Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LCD scherm vraag...

Pagina: 1
Acties:

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:10
Ik heb gratis gekregen..een 8,2" widescreen touchscreen LCD scherm van het merk sharp...ik heb een diskette met gegevens erbij gekregen ook...Maar dit scherm is uit zijn werkende omgeving gehaald dus ik heb eigenlijk geen idee hoe of wat,.

Het typenummer is LM8M64 en hiervoor vind ik op google wel wat hits maar niet hoe aan te sluiten? Het is een DSTN schermpje (gevonden op Google) met Touchscreen dus.

Hoe kan ik nou het beste te werk met aansluiten? Ik ben compleet video-nooB dus graag kant en klare oplossingen...
Ik had meteen ideen met dit lcd'tje voor de auto-navigatie!

ehhhh..HOI

Verwijderd

Wat voor aansluitingen zitten er aan het schermpje?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

http://sharp-world.com/pr...sheet/LM8M64_LC98109A.pdf

Zie pagina 14.
Dit scherm is helaas niet zo makkelijk aan te sturen. Het kan niet worden aangestuurd dmv je vese feature connector.

edit:
Zie ook Frequently Asked Questions CME

[ Voor 17% gewijzigd door Atlas op 07-07-2004 18:03 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• krizzziz
Even een paar fototjes..
Ik moet mijn digicam ook nog even onder de knie krijgen dus sorry voor slechte pics... Maar hier zit dus een touchscreen connectie op en voor het scherm zelf?
Als ik dit scherm nou besluit te verkopen? Hoeveel is dit dna waard?

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/Allerlei/Schermpje1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/Allerlei/Schermpje2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/Allerlei/Schermpje3.JPG

[ Voor 70% gewijzigd door krizzziz op 07-07-2004 18:07 ]

ehhhh..HOI

Verwijderd

Oh kijk, ik wist niet dat je het hier echt over het paneel alleen had, als ik lees 'touch screen scherm' denk ik aan een normaal scherm, inclusief behuizingen enzovoort.

Kort: vergeet het. Hiervoor heb je een kaart nodig die dit scherm kan aansturen en deze zijn eigenlijk altijd duurder dan een gewoon nieuw touch-screen, als er voor dit scherm uberhaupt al zo'n kaart leverbaar is.

Wat het waard is? Wat een gek ervoor geeft .. je moet net iemand vinden die zo'n scherm nodig heeft of denkt er wat mee te kunnen..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 18:30 ]

Verwijderd

Dat kabeltje wat je aanwijst op de fotootjes, lijkt mij de aansluiting voor de backlight aan een voedingsbron. :+

Die fotootjes mogen best iets duidelijker ;)

Wat t waard is? Hmmmz... ik denk dat dat ook afhangt wat de koper ervoor wenst te geven. Het blijft een vraag/aanbod-principe! :*)

edit:
Vanavond ff kijken of ik toevallig iets heb wat dat ding kan aansturen :D Dan ben ik wellicht een beetje geïnteresseerd 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 18:14 ]

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
zonder de controller kaart is dit ding redelijk waardeloos. want zo'n controller kaart is ongeveer net zo duur als een compleet scherm met alles erop en eraan.

de touchscreen zou je nog wel met een microcontroller ofzo aan de praat krijgen dat is het duurste niet

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• krizzziz
Atlas schreef op 07 juli 2004 @ 18:00:
http://sharp-world.com/pr...sheet/LM8M64_LC98109A.pdf

Zie pagina 14.
Dit scherm is helaas niet zo makkelijk aan te sturen. Het kan niet worden aangestuurd dmv je vese feature connector.

edit:
Zie ook Frequently Asked Questions CME
Ik heb de FAQ doorgelezen maar ik word er gewoon niet wijzer uit...

Als ik dat schema laat zien aan iemand die verstand heeft van deze zaken, kan deze dan iets in elkaar brouwen zodat dit lcd'tje aan mijn vga aansluiting kan geknoopt worden?

Je zegt het is niet makkelijk dit schermpje aan te sturen..maar wel mogelijk?

ehhhh..HOI

• Atlas
  • Niet online

Atlas

kRiZzZiZ schreef op 07 juli 2004 @ 18:12:
[...]

Je zegt het is niet makkelijk dit schermpje aan te sturen..maar wel mogelijk?
Het is te doen als je de controller ervoor hebt, anders kun je het echt schudden.

