Msn password gejat en vervolgens..

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
terroriseerd hij iedereen in de lijst (t's trouwens de msn van me zwager)

ik heb inmiddels de volgende gegevens van hem (de password snatcher)

Voornaam
IP

Kan ik hier nu iets mee ?

Heb het ook al bij abuse@hotmail.com gemeld...

maar hij is een beetje radeloos, nog niet iedereen is op de hoogte, en hij kan die gene ook niet mailen om dat die in z'n lijstje staan....

I reject your reality and substitute my own!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Uh, je kan volgens mij helemaal niets meer doen.
Hij heeft gewoon je msn password , maar geen andere gegevens van je computer.
Hij kan wel je emailadres gebruiken om emails te versturen.

Weet je toevallig ook wie het heeft gedaan :?
Zo ja, persoonlijk op afstappen.

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 07-07-2004 15:34 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Afwachten wat microsoft zegt.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 21:49
mkanon schreef op 07 juli 2004 @ 15:32:
ik heb inmiddels de volgende gegevens van hem (de password snatcher)

Voornaam
IP

Kan ik hier nu iets mee ?

Heb het ook al bij abuse@hotmail.com gemeld...
Ik zou zelf niet beginnen bij abuse@hotmail... maar bij de isp van de dader. Die kunnen nakijken wie het is, en contact met hem opnemen.

[ Voor 22% gewijzigd door JeroenG op 07-07-2004 15:35 ]

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
outerspace schreef op 07 juli 2004 @ 15:34:
Uh, je kan volgens mij helemaal niets meer doen.
Hij heeft gewoon je msn password , maar geen andere gegevens van je computer.
Hij kan wel je emailadres gebruiken om emails te versturen.
i know, na veel zoeken ben ik ook tot die conclusie gekomen, t's alleen vrij irri dat iemand onder jou naam alle je contacten kan terroriseren

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58

Pinobigbird

doesn't share food!

Verander het wachtwoord dan.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

meer dan melden bij abuse heeft weinig zin denk ik....Als je weet waar ie woont kan je zijn telefoonnummer wellicht ook achterhalen en m opbellen en met enige druk hem overtuigen van het feit dat ie moet kappen, maar ik vrees dat dat ook weinig uit gaat halen

Pinobigburd: ik gok dat die gast het pw inmiddels wel veranderd heeft ;)

[ Voor 13% gewijzigd door kamstra op 07-07-2004 15:36 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Pinobigbird schreef op 07 juli 2004 @ 15:35:
Verander het wachtwoord dan.
die knakker was eerst met veranderen (en for the record, t's niet mijn adres, so don't blame the messenger)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
JeroenG33 schreef op 07 juli 2004 @ 15:34:
[...]

Ik Zou zelf niet beginnen bij abuse@hotmail... maar bij de isp van de dader. Die kunnen nakijken wie het is, en contact met hem opnemen.
Je kan ook beide doen hoor.

Gewoon melden en verder niet, zoek de problemen niet verder op door hem terug te willen pakken/benaderen of iets in die geest.

{signature}

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
kamstra schreef op 07 juli 2004 @ 15:35:
meer dan melden bij abuse heeft weinig zin denk ik....Als je weet waar ie woont kan je zijn telefoonnummer wellicht ook achterhalen en m opbellen en met enige druk hem overtuigen van het feit dat ie moet kappen, maar ik vrees dat dat ook weinig uit gaat halen
enkel woonplaats en voornaam...helt weinig dus... zoeken op google voor z'n ip leverde ook nul op... hij heeft wel een vast ip gezien z'n provider dacht ik

