Toon posts:

Draadloze CAI ??

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op de beneden verdieping hebben we de CAI waar de TV opzit.
Nu is er er op de bovenverdieping geen CAI.
Om nu daar ook een TV te plaatsen moet ik de CAI doortrekken naar boven toe, met alle gevolgen van dien (breken, hakken, gipsen, ellende).
Is er een draadloze oplossing mogelijk bijvoorbeeld dat ik een versterker in de CAI doe en deze een signaal uitzend en deze door het gehele huis door een ontvanger welke op de TV zit te onvangen is.

Is er een dergelijke betaalbare oplossing te krijgen in de handel.

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

jonggoud.nl

@>--"--,--{

offtopic:
Misschien een optie: Sluit op dat CAI punt een VCR aan, koop zo'n goedkoop Trust/Philips etc. zender/ontvanger setje en sluit die aan op je computer boven, werkt met radiosignaal denk ik, dus signaal is bagger...

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-02 12:39
jonggoud.nl schreef op 07 juli 2004 @ 17:48:
offtopic:
Misschien een optie: Sluit op dat CAI punt een VCR aan, koop zo'n goedkoop Trust/Philips etc. zender/ontvanger setje en sluit die aan op je computer boven, werkt met radiosignaal denk ik, dus signaal is bagger...
Wat een interessante conclusie, het werkt met een radiosignaal dus de kwaliteit is bagger... zijn radio en televisie altijd bagger van kwaliteit? dan heb je of pech met een slechte aansluiting/slechte antenne of je apparatuur is bagger...

Een zender zoals jij omschrijft werkt op 2,4GHz, dus ik weet niet wat het met een WiFi netwerk doet. Er zijn echter ook zenders met een geintegreerde TV tuner zodat je er niet een VCR tussen hoeft te hangen. Of er zenders zijn die het complete CAI signaal door kunnen sturen weet ik niet.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Verwijderd

bestaat maar is echt bagger kwaliteit. cai kabel in kastje, kastje zend uit. Van marmitek gigavideo of zoiets. Kost 129 euro. Heb hem zelf gehad maar teruggebracht. Signaal was bagger en veel storingen en krap 4 meter verder weg de kamer in en ging niet door de gips wand.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 17:52:
bestaat maar is echt bagger kwaliteit. cai kabel in kastje, kastje zend uit. Van marmitek gigavideo of zoiets. Kost 129 euro. Heb hem zelf gehad maar teruggebracht. Signaal was bagger en veel storingen en krap 4 meter verder weg de kamer in en ging niet door de gips wand.
Bedankt voor je reactie, dus deze http://www.marmitek.com/nl/pdf/9275.pdf heb je gehad en is niet bevallen, goed dat ik het weet.

Verwijderd

jep dat is hem inderdaad

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:46
Ik heb die van de aldi gehad.. zelfde spul.. beviel ook niet ;)

Verwijderd

Ik heb er trouwens ook een gehad van SMC, die deed het iets beter, maar was ook tamelijk bagger. Van deze weet ik overigens het typenummer niet meer. Deze kwam wel door de gipsmuur heen, maar ook vrij bagger (ondertitels op sbs6 niet kunnen lezen op 55 cm tv)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37

André

Analytics dude

Ik ben hier ook wel eens mee bezig geweest, conclusie: toch maar een kabel trekken, het is niet anders. Ik kon die kabel trouwens mooi door de gaten van de cv-leidingen leggen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:54
CAI kun je niet wireless verlengen. Het is namelijk een coax kabel waar een zeer wijd signaal overheen gaat, tot in de vele Gigahertzen. Daarvoor zou je een wireless zender met gigabits, mischien wel terrabits datadoorvoer nodig moeten hebben. Onmogelijk dus.

Anyway, als je het perse draadloos wilt doen, neem dan inderdaad een marmitek setje. Prijzen beginnen bij 50 euro. Paar tips daarvoor:

- Qualiteit kan, afhankelijk van de set, tegenvallen. Koop daarom bij een winkel waar je zeker bent dat je kunt ruilen.
- Kies er eentje met een de-tachable (verwijderbare) antenne. Aangezien ze op 2.4 Ghz werken, kun je namelijk standaard Wifi antenne's gebruiken. En daarmee is het dus mogelijk het bereik gigantisch te vergroten, of de beeldkwaliteit te verbeteren op de lange afstand :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tips, heb je zelfs zon setje gehad ?(http://www.intellihome.be/nederlands/productview.asp?id=149)
Xandrios schreef op 08 juli 2004 @ 15:01:
CAI kun je niet wireless verlengen. Het is namelijk een coax kabel waar een zeer wijd signaal overheen gaat, tot in de vele Gigahertzen. Daarvoor zou je een wireless zender met gigabits, mischien wel terrabits datadoorvoer nodig moeten hebben. Onmogelijk dus.

Anyway, als je het perse draadloos wilt doen, neem dan inderdaad een marmitek setje. Prijzen beginnen bij 50 euro. Paar tips daarvoor:

- Qualiteit kan, afhankelijk van de set, tegenvallen. Koop daarom bij een winkel waar je zeker bent dat je kunt ruilen.
- Kies er eentje met een de-tachable (verwijderbare) antenne. Aangezien ze op 2.4 Ghz werken, kun je namelijk standaard Wifi antenne's gebruiken. En daarmee is het dus mogelijk het bereik gigantisch te vergroten, of de beeldkwaliteit te verbeteren op de lange afstand :)
Pagina: 1