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• krizzziz
Atlas schreef op 07 juli 2004 @ 18:13:
[...]

Het is te doen als je de controller ervoor hebt, anders kun je het echt schudden.
Met die pin-out die in het PDF bestand staat...bestaat er dan niet de mogelijkheid om iets te solderen?

Ik heb hier nog iets gevonden over dit lcd'tje...plaatje ziet er wel leuk uit :D
http://www.bfgroup.co.uk/...CDTFT&subclass=PASSIVESTN

Afbeeldingslocatie: http://www.bfgroup.co.uk/images/products/LM8M64-IMG1.JPG

PRODUCT SPECIFICATIONS

Display Size (inches) 8
Resolution WxH (pixels ) 640 x 240
Brightness (cd/m2 ) 80
Outline Dimensions (mm) 225.4 x 87.4 x 7
Contrast Ratio 50:1
Dot Pitch Wx H (mm) 0.08 x 0.28
Display Area - W x H (mm) 0.08 x 0.28
Input Signal 8bit SS CMOS
Backlight Type 1CCFT
No of Colours 262144

[ Voor 52% gewijzigd door krizzziz op 07-07-2004 18:31 ]

ehhhh..HOI

• Bware81
Om zoiets te maken moet je al met een snelle en dure microcontroller of fpga gaan werken en dan moet je zelf ook nog eens verzinnen in je software hoe je het vga signaal omgaat zetten in iets wat dit scherm begrijpt.

al met al een langdurig project en zeker als een een elec noob bent.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:39
Misschien als je hem open schroeft kan je nog wat vinden, het lijkt me sterk dat zo'n tft maar 4 data lijnen heeft waarvan er 2 of 1 cker ground is

Offtopic: als je hem kwijt wil, :Y)

• Bware81
die vier "data lijnen"zijn de aansluiting voor het touchscreen gedeelte en niet voor de aansluiten van het beeld. als het goed is moet er nog ergens een 20-polige stekker aan moeten zitten voor het beeld.

• Aspje
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

offtopic:
Damned zon scherm had ik nodig voor mijn mod :P

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Aspje schreef op 07 juli 2004 @ 21:52:
offtopic:
Damned zon scherm had ik nodig voor mijn mod :P
Nogmaals: Dit ding is alleen aan te sturen met de daarbij behorende controller en die zijn niet te vinden. ;)

• krizzziz
Ik zal nog even twee pics van de achterkant poste..wellicht kan iemand hier nog iets uit halen?

@Bware81 ....Je zei een 20 polige stekker? Dat mist dus? EN daarop zou de controlleer gemonteerd moeten worden?

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/Allerlei/Schermpje4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/Allerlei/Schermpje5.JPG

ehhhh..HOI

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb ook nog zo'n gaar scherm hier liggen welke volgens mij wel via VESA aangesloten kan worden (had ergens ooit een schema gevonden).

Afbeeldingslocatie: http://peter.slalex.nl/fotoalbum/albums/userpics/10002/DSC00056.JPG

Afbeeldingslocatie: http://peter.slalex.nl/fotoalbum/albums/userpics/10002/DSC00057.JPG

Sharp LR94704/LQ94D02C :) (heb inverter besteld, benieuwd of ie werkt :+)

[ Voor 34% gewijzigd door Glashelder op 07-07-2004 23:55 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• krizzziz
Glashelder schreef op 07 juli 2004 @ 23:50:
Ik heb ook nog zo'n gaar scherm hier liggen welke volgens mij wel via VESA aangesloten kan worden (had ergens ooit een schema gevonden).

[afbeelding]

[afbeelding]

Sharp LR94704/LQ94D02C :) (heb inverter besteld, benieuwd of ie werkt :+)
Waar besteld? Ben benieuwd!

ehhhh..HOI

• ExploWare
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

Hey, is dit
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/exploded/images/connector.JPG
niet je connector?
kan daar niet zo'n FOLIE draad in?
Zie je aan die onderkant geen gleuf in zitten? of kan er vanaf de camera (op deze foto) geen folietje tussen steken/klemmen?

zou je als je het helemaal zeker wilt weten, maar zelf niet kan zien, ff een goeie detail foto van dit stukje, en ook nog ff een fototje van onderen moeten maken

. . . . . Youp.net . . . . .

