Toon posts:

[XP] 600% vrije ruimte :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
screenshotje
Let daarbij vooral op schijf D:\

't probleem is dat de win explorer hem ziet als 1 Gbyte met 2 MByte vrij terwijl het dus een 35 GByte is met 6GByte vrij. Oftewel ik kan niets meer opslaan maar kan nog wel bij alle opgeslagen data. Zo kan ik dus nog wel al m'n muziek afspelen wat ook wat groter is dan 1 GB.

Ik heb hier op het forum een beetje gezocht naar het weergeven van verkeerde ruimtes maar ik krijg voornamelijk topics terug waar het alleen gaat over de overhead van onzichtbare bestanden.

Verder heb ik dus error-checking, defragmentation en zelfs de virusscan geprobeerd, maar 't mocht allemaal niet baten.

Iemand die mij hier mee kan helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 16:43 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk is er ruimte gereserveerd voor bepaalde programma's zoals internet en systeemherstel. Kijk daar eens naar en verlaag deze, dit moet het oplossen.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 23:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De diskfragmenter zegt dat 1 komma 024 GB groot is, 1 GB dus. Dat klopt al niet, kijk eens bij Disk Management. Misschien een BIOS update nodig?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
jah voor bijv. internet explorer is iets van 300 mb gereserveerd op de C: (system) schijf. de D: schijf gebruik ik voornamelijk voor data, maar zelfs als er ruimte gereserveerd zou zijn zou explorer het toch hetzelfde moeten weergeven als de defragmenter?

edit:
Disk management zegt een healthy 35,38 GB NTFS partitie te hebben met idd 6GB vrije ruimte

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
'k zat te denken dat het probleem zich mischien voordeed op partitie niveau en heb dus partition magic gepakt. De betreffende partitie bevind zich in het extended gedeelt waar nog een paar mb unallocated stond. Dus de partitie ietsjes vergroot maar dit werkte dus niet. Wat ook enigszins bevestigd wordt door disk management die wel de juiste grootte doorkrijgt.

Heeft iemand een idee waar het mischien mee te maken kan hebben? Waar haalt de windows explorer zijn gegevens over de grootte van schijven vandaan en hoe valt dit te resetten/updaten? of is hier nog iets heel anders aan de hand?

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
als je alles selecteert op de schijf en dan de eigenschappen opvraagt, hoe veel ruimte neemt dat in volgens XP dan? Op dat moment gaat hij namelijk echt zoeken.

De vrije ruimte op andere momenten haalt hij volgens mij gewoon uit de indicatie daartoe op de harde schijf.

Al eens een schijfcontrole uitgevoerd bij het booten?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit 'probleem' wordt veroorzaakt doordat je gebruik maakt van quota's op je schijven. De vergelijking wordt gemaakt tussen de ruimte die er op de schijf beschikbaar is, en de ruimte die jij officieel mag gebruiken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 08 juli 2004 @ 12:55:
Dit 'probleem' wordt veroorzaakt doordat je gebruik maakt van quota's op je schijven. De vergelijking wordt gemaakt tussen de ruimte die er op de schijf beschikbaar is, en de ruimte die jij officieel mag gebruiken :)
:o dit is eigenlijk heel beschamend, maar je hebt gelijk. 'k kan me d'r niets meer van herinneren dat ooit ingesteld te hebben maar 't stond idd aan en op 1 GB

nogmaals :o :o :o
Pagina: 1