Toon posts:

Tegen VGA aangestoten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem
Ik heb vandaag mijn nieuwe DVD-brander gehaald, netjes geinstalleerd, aangelsloten, enzovoort.
5 Minuten later moest ik even een jumper verzetten, dit probeerde ik terwijl de pc aanstond. Ik stootte tegen mijn VGA aan waarna er meteen een raar beeld kwam, iedereen kent het wel, lijntjes,puntjes.

Al geprobeerd
PC meteen uitgedaan, 5 minuten stekker eruit. Bios reset, pc weer aanzetten.
Wanneer ik boot in normale modus dan krijg ik het laadscherm van win XP nog, met het laadbalkje, die ziet er ook al een beetje raar uit, daarna krijg ik pikzwart beeld.

Wanneer ik boot in veilige modus kom ik verder, het beeld ziet er niet uit, dxdiag vertelde mij dat er geen stuurprogramma geinstalleerd was, waarna ik dat probeerde maar de volgende melding kreeg: ERNSTIG | INF-fout, video stuurprogramma niet gevonden. Probeer te installeren met standaard VGA stuurprogramma.

Hierna heb ik via apparaatbeheer toch nog "een" stuurprogramma kunnen installeren, zonder resultaat, booten in normale modus komt niet verder dan het laadscherm en in veilige modus ziet het beeld er hetzelfde uit.

Specificaties
P4 1900mhz
ASUS P4T-E
Sapphire radeon 9600 pro ultimate

Oplossing
Die vraag ik aan jullie.
Gelieve serieuze en waardevolle reacties te geven, post niet dat het door een overclock komt ofzo want het is duidelijk hoe het komt.
Ik hoop dat de kenners bij hiermee kunnen helpen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:26
De VGA kaart zit nog wel goed in het slot, er zijn geen zichtbare beschadigingen aan de kaart?

Heb je eventueel een (oude) kaart waarmee je even kunt testen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dus je werkte aan je pc terwijl hij aanstond... mmm

Ah well, gebeurt is gebeurt...neem je videokaart eens uit je pc en check hem eens na op onderdeeltjes die misschien nu los zitten of sporen van schade!

There is no place like ::1

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:22

Standeman

Prutser 1e klasse

Heb je al gekeken of:

- je VGA nog goed in de AGP/PCI socket zit?
- er weerstandjes / condensators / andere componenten (gedeeltelijk) afgebroken zijn
- zwart gekleurde sporen op de printlpaat te zien zijn?
- het met een andere videokaart het wel goed werkt

als laatste, nog rare geuren geroken (die niet van jezelf zijn :P)

offtopic:
Moet toch eens leren met 10 vingers te tiepen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Standeman op 07-07-2004 17:18 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Standeman schreef op 07 juli 2004 @ 17:17:
Heb je al gekeken of:

- je VGA nog goed in de AGP/PCI socket zit?
- er weerstandjes / condensators / andere componenten (gedeeltelijk) afgebroken zijn
- zwart gekleurde sporen op de printlpaat te zien zijn?
- het met een andere videokaart het wel goed werkt

als laatste, nog rare geuren geroken (die niet van jezelf zijn :P)
-De VGA zit goed in het VGA slot.
-Er is niks afgebroken, ik ben tevens ook tegen de zijkant van de kaart gestoten.
-Niks raars te zien aan de kaart, ook geen zwarte sporen.
-Kan ik helaas niet kijken.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm... Ik denk dat door het stoten de pinnetjes verschoven zijn en dus bijvoorbeeld de 1,5v/3,3v pin contact maakte met een pin die voor DATA bedoelt it... dat zou erg lastic worden.

Nu ja, de kaart is als je er naar kijkt is dus goed.... steek hem er maar weer eens in en kijk of hij het dan goed doet..zo niet... mmm... een nieuwe sleutelhanger?

There is no place like ::1

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 13:22
Het is denk ik ook mogelijk dat je je videokaart verkloot hebt d.m.v statische elektriciteit ontlading toen je er tegenaan stootte of aanraakte ofzo. Ik heb er ook al eens eentje gemold toen ik er per ongeluk tegenaan kwam. Ik zou idd ook eens proberen met een andere videokaart. Loopt het geheel dan wel dan is er grote kans dat je videokaart het loodje gelegd heeft en je hem moet vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu een 9600 XT in mijn computer zetten.
Ik laat jullie wel weten hoe het afloopt.

edit: Met de 9600XT erin werkt de pc weer zoals hij moet doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 19:41 ]

Pagina: 1