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

kRiZzZiZ schreef op 07 juli 2004 @ 23:57:
[...]

Waar besteld? Ben benieuwd!
Sorry moet je teleurstellen, kwam uit een Compaq LTE (heel oude laptop, maar het scherm heeft een verbazingwekkend goede repsonserate. Gezien uiteraard toen de laptop nog werkte :+)

3500

edit; die inverter bedoelde je waarschijnlijk..die komt gewoon bij de conrad vandaan :Y) (of ie werkt is een 2e, maar 17 euro is me wel een gokje waard :D)

[ Voor 20% gewijzigd door Glashelder op 08-07-2004 00:11 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• krizzziz
ExploWare schreef op 07 juli 2004 @ 23:58:
Hey, is dit
[afbeelding]
niet je connector?
kan daar niet zo'n FOLIE draad in?
Zie je aan die onderkant geen gleuf in zitten? of kan er vanaf de camera (op deze foto) geen folietje tussen steken/klemmen?

zou je als je het helemaal zeker wilt weten, maar zelf niet kan zien, ff een goeie detail foto van dit stukje, en ook nog ff een fototje van onderen moeten maken
U vraagt wij draaien :D

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/Allerlei/Schermpje6.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/Allerlei/Schermpje7.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/Allerlei/Schermpje8.JPG

ALs dit de controller is....wat is dan de volgende stap?

PS. De plek waar een connector bevestigd kan worden zijn 20 pinnetjes groot.

[ Voor 5% gewijzigd door krizzziz op 08-07-2004 09:46 ]

ehhhh..HOI

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Persoonlijk zou ik die connector eraf halen en gewoon draden erop solderen..zo'n draad krijg je toch nooit te pakken tenzij je die al hebt...btw loopt er ergens een topic over dit onderwerp met HEEL veel info..

Laptop LCD aan VGA-kaart

Hier is het iemand gelukt via de VESA poort..maar zoals gezegd; dat kan niet bij de jouwe (volgens Atlas) :(

• krizzziz
Glashelder schreef op 08 juli 2004 @ 00:13:
Persoonlijk zou ik die connector eraf halen en gewoon draden erop solderen..zo'n draad krijg je toch nooit te pakken tenzij je die al hebt...btw loopt er ergens een topic over dit onderwerp met HEEL veel info..

Laptop LCD aan VGA-kaart

Hier is het iemand gelukt via de VESA poort..maar zoals gezegd; dat kan niet bij de jouwe (volgens Atlas) :(
Thanks ik ga even kijken..

@ Iedereen..in dit pdf-bestandje (http://members.lycos.nl/s...erlei/LM8M64_LC98109A.pdf)
Staat ook welke connectors zijn gebruikt..kan ik deze dan op de zogenaamde (als het uberhaupt eentje is!) connector aansluiten?

Pagina 14 en daar staat dan ook de pin-out

ehhhh..HOI

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:39
lijkt mij zon geval waar Stoney2k mee bezig was geloof ik....

• Sprite_tm
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmm. Jammer genoeg kan je het aansturen van dat display vergeten als je niet een sloot electronica, microcontroller en logicakennis in huis hebt. De aansturing is helaas echt niet makkelijk met standaard PC-troep te realiseren.

(Mocht je 'm kwijt willen trouwens... mijn mailadres staat in mijn profile ;) )

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

• krizzziz
Dat vind ik nou wel weer jammer he...een hoop mensen mailen mij of geven in dit topic commentaar dat het moeilijk zal worden maar dat ze dat schermpje best willen overnemen.. Ik ben misschien n00b in microcontrollers en electronica maar ik ben geen dom persoon....als het maar ergens goed en uitgebreid staat ben ik van mening dat ik het zelf ook kan doen...

Zit er nou een controller op of niet? Zoja wat moet er aan de LCD-controller bevestig worden om in contact te komen met de computer? Ik zou het liefst willen dat ik dit lcd'tje aan mijn VGA-out van mijn laptop kan hangen...maar goed dat is dus al helemaal toekomst muziek...

Wat voor onderdelen heb ik nodig? HOe komt het totaalplaatje eruit te zien? (LCD-Controller-Missing link-VGA Out-Computer?) Ik kan wel beetje solderen dus dat is het punt niet..ik wil het gewoon leren :D

@ Sayang, Wat is het? Kaartje wat tussen de lcd en de computer komt te zitten? Hoeveel zou dit kosten en waar te kopen? Ik ga ondertussen zelf ook wel even zoeken...

