Toon posts:

[WinXP] Computer slaat vast bij internetconnectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe Fujitsu-Siemens Scaleo 600 PC, recht uit de doos en nog niks geinstalleerd. Mijn pc slaat om de zoveel tijd ineens vast (beeld bevriest en muis/toetsenbord reageren niet meer), zonder dat ik iets specifieks doe, behalve verbonden zijn met internet. Nadat ik mijn internetconnectie uit heb geschakeld geeft hij ook geen problemen meer, maar als ik hem weer inschakel en een tijdje surf of een proggie download slaat hij na 10/20/30 minuten weer vast.

Ik zou totaal niet weten wat het zou kunnen zijn. Kan iemand mij misschien helpen?

Specs:
- AMD Athlon XP 3200+
- 512 Mb DDR Ram
- ATI Radeon 9600 Pro
- Windows XP Home SP1
- Internet explorer 6

Verwijderd

Wat voor internet connectie heb je?

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14
Als je inbelt met een modem lijkt me dat de modem een conflict heeft met het systeem. Anders zou je eens een keer je geheugen moeten nakijken op fouten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb adsl met router, dus het modem is het niet...

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
heb je alle windows updates gedraaid er zit een bug in windows namelijk daar over

1337

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe ontwikkelingen:
ik had net mn aansluiting platgelegd om memtest te draaien en toch sloeg ie vast, dus het ligt toch niet aan internet. Maar memtest was dus op 89% en had nog 0 errors gevonden. Ik zal memtest nog een keertje proberen...

edit: ik denk dat het inderdaad mn geheugen is, want hij slaat vooral vast bij redelijk hoge balasting van de pc...

edit2: memtest kwam daarnet tot 253% voordat het mis ging, met 0 errors
ik heb windows helemaal geupdate, maar dat heeft dus ook niks geholpen

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 21:37 ]

Pagina: 1