Toon posts:

Videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen :)

Gisteren viel mijn beeld opeens weg toen mijn pc in windows aan stond. Na het opnieuw opstarten van de pc was het beeld heel slecht, met verticale strepen erin en zodra het loginscherm geladen ging worden liep het beeld vast, waarschijnlijk doordat er hier van schermresolutie gewisseld wordt. Soms als ik (als de pc uit staat) de beeldschermkabel eruit haal en er weer in doe geeft hij weer goed beeld, maar weer op het punt van login scherm laden loopt het beeld vast. In veilige modus waarbij de schermresolutie niet veranderd wordt blijft het beeld door gaan, maar met gele verticale strepen erin.

Ik heb een verto GF4Ti4600 videokaart. Deze werkt al ruim 2 jaar perfect. Ik heb ook al een ander beeldscherm geprobeerd, maar dit gaf het zelfde resultaat, dus daar ligt het niet aan.

Heeft iemand dit probleem al eens gehad? Is het op te lossen, of is nieuwe videokaart de enige oplossing? Alvast bedankt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Probeer je videokaart f in een andere pc en kijk of hij dan hetzelfde doet, zo ja dan kan je er vanuit gaan dat hij kapot is (of aan het gaan is), kijk eens of je hem kan onderklokken en of hij het dan beter doet ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Kijk eens of de fan op je videokaart nog goed draait.

Verwijderd

Een paar mogelijke oplossingen:

- Kijk of de kabel naar de monitor nog ok is. misschien zijn een paar pinnetjes van de connector ingedrukt
- Kijk of de videokaart wel goed vast zit in de PC cq agp slot
- Om uit te sluiten of het aan de videokaart ligt, zou je em in een andere PC kunnen testen, doet ie het daar wel goed in, dan ligt het aan je agp slot OF is het een softwarematig probleem, je zou eens met een linux live cd kunnen opstarten en zodoende vaststellen of het aan het OS ligt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een ander monitor geprobeerd, met andere kabel, gaf het zelfde probleem. Ook onder linux is het niet anders, het gaat al meteen in de bootloader fout. De fan draait goed, de kaart zit stevig in de slot, alles ziet er normaal uit. Ik heb helaas alleen geen andere pc met agp om het te testen :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 16:57:
Ik heb al een ander monitor geprobeerd, met andere kabel, gaf het zelfde probleem. Ook onder linux is het niet anders, het gaat al meteen in de bootloader fout. De fan draait goed, de kaart zit stevig in de slot, alles ziet er normaal uit. Ik heb helaas alleen geen andere pc met agp om het te testen :(
misschien heb je wel een ander kaartje dat je er in kan steken? zelfde effect :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee :(

Is de kans groot dat het aan het moederbord (agp slot) ligt? Of is het wel veilig om gewoon een nieuwe kaart te kopen?

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 12:42
Je kan er ook niet ff 1 van iemand lenen? Beetje zonde van je geld als je een nieuwe koopt en dat blijkt dan het probleem niet te zijn.

Hallo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 17:04:
Nee :(

Is de kans groot dat het aan het moederbord (agp slot) ligt? Of is het wel veilig om gewoon een nieuwe kaart te kopen?
Ik acht de kans niet groot dat dit aan je mobo of AGP slot ligt alhoewel dit natuurlijk noooit helemaal uitgesloten is Maar als ik jouw was zou ik morgen toch eventjes naar de plaatselijke computerboer lopen en een ander kaartje kopen :)

edit:
of zoals hierboven wordt gemeld :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 17:08 ]

Verwijderd

Ik zou zeker niet zomaar een andere kaart kopen. Loop even lang een computershop (bel vantevoren even) en laat je systeem daar even testen, zodoende kom je er achter waar het probleem zit.
Pagina: 1