Ik heb hier van een kennis een I-Mac staan die is geïnstalleerd met os 9.1
Nu wilde ik deze gaan upgraden naar os X maar dat lukt niet. Wanneer ik probeer te gaan upgraden geeft hij bij de stap waar je het doelvolume moet selecteren aan dat er op de partitie nog geen vroegere os X aanwezig is. Dat klopt natuurlijk, er staat os 9 op. Maar volgens de website van apple kan je gewoon upgraden...
Wie weet hoe dat zit, en hoe ik het toch aan de gang kan krijgen?
Zoeken op google levert niets bruikbaars op
Heb daarnet in een soort wanhoopspoging de hele schijf leeg gemaakt, om te kijken of het dan werkt, dat hij net als windows tijdens de installatie om een cd van de oude os ging vragen, maar helaas.. Ook dat werkt niet.
Wie heeft raad?
[EDIT1]
Ik heb, om het misschien iets te verduidelijken er even een foto van gemaakt. Nu gaat fotograferen vanaf een beedscherm wel niet echt goed... Maar volgens mij is het wel te lezen.
De melding is dus: Deze schijf is niet beschikbaar omdat er geen eerdere versie van Mac OS X is geïnstalleerd. --> Logisch er stond 9,1 op en nu niets meer. Maar het moet toch mogelijk zijn om vanaf 9 naar X te updaten
[/EDIT1]
Nu wilde ik deze gaan upgraden naar os X maar dat lukt niet. Wanneer ik probeer te gaan upgraden geeft hij bij de stap waar je het doelvolume moet selecteren aan dat er op de partitie nog geen vroegere os X aanwezig is. Dat klopt natuurlijk, er staat os 9 op. Maar volgens de website van apple kan je gewoon upgraden...
Wie weet hoe dat zit, en hoe ik het toch aan de gang kan krijgen?
Zoeken op google levert niets bruikbaars op
Heb daarnet in een soort wanhoopspoging de hele schijf leeg gemaakt, om te kijken of het dan werkt, dat hij net als windows tijdens de installatie om een cd van de oude os ging vragen, maar helaas.. Ook dat werkt niet.
Wie heeft raad?
[EDIT1]
Ik heb, om het misschien iets te verduidelijken er even een foto van gemaakt. Nu gaat fotograferen vanaf een beedscherm wel niet echt goed... Maar volgens mij is het wel te lezen.
De melding is dus: Deze schijf is niet beschikbaar omdat er geen eerdere versie van Mac OS X is geïnstalleerd. --> Logisch er stond 9,1 op en nu niets meer. Maar het moet toch mogelijk zijn om vanaf 9 naar X te updaten[/EDIT1]
[ Voor 26% gewijzigd door scenic20 op 07-07-2004 16:33 ]
Somewhere in Europe...