[XP]Boot niet, herstelconsole crashed

Pagina: 1
Acties:

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024
Goed, ik wilde dus een grotere schijf in m'n server zetten en een kleinere schijf in een pc. Ik heb dus een kopie van de partitie van de orginele schijf op de kleinere schijf gezet en de schijven verwisseld.

Nu wil hij (logisch) niet meer booten, dus ik moet via de herstelconsole de bootcfg aanpassen, maar iedere keer als ik in de herstelconsole zit crashed hij met een IRQ error, soms met de betreffende driver erbij (usb bijvoorbeeld). Normaal zou ik meteen alle geheugen reepjes eruit rukken, maar ik weet zeker dat het niet aan het geheugen ligt omdat met de orginele schijf dat ding draait als een zonnetje.

Ik heb vervolgens de schijf wel weer gewist en geprobeerd windows er maar gewoon opnieuw op te instaleren (ik wilde dat niet doen ivm geïnstaleerde software e.d.) maar ook dan crashed de setup met een dergelijke error.

Booten in safe-mode heeft geen zin, ik kan namelijk helemaal niet booten. Ik moet de boot.ini eerst aanpassen, maar dat lukt dus niet.

Persoonlijk denk ik dat de MBR fucked zijn, ik heb alleen geen idee hoe die te herstellen zonder in de herstelconsole te zitten. Als ik namelijk vanaf een andere schijf windows kan booten, kan ik gewoon op de 'kapotte' schijf komen zonder problemen. Ook checkdisk komt niet met errors.

Ik ben hier nu al een paar dagen mee bezig en ik begin er erg moe van te worden. Ik heb al veel gezocht op GoT met het clonen van schijven aangezien dat nogal eens problemen geeft, maar het heeft wel 1 keer gewerkt. Alleen eikel dat ik was moest ik er toen mee kloten.

Ik maak een kopie van de partitie DMV Partion Magix 7.0 Pro.
Het OS is XP Pro.

(mocht dit toch in het opslag forum moeten, dan mijn verontschuldigingen.)

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

als ik jou was zou eens proberen je USB controller uit te zetten. werkt dat niet dan eens je PCI kaarten eruit. het is duidelijk een vaag probleem en wat je nu moet doen is alle opties elimineren. vervelend werkje... ik weet er alles van.

ja ik weet dat je PC het met de andere HD het wel goed doet. weet je trouwens wel zeker dat je de jumpers goed hebt staan?

imo niet je bootrecord iig.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Roa
SunStorms_sletje schreef op 07 juli 2004 @ 16:33:
als ik jou was zou eens proberen je USB controller uit te zetten. werkt dat niet dan eens je PCI kaarten eruit. het is duidelijk een vaag probleem en wat je nu moet doen is alle opties elimineren. vervelend werkje... ik weet er alles van.

ja ik weet dat je PC het met de andere HD het wel goed doet. weet je trouwens wel zeker dat je de jumpers goed hebt staan?

imo niet je bootrecord iig.
Nee, ohk, niet m'n bootrecord, anders zou de schijf sowieso niets doen. Maar met de oude schijf boot hij gewoon, dus ik denk dat als de herstelconsole al z'n drivers op de schijf gooit, de schijf het niet pakt oid. Het ligt 100% aan de schijf, niet aan de andere apparaten, want met de oude schijf werkt alles gewoon.

De jumpers van de nieuwe schijf staan goed, maar de boot.ini klopt niet. Ik kan die alleen niet aanpassen zolang ik niet in de herstelconsole kan.

• Roa
Ohk, ik denk dat ik eruit ben.

In de instellingen van de windows die ik naar een kleinere schijf kloonde stond dat het wisselbestand op C:\ gezet moest worden. Omdat de driveletters van de kleinere schijf een beetje fucked waren zat daar geen C:\ bij waardoor windows onmogelijk kon booten. Ik dacht al dat het hier ergens inzit, maar nu weet ik het dus zeker. Ik ben dus nu met de instellingen aan het kloten en ik verwacht dat ik het probleem nu zo heb opgelost :D

Topic mag dus gesloten worden wat mij betreft.