Toon posts:

Hoe Xbox dvd's lezen @ PC

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik xbox cd's/dvd's lezen op de pc?
heb al in diverse dvd spelers/branders geprobeerd, maar hij kan hem niet openen, krijg foumeldingen zoals:

- kan station f: niet openen, inhoud beschadigd en onleesbaar bla bla bla
- of als ik hem in een brander doe, zegt ie dat het een leeg schijfje is...

ik heb ergens iets gelezen over dat de xbox discs van achter naar voor leest, is er een programma om de discs te lezen, of moet ik via de xbox lezen en dan via lan kopieëren?

Verwijderd

Xbox DVD's draaien de andere kant op. Antwoord is dus: niet. Zonder heel veel gekloot iig. Verder ziek ik niet in waarom je het uberhaupt zou moeten lezen. Klinkt naar illegaal gebeuren. Emu's werken alleen (en slecht) met HALO...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 16:08 ]

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:08
Beetje onzin dat het meteen illegaal moet zijn, Emulator branche is hard bezig met het maken van emulators voor elke console. Ook de XBOX dus.. zonder het lezen van die cd is het erg moeilijk om er een emulator voor te schrijven lijkt mij.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 17:01
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 15:57:
Xbox DVD's draaien de andere kant op. Antwoord is dus: niet. Zonder heel veel gekloot iig. Verder ziek ik niet in waarom je het uberhaupt zou moeten lezen. Klinkt naar illegaal gebeuren.
Nee de de schijfjes van een gamecube draaien de andere kant op, van de xbox niet.
en kopieeren heeft geen nut er zit een soort extra "indextabel" op, daardoor is hij niet to kopieeren.
er zijn wel xbox emulators maar die werken meestal alleen maar met halo.

edit: dat van achter naar voren lezen: vanaf de buitenkant naar de binnenkant
en niet zoals normaal van binnen naar buiten

[ Voor 12% gewijzigd door Tp21 op 07-07-2004 16:02 ]

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

XBOX schijfjes zijn inderdaad niet in een DVD speler van een PC te lezen. Enige manier om een image of backup te maken van een originele game is om de XBOX te (laten) modden, dan kun je daar een FTP servertje op draaien en kun je via de netwerkkaart van de XBOX de game uploaden naar je PC. Da's voor zover ik weet de enige manier. En tja, er zijn vele discussies of het modden en backups maken nu wel of niet legaal is (feit is dat het wel voor illegale zaken gebruikt KAN worden), maar daar gaat dit topic niet over, dus daar laat ik me ook maar niet over uit. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus niet bezig xbox gamen te kopieëren endergelijke... :)

zit namelijk zo, vriend van mij heeft snes emu + 2000 roms op de xbox, en wou ik de roms op mijn pc zetten (en binnen 24 uur verwijderen natuurlijk ;))

hij heeft die zelf gewoon gebrand uit een iso, maar heeft iso niet meer, anders kon ik die gebruiken, dan maar proberen met de xbox naar pc te uploaden

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 14:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 17:22:
ik ben dus niet bezig xbox gamen te kopieëren endergelijke... :)

zit namelijk zo, vriend van mij heeft snes emu + 2000 roms op de xbox, en wou ik de roms op mijn pc zetten (en binnen 24 uur verwijderen natuurlijk ;))

hij heeft die zelf gewoon gebrand uit een iso, maar heeft iso niet meer, anders kon ik die gebruiken, dan maar proberen met de xbox naar pc te uploaden
Oftewel je bent tóch bezig met illegale zaken...

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Als de xbox gewoon de andere kant op draait zou dat betekenen dat je gewoon een image van de xbox dvd kunt maken en die dan omdraaien (de data dan) en dan zou je hem moeten kunnen lezen neem ik aan.

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op 07 juli 2004 @ 17:25:
[...]

Oftewel je bent tóch bezig met illegale zaken...
staat toch dat ik ze binnen 24 uur verwijder :P
dan mag het ;)

Verwijderd

Sorry hoor... ik vind dit iets te overduidelijk. Gedoogbeleid heeft grenzen. Bovendien meende ik dat het hier op GoT in het beleid paste om zaken die erg in het grijze gebeid kwa legaliteit liggen te vermijden- dit lijkt me er een mooi voorbeeld van. Je kan ze alleen via je Xbox rippen,- of je moet je PC drive ombouwen. dat is het antwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 19:56 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 18:10:
[...]

staat toch dat ik ze binnen 24 uur verwijder :P
dan mag het ;)
Is dat fabeltje nog steeds in de wereld? :/
Pagina: 1