[Labtec Sub] Valt er wat aan de bass te doen?

Pagina: 1
Acties:

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Het gaat dus om een Labtec Arena 530 (ooit voor 60€ gekocht). Nu heb ik dat ding gekocht toen ik gamingfreak was (nu raak ik amper games nog aan) en gebruik ik nu het setje om muziek te spelen. Hier komt het: de bas trekt op niets. Nu zou ik graag dat woofertje wat mooier doen klinken. Nu is de bas vrij lomp en zwaar, op een trommel slagen heet ongeveer het zelfde effect. De satelietjes doen het goed.

Wat kan ik doen (schuim, pijp...) om dit beestje iets beter te doen klinken?

De sub (gsm ernaast voor de maat te tonen, klein subje dus). De driver (juist woord toch hé?) is naar onderen gericht en er zit een pijpje erin dat onderaan uitkomt.
Afbeeldingslocatie: http://vanvyve.be/conv/8.jpg

De elektronica, geen potjes of niks erop.
Afbeeldingslocatie: http://vanvyve.be/conv/2.jpg

Het gat waar de elektronica er in past)
Afbeeldingslocatie: http://vanvyve.be/conv/4.jpg

kijkje door het gat
Afbeeldingslocatie: http://vanvyve.be/conv/3.jpg

Verwijderd

Je kan proberen hoe het klinkt als je dat pijpje afdicht (een sok erin proppen ofzo).
Kan een flink stuk schelen ;)

• jvvv
geen verschil... maar zou schuim of wol helpen?

Verwijderd

je zou idd de wanden eens kunnen bekleden met fiberfill. Dit zal wel helpen. De sub zal strakker klinken, door het wegblijven van midbas, en iets minder hard gaan.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Zie ik daar naast die fles niet een geschikte woofer? ;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• jvvv
Barry|IA schreef op 07 juli 2004 @ 16:43:
Zie ik daar naast die fles niet een geschikte woofer? ;)
nee, dat is mijn arbeidersradio. ( http://juan.be/randompic/radiobig.jpg )

Maar nu heb ik er ff een hele handdoek ingepropt, en het suckt gewoon nog meer. Volgens mij is de driver gewoon zéér brak.

Verwijderd

Nieuwe kist bouwen met een nieuwe woofer. (ik zou dan maar gelijk een nieuwe amp nemen als je toch bezig bent)

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 14:25
En je weet zeker dat je een Labtec hebt gekocht ?

Join the club

• jvvv
Powermage schreef op 07 juli 2004 @ 21:40:
[...]

Was ook mijn reactie als ik dat uiteen had laten spatten met een schroeverdraaier. Maar op de eerste pic zie je wel duidelijk dat het labtec logo er is.

Verwijderd

Helaas, aan dit soort onderdelen valt er niets te verbeteren. Zelfs het hout zou ik niet hergebruiken.

Voor 150 euro kun je al iets maken dat 10 keer beter klinkt dan wat je nu hebt. Iemand met +3000 posts heeft dat zo gevonden ;) :)

En voor 500 euro kun je hele leuke zelfbouw subjes maken.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Powermage schreef op 07 juli 2004 @ 21:40:
[...]

Labtec & Logitech werken samen.
Als ik me niet vergis zitten er Labtec drivers in Logitech speakersetjes. Soms toch. Ff opzoeken, had daar nog een foto van ergens.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

Wat is het diameter van de conus van de driver?

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• jvvv
jedel schreef op 07 juli 2004 @ 23:33:
Wat is het diameter van de conus van de driver?
een kleine 10cm diameter heeft ie.

En ja, idd. Ooit als mijn budget het me toelaat zal ik eens iets bouwen. Maar ik vroeg dit omdat ik momenteel nogal krap zit. Het zou toch leuk geweest zijn voor 5€ het wat beter te laten klinken. Nu zit er een handdoek in, dit dempt een beetje de overdreven, niet klinkende bass.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Dat is ook echt een compleet kansloze diameter voor een subwoofer driver. Wat misschien een optie is, is om een andere driver te kopen (bijvoorbeeld de op GoT beroemde Raveland AXX1010) en de electronica van je Labtec te gebruiken. Maar het probleem alleen is dat je niet weet wat die electronica allemaal doet qua EQ enzo. En heb je uberhaupt wel een volumeregeling voor de sub?

• jvvv
Jag schreef op 07 juli 2004 @ 23:45:
Dat is ook echt een compleet kansloze diameter voor een subwoofer driver. Wat misschien een optie is, is om een andere driver te kopen (bijvoorbeeld de op GoT beroemde Raveland AXX1010) en de electronica van je Labtec te gebruiken. Maar het probleem alleen is dat je niet weet wat die electronica allemaal doet qua EQ enzo. En heb je uberhaupt wel een volumeregeling voor de sub?
Die sub heef enkel een aan en een uit knopje. Het volume loopt samen met het volume van de satelietjes. Dus het is 100% no-go om het ding om te bouwen. Ooit zal ik wel een sub bouwen als ik al mijn andere aankoopjes heb gedaan (mp3 speler, nikon d70 en nieuwe golfclubs :: samen vet 2000€, heb momenteel al 600€).

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik ken de sub volgens mij, mijn beide broertjes hebben er ook één, gaat wel relatief hard voor een 10cm driver maar de kwaliteit is niet alles (het beuQt wel lekker).

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• jvvv
ff kicken. De sub heb ik niet kunnen verbeteren. Maar een nieuw leventje heeft ie wel gekregen. Ik heb ipv de frontspeakers( kleine satelietjes) twee mooi pioneer speakers er aan gekoppeld. Het exact vermogen weet ik niet. Maar ik denk dat ze volgens het boekje 45W aankunnen. Nu produceren ze een prachtig geluid tov de rear speakers van mijn labtec setje.
Hoe lang de sub(versterker er in) het zal volhouden als ik ze wat te hard draai weet ik niet. Maar de versterker van de pioneer-boxjes ligt tijdelijk beneden aan de Monitor-audios van mijn vader. En papsie wil een nieuw versterkertje voor de monitor-audtjes.

tuurlijk de pic (om deze kick niet te zinloos te maken.)

Afbeeldingslocatie: http://vanvyve.be/pion.jpg
een wereld van verschil!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Ja dat zal stukken beter klinken, maar als ik dit geweten had dan had ik hier nog wel een stukje electronica liggen wat uit een subwoofer komt, dit was ook niet echt een meesterlijk merk maar je kan er wel van alles aan draaien om je sub geluid harder of zachter te laten klinken.

Maare wat koste deze upgrade ;)

• jvvv
Tundreq schreef op 03 augustus 2004 @ 19:58:
Ja dat zal stukken beter klinken, maar als ik dit geweten had dan had ik hier nog wel een stukje electronica liggen wat uit een subwoofer komt, dit was ook niet echt een meesterlijk merk maar je kan er wel van alles aan draaien om je sub geluid harder of zachter te laten klinken.

Maare wat koste deze upgrade ;)
een ritje naar de zolder. ongeveer 40kcal.
Pagina: 1