Ik ben opzoek naar een sneller efficiente manier om grote hoeveelheden data om te zetten in voorgedefinieerde XML blokken.
De data is opgeslagen in een comma seperated file (csv) en bestaat uit een reeks kolommen.
bv.
A,B,C
D,E,F
Elke regel is 1 set van gegevens.
Nu moet deze data worden geplaatst in een XML bestand waarbij de gegevenssets in speciale XML blokken opgeslagen moeten worden :
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <tag1>
<tag2>A</tag2>
<tag3>
<tag4>B</tag4>
</tag3>
<tag5>C</tag5>
</tag1> |
De structuur van het blok staat vast (het bovenstaande is slechts een voorbeeld, het echte XML blok is veel groter en complexer).
Het probleem is niet XML zelf, maar het
aantal gegevensblokken. Het gaat over duizenden regels in het CSV bestand en dus netzoveel XML blokken die daaraan corresponderen.
Ik ben dus opzoek naar een reeds uitgevonden wiel (lees tool) wat dit kan automatiseren. Dus een tool waarin je een XML bericht kan definieren qua layout/structuur en daaraan een scv (of ander formaat) bestand kan koppelen en het complete XML bestand aanmaakt.
Mocht er niet zo'n tool bestaan, moet ik zelf aan de slag om een converter te bouwen, maar dat vind ik een beetje zonde van mijn tijd (maar moet wel uitgevoerd worden).
Bestaan er zulke tools ?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j