[ Voor 10% gewijzigd door krizzziz op 08-07-2004 18:12 ]

ehhhh..HOI

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:01
schrik dan maar niet, want die controllers zijn gruwelijk duur !!

Repareren doe je zo.

Verwijderd

kRiZzZiZ schreef op 08 juli 2004 @ 18:10:
Dat vind ik nou wel weer jammer he...een hoop mensen mailen mij of geven in dit topic commentaar dat het moeilijk zal worden maar dat ze dat schermpje best willen overnemen.. Ik ben misschien n00b in microcontrollers en electronica maar ik ben geen dom persoon....als het maar ergens goed en uitgebreid staat ben ik van mening dat ik het zelf ook kan doen...
Succes :)
Zit er nou een controller op of niet? Zoja wat moet er aan de LCD-controller bevestig worden om in contact te komen met de computer? Ik zou het liefst willen dat ik dit lcd'tje aan mijn VGA-out van mijn laptop kan hangen...maar goed dat is dus al helemaal toekomst muziek...
Nee, er zit geen controller op!

Bovendien heb je speciale bekabeling nodig, die je helaas ook niet op elke hoek van de straat kan krijgen...
Wat voor onderdelen heb ik nodig? HOe komt het totaalplaatje eruit te zien? (LCD-Controller-Missing link-VGA Out-Computer?) Ik kan wel beetje solderen dus dat is het punt niet..ik wil het gewoon leren :D
Ehmz de LCD-controller is de missing link :p
Kost een slordige 200+ euro... Soms heb je geluk, en vind je iets wat t ook kan... :) voor minder. Vaak heb je dat geluk niet.
Verder... als je de juiste bekabeling niet hebt, mag je er rekening mee houden dat datgene wat je poogt te solderen erg hitte-gevoelig is... Heb t zelf ook nog niet geprobeerd... Maar heb wel een controller :D

(Nou ja, een mobootje met zo'n controller...)
@ Sayang, Wat is het? Kaartje wat tussen de lcd en de computer komt te zitten? Hoeveel zou dit kosten en waar te kopen? Ik ga ondertussen zelf ook wel even zoeken...
kijk eens bij http://www.earthlcd.com dan krijg je een redelijk idee :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 18:57 . Reden: Ik zat nog met de gulden prijs in mijn kop Sowwy :+ ]

• krizzziz
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 18:56:

Nee, er zit geen controller op!

Bovendien heb je speciale bekabeling nodig, die je helaas ook niet op elke hoek van de straat kan krijgen...

kijk eens bij http://www.earthlcd.com dan krijg je een redelijk idee :)
Prima..dan wordt het lastig en kijk ik of ik het ding wellicht kan verkopen..ik had nog hoop dat de controller erbij zat..

ehhhh..HOI

• lexophilia
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik zie het al...je moet hem (gratis) doorgeven aan een medetweaker die hem wel kan gebruiken voor zn carputer ;)
:Y)

Contact me >:)

[ Voor 16% gewijzigd door lexophilia op 09-07-2004 01:44 ]

Verwijderd

kRiZzZiZ schreef op 08 juli 2004 @ 18:10:
Dat vind ik nou wel weer jammer he...een hoop mensen mailen mij of geven in dit topic commentaar
Is inderdaad jammer, maar heeft weinig te maken met dat het wel makkelijk kan ofzo. Die mensen denken hetzelfde als wat jij oorspronkelijk dacht 'dit moet toch makkelijk mogelijk zijn' en zijn blijkbaar in de veronderstelling dat zij (=niet n00b) dat wel even zullen realiseren.
edit:
hiermee zeg ik dus niet dat jij een n00b bent, maar dat die mensen dat blijkbaar zo inschatten

Dat, of zij beschikken wel over de bewuste controller. Want er is domweg geen eenvoudige methode om dat scherm aan te sluiten, het is pertinent niet zo dat je met een 10 minuten solderen en een knaak aan onderdelen dat schermpje aan de gang gaat krijgen. Kijk nog eens in de .pdf die hier al eerder gepost is, de aansluiting is echt fundamenteel anders dan die van een normale PC.

