox 8rda+ ipv Ga7vrxp wel oc ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende setup:

Xp2400+ Kxxxx nogwat (feb 2004) 266mhz fsb Tb-b
Ga7vrxp (2.0) Kt333
512 Samsung/Samsung original pc2700
2x Maxtor d740x 7200rpms
Connect 3d Radeon 9500np
350 psu
Thermaltake Aq2 @ 28 celsius idle 31 stressed

Ik had eerst een xp2000+ (palomino 266fsb) ik probeerde over te clocken en ik kreeg hem tot een fsb van 138 ofzo maar stabiel....verder kreeg ik hem niet.. nu
heb ik enkele weken terug een xp2400+ gekocht met de gedachte dat palomino`s niet overclockbaar waren.

Ik probeer, wil weer niet hoger dan +-138 mhz...toen hoorde ik dat aangezien er geen pci-lock/agp-lock op mn mobo zit ook niet hoger kan (overigens heb ik het oc`en kaal ook geprobeerd maar mocht niet baten)

Nou zijn er met de Epox 8rda+ zulke goeie oc`s geweest dat ik me af vroeg of dat helpen zou...(overstap naar nForce2 :/ )

Denken jullie dat ik hiermee wel fatsoenlijk kan oc`en? zonee...wat is dan mn bottleneck?

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Ik denk idd dat je wordt tegengehouden door je huidige moederbord, de via kt333 is geen geweldige overclocker en heeft idd geen pci/agp lock.

De epox 8rda+ is een prima bordje: Het grote EPoX 8RD/G/DA3(+) topic Deel 7 , maar ik zou zelf een dfi lanparty ultra overwegen: [rml][ OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 5[/rml] of een goedkoper shuttle an35 bordje:
Shuttle AN35N Ultra-400 overklokken.

Verder zie ik dat je een 350watt voeding hebt, indien deze van een b-merk is zou deze je overklok ook nog wel eens kunnen bemoeilijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar als ik stabiele voltages heb (afwijking 10%) dan kan het toch niet aan de voeding liggen? enne die 8rda+ kan ik voor 40 euro 2e hands krijgen.....zo`n Shuttleboardje kost 48 op de pricewatch.... Wat is er nou beter aan dat shuttlebord?

Verwijderd

Waarschijnlijk is de AGP/PCI lock, of het gebrek eraan, het probleem. Je zou het eens kunnen proberen om de FSB op 166MHz te zetten en het voltage wat te verhogen. De KT333-chipset zorgt dan weer voor een normale AGP/PCI-snelheid: 66/33MHz, De vraag is natuurlijk wel of je CPU dit trekt.

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 23:35:
Ok maar als ik stabiele voltages heb (afwijking 10%) dan kan het toch niet aan de voeding liggen? enne die 8rda+ kan ik voor 40 euro 2e hands krijgen.....zo`n Shuttleboardje kost 48 op de pricewatch.... Wat is er nou beter aan dat shuttlebord?
Het zou dus wel aan de voeding kunnen liggen qua vermogen. Als die 350watt namelijk het piekvermogen is van die voeding, dan zou deze mogelijk te zwak kunnen zijn, maar in theorie zou de voeding prima moeten zijn.

Voor die 40 euro zou ik idd ook die epox nemen, die shuttle is waarschijnlijk alleen een betere overklokker als je boven een fsb van 200 gaat zitten.
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 01:44:
Waarschijnlijk is de AGP/PCI lock, of het gebrek eraan, het probleem. Je zou het eens kunnen proberen om de FSB op 166MHz te zetten en het voltage wat te verhogen. De KT333-chipset zorgt dan weer voor een normale AGP/PCI-snelheid: 66/33MHz, De vraag is natuurlijk wel of je CPU dit trekt.
Dat denk ik ook.

Verwijderd

Topicstarter
maar samsung original brand geheugen zou toch wel op een hogere clock moeten kunnen draaien dan 133 ? dat dat iig niet mn beperkende factor is...enne wat zijn de symptomen van een te zwakke voeding?

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een reactie ?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 11:59 ]

Pagina: 1