Toon posts:

[Javascript] Probleem nieuw scherm en visited links

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina voor een cateraar gemaakt met een pagina van het menu.
Nu heb ik allemaal links gemaakt van de voorgerechten, soepen enz.
Achter iedere link zit een javascriptje dat ervoor zorgt dat de gerechten in een nieuw venster worden geopend.

Nu heb ik in mijn css bestand staan dat een nieuwe link blauw is en een bezochte link rood. Maar omdat het iedere keer hetzelfde javascriptje is worden de andere links ook rood terwijl ze niet bezocht zijn.
Iemand enig idee hoe ik dat kan veranderen?
Dit is het script in de head:

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>

En zo zien de links eruit:

<p align="center"> <a href="javascript:;" onClick="MM_openBrWindow('tafelwater.htm','Tafelwater','width=500,height=200')">Tafelwater</a></p>
<p align="center"> <a href="javascript:;" onClick="MM_openBrWindow('wijnarrangementen.htm','Wijnarrangementen','width=500,height=250')">Wijnarrangementen</a></p>
<p align="center"> <a href="javascript:;" onClick="MM_openBrWindow('likeuren.htm','Likeuren','width=650,height=300')">Likeuren</a></p>
<p align="center"> <a href="javascript:;" onClick="MM_openBrWindow('luxewhiskeys.htm','LuxeWhiskeys','width=850,height=300')">Luxe Whiskey's</a></p>
<p align="center"> <a href="javascript:;" onClick="MM_openBrWindow('exeptionalwhiskeys.htm','ExeptionalWhiskeys','width=600,height=300')">Exeptional Whiskey's</a></p>
<p align="center"> <a href="javascript:;" onClick="MM_openBrWindow('armagnaccalvados.htm','ArmagnacenCalvados','width=500,height=375')">Armagnac's en Calvados</a></p>
<p align="center"> <a href="javascript:;" onClick="MM_openBrWindow('cognac.htm','Cognac','width=500,height=350')">Cognac's</a></p>
<p align="center"> <a href="javascript:;" onClick="MM_openBrWindow('portwijnsherry.htm','LuxePortwijnenSherry','width=500,height=450')">Luxe Portwijnen en Luxe Sherry's</a></p>
<p align="center"> <a href="javascript:;" onClick="MM_openBrWindow('dessertwijnen.htm','Dessertwijnen','width=500,height=300')">Dessertwijnen</a></p>

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Gooi in je href eens een unieke waarde die wel hetzelfde blijft bij dezelfde link.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Waarom gebruik je niet gewoon de A:LINK en A:VISITED functionaliteit in je CSS?

Of verander je links in:
code:
1
<p align="center"> <a href="javascript:MM_openBrWindow('cognac.htm','Cognac','width=500,height=350')">Cognac's</a></p>

[ Voor 52% gewijzigd door André op 07-07-2004 16:21 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
André schreef op 07 juli 2004 @ 16:20:
Waarom gebruik je niet gewoon de A:LINK en A:VISITED functionaliteit in je CSS?
Zoals ik hem begrijp doet 'ie dat al:
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 16:17:
Nu heb ik in mijn css bestand staan dat een nieuwe link blauw is en een bezochte link rood.
Wat CrashOne zegt lijkt me nog helemaal zo gek niet. Gewoon #<insert unieke code> in je href zetten. En anders inderdaad gewoon href="javascript:<blaat>" gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 07-07-2004 16:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 07 juli 2004 @ 16:20:

Of verander je links in:
code:
1
<p align="center"> <a href="javascript:MM_openBrWindow('cognac.htm','Cognac','width=500,height=350')">Cognac's</a></p>
Dit werkt super!
Bedankt voor het meedenken iedereen! _/-\o_

Verwijderd

Of zet return false achter je MM functie in de onclick.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

code:
1
2
3
}

Als dit versie 2.0 is.. dan ben ik benieuwd naar de functionaliteit van v1.0 :+

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Bosmonster schreef op 07 juli 2004 @ 17:23:
code:
1
2
3
}

Als dit versie 2.0 is.. dan ben ik benieuwd naar de functionaliteit van v1.0 :+
Daar zaten de features nog niet in ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46

crisp

Devver

Pixelated

deze werkt ook als JS uit staat:
HTML:
1
2
<a href="wijnarrangementen.htm" target="_blank"
  onclick="MM_openBrWindow('wijnarrangementen.htm','Wijnarrangementen','width=500,height=250');return false">Wijnarrangementen</a>

Intentionally left blank

Pagina: 1