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Naar de politie stappen en aangifte dan van computervredebreuk. Al betwijfel of er veel aandacht aan wordt besteed. Je wachtwoord beter beschermen lijkt mij een betere optie in plaats van je dik te maken over iets wat gebeurd is en waar je verder weinig aan kunt doen. :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

cutter schreef op 07 juli 2004 @ 15:45:
Naar de politie stappen en aangifte dan van computervredebreuk. Al betwijfel of er veel aandacht aan wordt besteed. Je wachtwoord beter beschermen lijkt mij een betere optie in plaats van je dik te maken over iets wat gebeurd is en waar je verder weinig aan kunt doen. :)
naar de politie stappen lijkt me een beetje te..
wat kan de politie er nou aan veranderen :? Je kan beter emailen naar zijn isp , die kunnen er veel meer mee doen ;)

offtopic:
misschien heeft de TS wel warez , en dan komt de politie langs :o

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Naast abuse@ moet je ook even MS via de gangbare kanalen (zie de website) aangeven dat je het password kwijt bent, waarbij je gegevens zoals laatste IP's waarvan je inlogte etc doorgeeft.

En politie: doe maar niet, ik heb liever dat ze achter ergere zaken aangaan :+ Nou ja: wat is terroriseert - onzin (block dan gewoon) of met de dood bedreigen? Bij dat laatste zou je de politie wel kunnen proberen ja. Maar gewoon een "grappig" jochie van 14 kan je gewoon negeren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
F_J_K schreef op 07 juli 2004 @ 16:32:
Naast abuse@ moet je ook even MS via de gangbare kanalen (zie de website) aangeven dat je het password kwijt bent, waarbij je gegevens zoals laatste IP's waarvan je inlogte etc doorgeeft.

En politie: doe maar niet, ik heb liever dat ze achter ergere zaken aangaan :+ Nou ja: wat is terroriseert - onzin (block dan gewoon) of met de dood bedreigen? Bij dat laatste zou je de politie wel kunnen proberen ja. Maar gewoon een "grappig" jochie van 14 kan je gewoon negeren.
Tja , z'n halve familie staat er in, en ineens belt die familie op wat hem bezielt om zo te chatten op msn... *schrik* maarja dat was dus die andere knakker...

Heb die knakker in middels gemaild , en bekend gemaakt dat ik zijn ip etc bij upc en elke abuse stichting deponeer.... en dringend doch vriendelijke verzocht zijn acties te staken en het email adres weer af te staan...

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

outerspace schreef op 07 juli 2004 @ 16:16:
Je kan beter emailen naar zijn isp , die kunnen er veel meer mee doen ;)
Zoals? Politie kan er iets mee, maar doet dat niet omdat het absoluut niet boeiend is.
ISP is geen agent, en zal alleen persoonsgegevens door geven als een bevoegde opsporingsinstantie daar met een gegronde reden een verzoek toe doet. Aflsuiten doen ze alleen als je in strijd met hun policy handelt, zoals het versturen van spam.

Verwijderd

Ik heb dat ook es een keer meegemaakt. Mijn pw was gepikt op de een of andere manier :? , hoe? daar ben ik nog steeds nie achter.
Ik heb een mailtje naar de medewerkers van hotmail gestuurd. Daarin stond dat mijn pw was gestolen. Verder heb ik de adresgegevens bijgevoegd. Na 1 dag kreeg ik een mailtje op me andere email adres met het bericht dat mijn pw was veranderd en dat ik weer kon inloggen met het pw wat in de meel stond :). M$ kan ook liev zijn :+

Check je mail.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 19:00 ]

Verwijderd

en voortaan gewoon je contactpersonen opslaan in een bestand ;)

Contactpersonen ==> Contactpersonen Opslaan

en als je ze dan weer wilt toevoegen

Contactpersonen ==> Contactpersonen importeren uit bestand

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:59
Wat is zn IP? (laat de laatste 2 cijfers maar weg ;))

En heeft ie de "secret question" ook veranderd?

Maar als hotmail ziet dat er altijd vanaf een bepaald ip werd ingelogd, en nu opeens van een ander, nadat jij melding hebt gemaakt.. resetten ze vaak je password. Heb het vaker zien gebeuren.

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
62.195.156.xxx

Verwijderd

Ik zie het nut van dit topic niet echt meer in. Nu het de kant opgaat van het (gedeeltelijk) posten van gegevens over de dader zet ik er maar een punt achter.

Het is vanaf hier gewoon een zaak tussen jou/je zwager en Hotmail/MSN.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.