[mysql] Het vinden van gerelateerde berichten *

Pagina: 1
Acties:

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Ik ben op zoek naar een methode waarmee ik gerelateerde berichten kan tonen.

Ik heb een nieuwsbericht bijvoorbeeld en dan wil ik onderaan het nieuwsbericht weergeven welke gerelateerde onderwerpen hiervoor gelden.

Nu zal ik dus waarschijnlijk sleutelwoorden uit het nieuwsbericht moeten pakken en met die woorden gaan zoeken in andere nieuwsberichten, maar hoe krijg je de goede woorden eruit?

Ik zat te denken dat ik ook de optie 'query expension' van mysql moest gaan gebruiken, maar daarvoor heeft mijn host een te lage Mysql versie, dus deze kan ik niet gebruiken.

Hoe doen ze dat bijvoorbeeld hier op got? Dat je bij het zoeken similar pages kan krijgen?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 13:32
Geef handmatig enkele keywords op per artikel. Overeenkomsten koppel je.

• Phenomenon
Jah daar heb ik ook aan zitten denken, maar ik vind dat niet echt werkbaar, dan zal ik dat ook met terugwerkende kracht moeten doen dan. En ik denk dat het het invoeren van een nieuwsbericht behoorlijk vertraagd.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Dit soort dingen moet je in ieder geval van je levensdagen niet realtime op willen lossen. Je kunt beter een zoekindex opbouwen en aan de hand daarvan de relaties tussen berichten "concluderen". Het is dan eigenlijk alleen nog maar een kwestie van een lijst van stopwoorden (te negeren woorden) maken en de index opbouwen.

Eventueel kan je het, als je dat handig vindt, nog uitbreiden met stemming

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ASP uit de titel gesloopt, zo krijg je waarschijnlijk meer response en je probleem is niet echt gerelateerd aan asp :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Phenomenon
gorgi_19 schreef op 07 juli 2004 @ 17:45:
ASP uit de titel gesloopt, zo krijg je waarschijnlijk meer response en je probleem is niet echt gerelateerd aan asp :)
Nou omdat ik in php een 'similar' functie heb gevonden, dacht ik ik zet het er even bij, omdat anders mensen met die optie aankomen :)
Pagina: 1