[XP] Outlook Express Postvakken worden steeds groter

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Vaag probleem waar ik nog niets over heb kunnen vinden, op mijn werk staat een pc met Windows XP en Outlook Express (incl. alle updates).

Ik ging de hdd van die pc eens backuppen en tot mijn verbazing stond er een vrij grote hoeveelheid data op (meer dan 3GB) die ik nergens thuis kon brengen.

Wat blijkt nou: Verwijderde Items.dbx is megagroot. Bijna 2 GB...
Ook een aantal andere postvakken zijn supergroot. Kijk ik in Outlook Express, dan staan er bijv.3 mailtjes in of ze zijn zelfs helemaal leeg...

Ongeacht of ik nou berichten verwijder uit de postvakken, ze blijven maar groter worden.
Ik heb nu het hele postvak gewoon in de prullenbak gegooid en dan maakt Outlook Express weer een nieuwe aan, maar die blijft wederom alleen maar groeien en wordt niet kleiner.... Zo gaat het natuurlijk wel hard met 100+ mails per dag.

Weet iemand hier raad mee?
Outlook Express versie: 6.00.2800.1123
Windows XP Pro SP1 + updates

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 19:40
Heb je al eens geprobeerd de mappen te comprimeren? (Gewoon een optie van OE?) Dan haaltie alle "lege" ruimte uit het bestand.

Controleer ook even of de prullenbak wel echt leeg is en dat dus de gelezen mails niet gewoon verborgen zijn.

PS. 100+ mails per dag? Waarom gebruik je dan OE als die mail voor je werk zo belangrijk is?

[ Voor 29% gewijzigd door JeroenG op 07-07-2004 16:39 ]

Verwijderd

offtopic:
Geen oplossing, maar ik weet dat als je in Outlook (niet express) een pst-bestand krijgt van meer dan 2 Gb, dat ie dan corrupt raakt, dus als dat bij outlook express hetzelfde is, is het inderdaad raadzaam om snel een oplossing te vinden

Zijn er geen submappen ergens aangemaakt waar zooi in zit, en weet je zeker dat de verwijderd items map leeg is?
Delete of shift-delete je mail?
Maakt hij misschien alsmaar nieuwe contactpersonen aan? (als je van verschillende mensen mail krijgt...)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Shift Del, in Outlook Express zelf is het echt weg. Maar op de een of andere manier blijft het wel in het .dbx bestand achter.

Het probleem is nu wel weg omdat ik weer een 100 kb bestand heb, maar nu moet ik dat om de zoveel tijd met de hand doen...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.