[XviD] .MKV naar .AVI

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:24
Heb hier een .MKV (Matroska filter) XviD bestand met Ogg Vorbis audio en wil dit graag converteren naar een standaard .avi

Nu is me dit wel relatief eenvoudig gelukt met VirtualDubMod, echter met verlies van de audio. Search en Google brachten geen (werkende) oplossingen...Hoe kan ik de .mkv converteren zonder verlies van het geluid ofwel, hoe kan ik het ogg geluid extracten en synchroon terugplaatsen bij de .avi?

Alvast thx voor enige hulp...ben als het aankomt op codecs, filters en beeld- en geluidsbewerking nogal redelijk green behind the ears :X

Verwijderd

Die avi container kan alleen maar mp3 audio aan. Dus moet je eerst die ogg adio demuxen en converteren naar mp3 en die muxen met de audioloze avi file. Dit allemaal kan je met virt.dub doen.

ga anders naar http://www.doom9.org/
daar vind je genoeg tutorials over video enc. en editing.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 17:52 ]

• retspan
  • Laatst online: 25-08 23:24
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 17:51:
Die avi container kan alleen maar mp3 audio aan. Dus moet je eerst die ogg adio demuxen en converteren naar mp3 en die muxen met de audioloze avi file. Dit allemaal kan je met virt.dub doen.

ga anders naar http://www.doom9.org/
daar vind je genoeg tutorials over video enc. en editing.
Thx voor antwoord. Demuxen van ogg lukt (mbv info doom9) maar zie niet in hoe ik ogg naar mp3 kan converten met virtualdub(mod). Als ik 'm convert met een ander progje gaat m'n audio-video sync zwaar de mist in...kent iemand een surefire solution? B)

[ Voor 3% gewijzigd door retspan op 11-07-2004 00:04 ]

Verwijderd

In de available streams panel rightclick en de interleave panel checken of er een audio delay is ingevuld bij die ogg stream. Zo ja dit ook bij het gemuxde mp3 invullen. Verder doet die avi container erg moeilijk als er VBR mp3 gebruikt wordt en dus kan je beter CBR constant bitrate mp3 gebruiken om mogelijke av-sync problemen te voorkomen.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 00:57:
In de available streams panel rightclick en de interleave panel checken of er een audio delay is ingevuld bij die ogg stream. Zo ja dit ook bij het gemuxde mp3 invullen. Verder doet die avi container erg moeilijk als er VBR mp3 gebruikt wordt en dus kan je beter CBR constant bitrate mp3 gebruiken om mogelijke av-sync problemen te voorkomen.
of je gebruikt nandub, om de VBR MP3's te muxen met de videostream.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Caveman
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

Op VCDhelp staat een uitleg met behulp van Graphedit is welliswaar voor OGM/OGG maar werkt ook voor MKV, mits je het Matroska filter hebt geinstalld
http://www.videohelp.com/forum/userguides/89139.php

[ Voor 3% gewijzigd door Caveman op 11-07-2004 10:08 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
ik heb precies hetzelfde gedaan eergisteren (toevallig Matrix Revolutions? ;)), zo heb ik het gedaan (met Virtual Dub Mod):

• .ogg demuxen
• .ogg converteren naar mp3 (mbv www.audioconverter.com)
• .mp3 invoeren in streams venster in virt.dub.mod bij de .mkv en de andere streams uitschakelen
• De totale tijd tussen de .ogg en de .mp3 kwam niet overeen, de .ogg was 74 min en de mp3 73 min 58 sec: verschil genomen en in het Interleave venster van de mp3 (rechts klikken op de mp3 in het Streamsvenster) ingevoerd bij Delay (pas op! gaat in milliseconden!)
• opslaan als .avi

Dit werkte bij mij perfect, de audio loopt nu gewoon perfect synchroon :)

[ Voor 5% gewijzigd door The Evil Brain op 11-07-2004 23:03 ]

Pagina: 1