Je zou nog kunnen proberen een oude laptop op de kop te tikken en te kijken of hij op de controller op dat mobo aangesloten kan worden, maar dat is redelijk tombola spelen.
lexophilia schreef op 09 juli 2004 @ 01:42:
Ik zie het al...je moet hem (gratis) doorgeven aan een medetweaker die hem wel kan gebruiken voor zn carputer ;)
:Y)

Contact me >:)
Waarom vertel je hem niet hoe jij van plan bent 'm te gaan gebruiken? TS heeft geen moer aan jouw reactie op deze manier, en voor v&a is er de v&a of email ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 02:05 ]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Modbreak: Kom op zeg, wat is dat nou? Help de topicstarter of hoepel anders maar op. Wie hierna nog non-tech of offtopic post kan een mailtje met OW verwachten.

En ja, ik ben met m'n verkeerde been uit bed gestapt

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11 15:29

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Wat ik zou doen:

Vind iets (een foliedraad of ietsanders) wat past in de connector die ExploWare noemde, of soldeer de huidige connector er af en soldeer iets anders ervoor in de plaats (flatcable of andere connector).

Vervolgens bedenk je hoe je hem wilt interfacen aan je computer. Je kunt het proberen direct te doen. Gezien de pinout op pagina 14 van de datasheet heb je 8 datalijnen en 4 signalen voor het klok gebeuren. Dit zou op je parallelle poort kunnen (8 datalijnen op d0-d7) en de vier kloklijnen op slct in, init, autofeed en strobe, alleen weet ik niet hoe goed de snelheid is.

Je kunt ook een microcontroller of een fpga gebruiken, dan heb je meer i/o poorten ter beschikking en -- zeker met een fpga -- kun je een aardige snelheid behalen.

Daarnaast heb je ook nog een inverter nodig voor de verlichting.

Conclusie: Met redelijke electronicakennis, programmeerervaring e.d. moet het lukken, maar het wordt geen kant-en-klare oplossing en gebruik auto-navigatie kun je denk ik maar beter uit je hoofd zetten.

edit:

over het touch gebeuren: dat is een extra folielaagje en daar hoort die vierpolige aansluiting bij. De weerstand tussen twee draden staat voor de horizontale of verticale positie. voor meer info: http://www.elotouch.com/products/four_wire/4wireworks.asp

[ Voor 13% gewijzigd door Cassettebandje op 09-07-2004 11:14 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15

Stoney3K

Flatsehats!

Gr0wLiThE schreef op 08 juli 2004 @ 13:24:
lijkt mij zon geval waar Stoney2k mee bezig was geloof ik....
Die lijkt wel op een LCD'tje wat ik een keer uit een Psion gesloopt heb, al is dit dan blijkbaar een kleurenversie. Die is met een hoop beeldverminking aan te sturen via de VESA-feature connector, maar dan moet je dus een machine hebben waarmee je dat beest aan kan sturen, in principe kan het met een ouwe 486 met een SVGA-kaartje, met speciale software die nog op het moment te schrijven valt. Het probleem is namelijk dat ik niet weet hoe ik de syncs van een SVGA-kaart precies moet manipuleren om een beeld te produceren van 640*(3/8) (in jouw geval, want R,G, en B zijn in rijtjes opgebouwd) bij 244 pixels en daar moet je de data handmatig (nou ja, met tussenkomst van een stuk software dan) aan gaan passen. Het probleem is namelijk dat ik niet weet hoe de pin-data van de VESA Feature connector (pinnetjes D0~D7 op je LCD) zich verhouden tot de data in het videogeheugen. Als je enorm geluk hebt kan het zo zijn dat de data precies ingedeeld is zoals in de datasheet, wat dus betekent dat je er gewoon VGA-beeld op weer kan geven! (Nou ja, de bovenste helft dan ;) ) en in het ergste geval moet het allemaal handmatig uitgezocht worden.

PS: Waar heb je die vandaan? Zo te zien uit een van de nieuwere Windows CE-machines (HP Jornada, Philips Velo :?)

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 09-07-2004 14:34 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Ik was een van de mensen die je gemailed heeft dat ie wel intresse had in dat schermpje. Ik zal je vertellen waarom.

