Toon posts:

CD-Rom speler werkt niet meer na inbouw HP9150

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus met het volgende probleem:

Na het inbouwen van een nieuwe CD-brander (HP 9150) werkt mijn CD-Rom speler (Lite-on 48x) niet meer: de bestanden (namen attr enz..) kan hij wel goed lezen maar zodra ik een setup uitvoer dan crasht ie... :(

PS: De CD-Rom [MA] en CD-brander [SL] zitten allebij op de Sec. IDE controller op een Asus P3B-F (slot1)

weet iemand een oplossing?

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-04 12:02
Draai je master en slave om, m.a.w. zet je brander op master en je cd-rom-speler op slave. Branders willen nog wel eens de baas spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga et zometeen uitproberen, alvast bedankt

Verwijderd

Als je 1e IDE slave nog vrij is, kan je daar beter je CD-rom speler op aansluiten.

Je brander sluit je dan aan op 2e IDE als master uiteraard.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ok, dat eerste (CDrom en CDwriter omwisselen zodat de brander op master kwam) maakte niets uit, :'(

Maar als ik M'n CDrom speler aan m'n primairy ide slave (samen met m'n hd) hang, vrtraagt dat dan niet m'n hd? :?

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 23:41

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Je kan een cdrom beter aan de hd hangen dan aan een cd-burner (vooral als ie geen burn-proof heeft). Je moet de brander zelf zoveel mogelijk proberen te "ontlasten"...: :7

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Verwijderd

Topicstarter
nou, nu wekt et wel weer :):)(met de cdrom ip de primaire), ik kreeg na een tijdje alleen last van een fatale uitzondering tijdens et opstarten van windoos :(:?(vxd scsihlp1 ofzo) maar dat boeit niet dankzij ghost...:):)

Verwijderd

Topicstarter
Eerst zat hget zo en werkte m'n CDRom dus niet:

Pri-ma: HD1
Pri-Sl: -
Sec-Ma: Brander
Sec-Sl: CDROM

ja, nou werkt het dus wel, 'k heb net een extra hd gekocht en nu zit het zo:

Pri-Ma: HD1
Pri-Sl: HD2
Sec-Ma: CDRom
Sec-Sl: brander