Toon posts:

subs in DVD zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb met deze manual:

http://www.videohelp.com/forum/userguides/220351.php

Een .avi film omgezet in DVD met subtitles erbij.

Nu heb ik een folder AUDIO_TS (leeg) VIDEO_TS (met 5 .VOB files, 2 .IFO files en 2 .BUP files) en dan nog een folder Subs

In het folder subs staat:

een .sub bestand, een .txt bestand en een .xml bestand + 100'den .png files (dat zijn de ondertitels)

Nu probeer ik de film af te spelen met PowerDVD 5 (Zonder op DVD te branden) maar ik krijg geen subtitles, en kan ook nergens subtitles aanzetten ofzo)

Zou iemand mij kunnen helpen? Ik heb perfect de manual gevolgd

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:27
In de VIDEO_TS folder horen alleen *.bup *.ifo en *.vob bestanden. Geen andere soorten en zeker geen subdirectories.

Hoewel je aangeeft perfect de manual te volgen valt mij op dat jij een .sub subtitle bestand gebruikt en geen .srt zoals in de handleiding. Zie ook punt 2 uit dit gedeelte van de manual:
Subtitles - Select Conversion (Optional)
1. Click GO and select add external subtitle stream
2. Open the srt(subrip) text file. (if you have the subtitles in some other format use Subtitle Workshop to convert it to srt)
3. Set it to subrip
4. Set the languague

Verwijderd

Topicstarter
nee, je snapt het niet

Ik heb 3 folders, AUDIO_TS ; VIDEO_TS ; subs

Dus subs staat NIET in VIDEO_TS

En tijdens het "proces" heb ik een .srt bestand gebruikt, maar als "output" krijg ik een mappje subs

EDIT:

Moeten de ondertitels normaal in de .VOB files steken? dus als je een .VOB file opent moet hij normaal meteen de ondertitels weergeven omdat de ondertitels in de .VOB files steken?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 16:00 ]

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 15:06

Japser

Jeej!

Er hoort op standaard dvd indeling helemaal geen subdir Subs thuis. Da's het hele probleem mijns inziens. Subs zitten in een van de files in je video_ts dir en op normale dvd's zal dat wel op een of andere manier gekoppeld zitten naar het menu o.i.d.? Misschien dat je op doom9.net wat info kan vinden?

[ Voor 40% gewijzigd door Japser op 07-07-2004 16:56 ]

Verwijderd

zorg dat de bestanden in de map met Ondertitels dezelfde naam hebben

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 17:48:
zorg dat de bestanden in de map met Ondertitels dezelfde naam hebben
Jaja, dat is bij .avi films :z

Beetje volgen oke :z

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Ik heb nog nooit gehoord van aparte subtitel bestanden.

Als je subs toe wilt voegen aan een dvd, zal je de vob uit moeten pakken, de subs toevoegen en weer een vob moeten maken.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
je opend in powerdvd gewoon een vob en dat wil zeggen dat ie geen ifo laad waar subtitel informatie in staat dus hij geeft ze niet weer.

ff ifoedit downen en daar kun je een map als dvd mee afspelen

Edit: de png files doen verder niks als het goed zijn ze alleen gebruikt om de ondertitel in de vob files te muxxen. het zijn gewoon temp bestanden.

[ Voor 29% gewijzigd door Bware81 op 07-07-2004 18:29 ]

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
en is er geen programma waarbij je gewoon de .vob files moet selecteren en dan die map subs en het programma mixt ze dan?

Verwijderd

Topicstarter
kijk, dit is de situatie met foto's:

Ik volg deze manual: http://www.videohelp.com/forum/userguides/220351.php

Ik doe perfect hetzelfde, ook bij de subtitles

Dit is de uiteindelijke map (18GB):

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/koenpje/dvd1.jpg

Zoals je ziet de mappen AUDIO_TS die leeg is, dan een map Subs en de map VIDEO_TS.

Je ziet ook de file: MPlex_Muxed_File00.mpg, dat is de film met geluid en beeld zonder ondertitels, dus eigenlijk de DVD maar dan in .mpg

Je ziet dan ook de file: MPlex_Muxed_File00-subbed.mpg, je zou denken, dat is dezelfde file maar dan met de ondertitels, spijtig genoeg niet. Ik speel af met Winamp, WMP en PowerDVD, nergens subtitles en ook niet aan te zetten.

In het mappje subs staat dit:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/koenpje/dvd2.jpg

En in mappje VIDEO_TS:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/koenpje/dvd3.jpg

Als ik een .VOB file afspeel gaat het allemaal perfect buiten dat ik geen ondertitels heb.

Dus nu moet ik gewoon nog die .sub file in die .vob files krijgen

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:27
Brand eens de AUDIO_TS en VIDEO_TS folders op een RW. Heb al eens meer gezien dat PowerDVD geen subtitels laat zien terwijl ze wel beschikbaar zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Morgen dan maar eens achter een DVD-RW'tje gaan

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Normaalgezien moet je ondertitels in je VOB steken, dat is de Video DVD-standaard normaalgezien. Hoe je dit doet, weet ik niet. Als je die SRT nog hebt, moet je anders maar een paar guides lezen hoe je AVI >> DVD omzet omdat daar vaak ook subtitles behandeld worden...

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik gebruik Ulead DVD workshop2 (er is een gratis trial op de ulead site te vinden) om avietjes in mpeg2/dvd om te zetten, en daar kan je gewoon ook subtitles meegeven. Dan gaat het dus automatisch " goed" (natdat je het even gecheckd hebt op rare framerates enzo).. Okay, het is geen antwoord op je vraag, maar misschien kan je er iets mee

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Het kan idd aan PowerDVD liggen.
Hoe heb je de DVD geopend? Gewoon met open file en daar een vob gekozen?

Want volgens mij (kan het nu even niet nakijken) moet je de map openen (DVD on HDD mode) zodat ie de IFO bestanden meepakt, waar informatie instaat over de subs.

In ieder geval is de basismanier van subs toevoegen (zoals ik het doe):
• video (.mp2), audio (.wav/.ac3/.dts) en evt subs extracten
• met dvd maestro de video, audio en subs (incl. je nieuwe subs) weer tot .vobs omzetten
• met ifoedit/ifoupdate de IFO's aanpassen zodat je sub kleurtjes goed zijn en alles werkt

Als je dit op een goeie manier doet (ik volg zelf ook telkens een guide) kan je zelfs de menu's behouden :)

En inderdaad, het enige wat er op een DVDR komt is VIDEO_TS en een lege AUDIO_TS map. Je kunt 'm ook branden met CloneDVD of Nero, die controleren nog op fouten.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:44
voor zover ik weet moet je toch echt je vobs demuxen in een m2v en ac3/dts bestanden en dan de hele boel opnieuw authoren met dvdmaestro of ifoedit oid, maar dan met subs erbij...
Zou mooi zijn als dat kon...

Verwijderd

Topicstarter
rb338 schreef op 09 juli 2004 @ 00:50:
Het kan idd aan PowerDVD liggen.
Hoe heb je de DVD geopend? Gewoon met open file en daar een vob gekozen?

Want volgens mij (kan het nu even niet nakijken) moet je de map openen (DVD on HDD mode) zodat ie de IFO bestanden meepakt, waar informatie instaat over de subs.
HARTELIJK BEDANKT _/-\o_

Je moet bij PowerDVD de map inderdaad selecteren ipv de .VOB bestanden, dan geeft hij wel ondertitels :*)
Pagina: 1