Ik heb zelf een schermpje (ietsjes minder breed) en die heeft nog geen touchscreen. Dat touchscreen is gewoon een folie wat over het scherm heen zit en soms makkelijk te verwijderen is. Een touchscreen levert een signaal wat je rechtstreeks op je seriele poort aan kunt sluiten.

Het scherm zelf met een PC aansturen kun je compleet vergeten. Hooguit dat je met de VESA connector een heel klein beetje beeld kunt krijgen maar dat is absoluut heel slecht van kwaliteit. Als je hem aan een micro hangt en goed bent met embedded software kun je er met veel tijd en moeite misschien wel wat uit krijgen. Ik zou dat zeker eens gaan proberen (komende winter of zo). Maar daar is niet zomaar een handleiding voor te geven anders zou ik die hier wel neerzetten.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 14:56:
Ik was een van de mensen die je gemailed heeft dat ie wel intresse had in dat schermpje. Ik zal je vertellen waarom.

Ik heb zelf een schermpje (ietsjes minder breed) en die heeft nog geen touchscreen. Dat touchscreen is gewoon een folie wat over het scherm heen zit en soms makkelijk te verwijderen is. Een touchscreen levert een signaal wat je rechtstreeks op je seriele poort aan kunt sluiten.

Het scherm zelf met een PC aansturen kun je compleet vergeten. Hooguit dat je met de VESA connector een heel klein beetje beeld kunt krijgen maar dat is absoluut heel slecht van kwaliteit. Als je hem aan een micro hangt en goed bent met embedded software kun je er met veel tijd en moeite misschien wel wat uit krijgen. Ik zou dat zeker eens gaan proberen (komende winter of zo). Maar daar is niet zomaar een handleiding voor te geven anders zou ik die hier wel neerzetten.
Touch heeft ook nog een controller nodig hoor :) Alleen niet met je gameport, dat moet denk ik wel gaan.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• krizzziz
@ Hopeloosje.. THanks voor je post want in jouwes zit meer info dan ik tot nu toe heb gekregen :D

Die connector eraf solderen begin ik niet in..mijn zoektoch wordt eerst naar een 20 pin flatcable...en dan naar een controller...(goede link voor controllers maar alleen zonder prijsindicatie dat is jammer! http://www.geocities.com/p9019/lcd/lcd_controllers.html)

Hier is een bedrijf gevestigd http://www.quadrangleproducts.com/index.cfm wat allerlei kabels verkoopt, mijn LCD werd ook genoemd maar daar achter stond een vage consult factory....een 1.2.3 oplossing is voor mijn lcd dus echt niet te vinden zelfs in de bekabeling niet...

@ Stoney3k
Dit schermpje komt zeker niet uit een pda of dergelijk want de afmetingen zijn lengte= 8,5 cm
breeddte 21,5 cm

Het zou een vga kwaliteit moeten hebben met 640X480

Mja ik ga nog wel even opzoek...

ehhhh..HOI

• krizzziz
Goed..klein kickje..

Ik heb te horen gekregen dat dit bedrijf (http://www.quadrangleproducts.com/) een kabelsetje verkoopt om mijn lcd'tje te verbinden met een controller...Ik heb ze gevraagd of ze mij ook kunnen voorzien van een controller voor de juiste prijs aangezien zij mij in een email als idee hebben gesteld dat zij ook een controller kunnen leveren!!

Het is nu nog even wachten op een prijsopgave en kijken of het niet schrikken is om de prijs...

Hoe zit het nou met die inverter aansluiting? VOlgend de date sheet die bij het scherm hoort er 3,3 volt op te staan om de ccfl's op te lichten...klopt dit z'n beetje? En hoe krijg ik dit voor elkaar?

ehhhh..HOI

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Op pagina 26 van de datasheet staat dat de lamp 2mA bij 500V met een frequentie van 45kHz - 100kHz nodig heeft.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Die 500V @ 2mA krijg tie van die inverter voor zn flikker. Verder heeft elke std ATX-voeding een 3,3V lijntje.. ik weet alleen niet hoeveel A die inverter wilt. Kan me voorstellen dat dit een vrij hoog amperage moet zijn, anders krijg hij hem niet naar de 500V

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
Meestal kan je er ook een gewone ccfl invertor aanhangen omdat die backgroundverlichting zelf ook "gewoon" een ccfl is...

En die werken ook op 500v...

Dus grote kans dat dat werkt...
Pagina: 1